Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder med vandrette streger - øv
Fra : Benny Andersen

Dato : 04-03-08 21:54

Hjælp.

Jeg tager en del billeder med Canon 350d - når jeg efterfølgende ser
billederne på den lille skærm på apparatet ser alt ud til at være i orden.

Men når jeg via 2 x stifinder - flytter billederne til min stationære pc
(windows Vista) så er ca. 1/4 af billeder pludselig forsynet med vandrette
streger og forvrængede farver. Som i gamle dage med spaltelukker som lukkede
for tidligt.

Derimod kan jeg overføre billederne fra kamera til bærbar med (Windows XP)
så fejler billederne ingenting.

Hvad kan der være galt og hvad kan jeg gøre for at alle billeder overføres
korrekt. Forstår det ikke, når det kun er nogle af billederne der er
problemer med.

Venlig hilsen
Benny

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-03-08 22:10

Benny Andersen wrote:
> [...]
> forsynet med vandrette streger og forvrængede farver. Som i gamle
> dage med spaltelukker som lukkede for tidligt.

Det du beskriver er klassisk opførsel for JPEGs med bitfejl. Der er
sikkert også fejl i en del af resten af billederne, de er bare ikke
synlige.

Hvorfra flytter du billederne? Fra kameraet, som ved den bærbare? Med
samme kabel? Så tyder det på fejl ved din USB-port.
--
JPEGCrops 0.7.5 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Benny Andersen

Dato : 04-03-08 22:24

Jeg flytter billederne fra kameraet og jeg bruger det samme kabel (det
originale som fulgte med kamera)
Kunne prøve at flytte via en anden af USB-portene.

vh.
Benny

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-03-08 00:23

Benny Andersen wrote:

> Jeg flytter billederne fra kameraet og jeg bruger det samme kabel
> (det originale som fulgte med kamera)
> Kunne prøve at flytte via en anden af USB-portene.

God ide, men nok kun brugbart hvis den anden port sidder på en anden
controller. Men du kan jo prøve dig frem - når det er hver fjerde der
tager synlig skade er det jo rimelig hurtigt at se om det hjælper.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 06-03-08 09:07

Jeg har samme problem med min Vista og D350 hvis jeg bruger kabel fra kamera
til PC.
Jeg har ikke kunne finde en løsning, så nu bruger jeg en kortlæser og det
fungerer uden problemer.

vh

Henrik

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-03-08 11:59

Hej Henrik.
Det er selvfølgelig ikke nogen trøst at andre også har problemerne. Men jeg
er glad for at svarede. Gik og
overvejede om pc´en skulle sendes til reperation.
Der sidder vist også en kortlæser i min pc, så den må jeg jo til at bruge.
Underligt at overførsel gennem kabel til
anden pc ikke giver problemer.
Man er jo ikke særlig tryg ved at tage en masse billeder og så ligde de
bedste ikke kan bruges.

Kunne det være et emne for Canon - dermed nyt kabel ell. lign????

vh
Benny

Fra : Henrik Andersen

Dato : 06-03-08 14:39

Hej Benny

Jeg tror det er Vista vs. XP der er problemet, jeg havde ingen problemer
under XP men da jeg fik Vista kom det.
Jeg troede faktisk en stor del af de billeder jeg tog til flyvningen dag i
Tune kunne kasseres men efter at have brugt kortlæseren var de alle ok.
Jeg har prøvet at skrive til Canon. Fik det svar at det havde de aldrig hørt
om før og de ikke mente det var ders problem, men hvis nu flere har samme
problem og skriver til Canon kunne det være det hjalp!