Foto
IBM760 5420
Teil 3020
50mm til Nikon 40D
Fra : phc

Dato : 03-03-08 04:33

Hej
Jeg overvejer Nikon 40D til svigermor i føsdagsgave.
Dog er jeg usikker på, om denne model kan køre med det klassiske
billige 50mm f/1.8.

Hvad siger gruppen?

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 13:25

Det objektiv har ikke indbygget motor, og da D40 svjh. heller ikke har
motor, vil autofokus ikke fungere.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 03-03-08 06:19

On 3 Mar., 12:33, phc <peterhol...@hotmail.com> wrote:

> Jeg overvejer Nikon 40D til svigermor i føsdagsgave.
> Dog er jeg usikker på, om denne model kan køre med det klassiske
> billige 50mm f/1.8.
>
> Hvad siger gruppen?

Du kan se hvilke objektiver der er fuldt kompatible med Nikon D40(x) -
også med autofokus - her:

http://www.nikonians.org/forums/dcboard.php?az=show_topic&forum=152&topic_id=13319

Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-08 16:20

Robert Piil wrote:

> Du kan se hvilke objektiver der er fuldt kompatible med Nikon D40(x) -
> også med autofokus - her:
>
> http://www.nikonians.org/forums/dcboard.php?az=show_topic&forum=152&topic_id=13319

tak
hmm, kun eet kort fast mm objektiv 30mm f/1.4 DC
må hellere kigge canon 450D istedet

peter

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-03-08 17:56

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev :

>hmm, kun eet kort fast mm objektiv 30mm f/1.4 DC
>må hellere kigge canon 450D istedet

Du er vel opmærksom på cropfaktoren?

En 30 mm svarer nogenlunde til et normalobjektiv på et alm.
24*36-kamera, mere præcist 45 mm.

Og en 50 mm på Nikon svarer til 75 mm og på Canon 80 mm, hvilket
jo er svag tele og vil sikkert være for lang i mange tilfælde,
ihvertfald til alm., allroundbrug som familiefotos.

Så en 30 mm vil da være en fin brændvidde på et kamera, der ikke
er fullframe.
--
Kerim

Fra : Joan og Henrik

Dato : 03-03-08 19:11

Køb et Nikon D50 et rigtigt godt camera til en dame/pige, er let at finde ud
ad og dejligt at håndterere, kan kun varmt anbefales.
Joan

Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-08 20:01

Joan og Henrik wrote:
> Køb et Nikon D50 et rigtigt godt camera til en dame/pige, er let at
> finde ud ad og dejligt at håndterere, kan kun varmt anbefales.
> [...]

ja, men desværre koster objektivet det samme som kameraet, hvilket gir en
sætpris på ca 6000.
Jeg kiggede Nikon for at komme under prisen for 400d + 50mm 1.8

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-08 20:03

> [...]
> gir en sætpris på ca 6000.
> Jeg kiggede Nikon for at komme under prisen for 400d + 50mm 1.8

ups, den gik til forkert poster. sorry.

peter

Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-08 20:04

Joan og Henrik wrote:
> Køb et Nikon D50 et rigtigt godt camera til en dame/pige, er let at
> finde ud ad og dejligt at håndterere, kan kun varmt anbefales.
> Joan

kan man stadig få et D50?

Peter

Fra : Robert Piil

Dato : 03-03-08 21:40

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in news:fqhi2v$5sm$1
@newsbin.cybercity.dk:

> kan man stadig få et D50?

Der var et i en Merlin for en måneds tid siden - til 3.500,- :-/

Det kan fåes brugt, men i så fald vil jeg anbefale dig at få efter et D70
(s). Det kan fåes for omkring 2500,- for huset.

Robert Piil