Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Behandling af foto på papir ?
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 11:29

Hej
Nogle vil måske påstå at dette er OT, men prøver nu alligevel.

Jeg har skrevet nogle foto ud på alm. papir (labels), for så at klistre dem
på små ting, der bla. skal benyttes med hånden. Men slid og sved mv. fra
hænderne vil lynhurtigt ødelægge fotoet, så hvordan kan jeg beskytte det
bedst mulgt ?

Jeg har overvejet af give det noget vinyl-spray eller måske lak, hvad siger
I ?

På forhånd tak.

Mvh. Brian

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-02-08 11:40

"Brian" <Desværre> skrev i en meddelelse
> [...]
> det bedst mulgt ?
>
> Jeg har overvejet af give det noget vinyl-spray eller måske lak, hvad

Jeg tror lak og anden spray vil opløse dit blæk og få farverne til at flyde
ud, men hvad med en alm. laminering, det bliver dog noget stift, men det kan
holde.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 24-02-08 11:46

Brian skrev:
> [...]
> bedst mulgt ?
>
> Jeg har overvejet af give det noget vinyl-spray eller måske lak, hvad siger

Jeg har et par gange lamineret fotos med et OK resultat. Farverne bliver
ændret en smule af en varmlaminering. Men jeg ved ikke om der kan fås
selvklæbende lamineringslommer - altså om de stadigvæk er selvklæbende
efter opvarmingen

Ellers ville jeg prøve at give det et rigeligt stort cover af
selvklæbende klar folie, som bruges til bogindbinding....

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 12:15

Ja det skulle jeg nok have skrevet, laminering duer ikke.

Opgaven kunne være et foto på en engangslighter. Jag tænkte faktisk på noget
Nano, men om det virker ved jeg ikke.

Mvh. Brian

Fra : MJ

Dato : 24-02-08 20:06

"Brian" <Desværre> skrev i meddelelsen
> Ja det skulle jeg nok have skrevet, laminering duer ikke.
>
> Opgaven kunne være et foto på en engangslighter. Jag tænkte faktisk på
> noget Nano, men om det virker ved jeg ikke.
>
> Mvh. Brian

hvorfor dur laminering ikke?

varmelaminat kan fås helt ned til 2x20 micron med klæbebagside
enkeltsidet kachering kan vist laves helt ned til 10 micron. det er så tyndt
at det næsten ikke er der

ellers kunne du jo bare bruge en ettiket der kunne holde til fra starten og
ikke krævede overflade behandling.

mvh
mj

Fra : Jens S.

Dato : 24-02-08 21:37

"Brian" skrev
> Ja det skulle jeg nok have skrevet, laminering duer ikke.
>
> Opgaven kunne være et foto på en engangslighter. Jag tænkte faktisk på
> noget Nano, men om det virker ved jeg ikke.
>
> Mvh. Brian
Et stykke tape hen over ?

Tape fås i forskellige bredder.

/jens s., esbjerg