Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
WFT-E2 erfaringer...
Fra : Magnus

Dato : 23-02-08 23:00

Er der nogen der har prøvet den trådløse fil transmitter WFT-E2 til Canons
1D Mark III kamera og eventuelt kan sige mig om den kan forbinde direkte til
en bærbar med trådløst netkort uden brug af access point?

Da der ikke er trådløst netværk der hvor jeg skal fotografere så ville det
være smart at kunne forbinde direkte til den bærbar uden andet end
kamera/transmitter og den bærbar.

/Magnus

Fra : Tommy

Dato : 24-02-08 08:51

Magnus skrev:
> [...]
>
> Da der ikke er trådløst netværk der hvor jeg skal fotografere så ville det
> være smart at kunne forbinde direkte til den bærbar uden andet end

Jo den kan godt kører i adhoc mode, så du kan altså bruge den uden en
accesspoint.

En anden og billigere måde er eyefi som dog kun kan bruges med jpg filer
indtil videre, men den kan tilgengæld ikke bruges i adhoc mode og kræver
således en accesspoint, til det har jeg købt mig en accesspoint som ikke
fylder mere end en æske tændstikker og får strøm fra en usb port.
Samtidig har jeg tilrette en perlskript til mac som hiver billerne fra
kortet så man er fri for eyefimanager.

Den sidste løsning har kostet mig under 1000kr og fungere fint, og der
arbejdes kraftigt på at kunne installere nyt firmware så den kan bruges
til at sende rawfiler også.

Tommy

Fra : Magnus

Dato : 24-02-08 10:50

> Jo den kan godt kører i adhoc mode, så du kan altså bruge den uden en
> accesspoint.

Adhoc - Det er det det hedder.

Men hvordan forbinder jeg til kameraet.

Jeg har startet WFTPairing software på den bærbar. På kameraet går jeg ind i
WFT-indstillinger og kører tilsutningsguiden hvor jeg vælger "PTP (PC)",
LAN-type: "Trådløst".
Så skanner den efter trådløse netværk og finder tre inklusivt mit egent. Men
jeg skulle jo ikke forbinde til mit netværk men direkte til min PC med
WFTPairing-softwaren kørende. Skulle der ikke være et punkt/netværk der
hedder adhoc imellem de andre trådløse netværk eller hvordan?

Kan nogen hjælpe mig, skal jeg lave nogle andre indstillinger på PC eller
kamera/WFT som jeg mangler siden jeg ikke kan få det op og køre?

I manualen står så lidt og giver indtryk af det bare et så nemt som 4-5 trin
så virker det og intet om hvis det ikke gør.

/Magnus

Fra : Tommy

Dato : 24-02-08 11:11

Magnus skrev:

> [...]
>
> I manualen står så lidt og giver indtryk af det bare et så nemt som 4-5 trin
> så virker det og intet om hvis det ikke gør.

Har du sat din pc til manuelt ip adresse eller får den tildelt en dhcp
addresse fra routeren, hvis den står til dhcp så skal du ændre det til
manuelt og så give den en ip addresse og jeg mener at du i windows under
avanceret skal sætte netkortet til adhoc.

Det ville være klogt at give den en pcen en anden klasse netværk en den
din router kører på

F.eks 10.0.0.1 hvis din router har 192.168.1.1 eller omvendt, så du er
uden for routeren rækkevide.

Tommy