Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Camera Control Pro - gratis upgrade ~
Fra : Per Falkjær

Dato : 23-02-08 21:38

Jeg var til Nikon Solution Expo i Bellacenteret her i onsdag og deltog i
mange interessante seminarer.

Jeg havde til brug for at overføre billeder fra kameraet til en PC
anskaffet mig Camera Control Pro, men for at det kan virke med D300 og
D3, skal man bruge Version 2, men den kan man nu heldigvis hente gratis
www.Nikon.dk.

Du finder produktet under "Support Center" og halvt nede på siden er der
4 faner. Tag den med "Software" og det er pt. det tredie produkt.

Ved samme lejlighed kan du lige downloade upgrade til NX 1.3.2.

Den nye version afinstallerer først den nuværende version 1 og går
derefter i gang med at installere den nye version.

Det der gør denne version specielt interessant er D300/D3 mulighed for
Live View.

Nu tilslutter du kameraet til din PC, og så vurderer du omstillingen på
din 17" skærm og vente på det rigtige øjeblik. Når du skal fokuserer
klikker du blot der på billedet, hvor du vil have fokus!! Perfekt til
portrætfoto med flere personer.

Opdateringen er i øvrigt gratis - godt gået Nikon og i øvrigt tak for
den dejlige dag i Bella Centeret - det var en meget lærerig dag, hvor
jeg tror, vi var mange, der fik øjnene op for Nikon NX's spændende
muligheder. Dette produkt følger gratis med D300/D3.

Mvh - Per

Fra : Steen.L.Larsen@gmail~

Dato : 24-02-08 04:20

On 23 Feb., 21:37, Per Falkjær <pefa_FJERN@.mail.dk> wrote:
> [...]
> jeg tror, vi var mange, der fik øjnene op for Nikon NX's spændende
> muligheder. Dette produkt følger gratis med D300/D3.

Mener du at Camera Control følger med D300. Jeg mente kun det var
Capture NX som var med.

Fra : Per Falkjær

Dato : 24-02-08 12:46

Steen.L.Larsen@gmail.com skrev:
> On 23 Feb., 21:37, Per Falkjær <pefa_FJERN@.mail.dk> wrote:

> Mener du at Camera Control følger med D300. Jeg mente kun det var
> Capture NX som var med.

Camera Control skal man købe og koster små kr. 400.
Capture NX følger i starten med både D300 og D3.
Jeg kan kun anbefale, at man skynder sig ud, og køber et af dem)
Mit D300 kan jeg i hvert tilfælde anbefale på det varmeste.
mvh - Per

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-02-08 13:18

On 2008-02-24, Per Falkjær <pefa_FJERN@> wrote:
> Mit D300 kan jeg i hvert tilfælde anbefale på det varmeste.
> mvh - Per

Du vil altså gerne af med dit allerede

Fra : Per Falkjær

Dato : 24-02-08 14:38

Steen Larsen skrev:

> Du vil altså gerne af med dit allerede
Godt forsøgt :)O
Om du så ville bytte med et D3, vil jeg ikke af med mit D300!
Handability - vist der er noget, der hedder sådan.

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-02-08 16:09

Per Falkjær skrev:
> [...]
> anskaffet mig Camera Control Pro, men for at det kan virke med D300 og
> D3, skal man bruge Version 2, men den kan man nu heldigvis hente gratis

Jeg har så fundet CCP som du beskriver og installeret programmet. Jeg
har en D50, som jo skulle understøttes. Men den finder ikke kameraet
selvom jeg ellers har udmærket adgang gennem explorer. Ved du eller en
anden hvad der er galt?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Gert Nielsen

Dato : 24-02-08 16:32

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ellers har udmærket adgang gennem explorer. Ved du eller en anden hvad

Gå ind i menuen under USB. Den står sikkert til mass storage!
Gert

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-02-08 17:15

Gert Nielsen skrev:
> Gå ind i menuen under USB. Den står sikkert til mass storage!

Tak for begge svar. Dette her virkede!

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-02-08 17:23

Det er bare smart. Hvordan kan man undvære det

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-02-08 20:55

Søren Friberg wrote:
> Det er bare smart. Hvordan kan man undvære det

det kan man heller ikke. Intervalskydning direkte til harddisken er
genialt..

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-02-08 16:34

Søren Friberg wrote:

> [...]
> har en D50, som jo skulle understøttes. Men den finder ikke kameraet
> selvom jeg ellers har udmærket adgang gennem explorer. Ved du eller en

sikkert det samme som jeg oplevede med D200. I kameraets meny finder du
det sted, der opsætter om kameraets USB skal opføre sig som en primitiv
disk, eller der skal kunne snakkes om andet... Se i manualen under
opsætning af USB i meny'erne.

Bo //