Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bolig fotografering
Fra : Bjarne

Dato : 19-02-08 10:21

Hvor meget ville I tage for en bolig på 150kvm som kræver cirka 20 billeder
og tager en lille times tid?

Det skal ikke være rocketsciences og ikke nødvendigvis proffesionelt.

mvh
Bjarne

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-02-08 10:32

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor meget ville I tage for en bolig på 150kvm som kræver cirka 20
> billeder og tager en lille times tid?
>
> Det skal ikke være rocketsciences og ikke nødvendigvis proffesionelt.

De svar du får ligger nok mellem 200,- og op til 2.000,- med afgivelse af
rettighederne.

Jeg anbefaler at du spørger dig selv om hvad du vil gøre det for, kun du
kender alle forholdene, er det til familie, venner eller en stenrig bolighaj
der bare vil udnytte en stakkels amatør!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Bjarne

Dato : 19-02-08 10:58

> [...]
> kender alle forholdene, er det til familie, venner eller en stenrig
> bolighaj der bare vil udnytte en stakkels amatør!

hehehe tak for det. En amatør er ikke nødvendigvis en stakkel

Fra : ab©

Dato : 19-02-08 11:05

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor meget ville I tage for en bolig på 150kvm som kræver cirka 20
> billeder og tager en lille times tid?

Jeg kender én fyr, der delvis lever af den slags foto-jobs - han tager kr.
50,- pr. benyttet foto (excl. MOMS) - i snit tager han ca. 40 billeder pr.
ejendom - hvoraf kun en del anvendes. Prisen er incl. kørsel i lokalområdet,
men når han så kan slå flere ejendomme sammen pr. tur er det "ikke så ringe
endda" - han afleverer en CD med billederne til mæglerne.

ab©

Fra : Michaelbs

Dato : 19-02-08 11:17

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "ikke så ringe endda" - han afleverer en CD med billederne til mæglerne.

Det var godt nok ikke meget.

Jeg vil mene at pris og kvalitet følges ad. Du siger det ikke behøver være
prof kvalitet?
Hvis det er halvdårlige billeder skal det være billigt. (200kr) Hvis det er
fornemme billeder, der præsenterer boligen på bedste vis og kan medvirke til
hurtigere salg, så skal fotografen have en ordentlig betaling (nogle tusinde
kr).
Der kræves også en god del efterbehandling i fx Photoshop for at nå det
optimale. Og glem alt om "kun en time".

mvh Michaelbs

Fra : ab©

Dato : 19-02-08 17:19

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:47baac9b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> ...... Det var godt nok ikke meget.

Det ved jeg da ikke - 3 ejendomme på en formiddag - ialt ca. kr. 2.500,-
brutto er vel ikke nogen dårlig hyre ? Svarer ca. til kr. 100.000,- pr. md.
(hvis der var ejendomme nok til at udfylde et fuldtidsjob .

ab©

Fra : 2rb1

Dato : 19-02-08 11:32

Et sted mellem 4 og 6.000,- hvis det skal se ordentlig ud, og det kan ikke
gøres på en time.

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-02-08 11:42

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> wrote in message
> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

Det ville også være mit bud, da der skal tages højde for efterbehandling.
Der er ivrigt rigtigt mange temmelig ringe boligfotos, som slet ikke
præsenterer boligen på bedste vis. Jeg vil også mene, at der kan være tale
om en vis ommøblering ifm. fotograferingen, som ejeren ikke har taget højde
for. Men som andre har sagt, man får hvad man betaler for, som regel.
Mvh,
Hans

Fra : Bjarne

Dato : 19-02-08 11:50

Så er der alt fra 200 - 6000dkk noteret... interessant... Tak for
oplysningerne.

mvh
Bjarne

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-02-08 11:52

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in message
> Så er der alt fra 200 - 6000dkk noteret... interessant... Tak for
> oplysningerne.

Jeg glemte at nævne, at du jo bør bede om at se tilsvarende billeder fra den
eller de fotografer du overvejer, så du kan bedømme om det er pengene værd.
Men det er vel en selvfølgelighed...
Mvh,
Hans

Fra : Michaelbs

Dato : 19-02-08 12:35

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den eller de fotografer du overvejer, så du kan bedømme om det er pengene
> værd. Men det er vel en selvfølgelighed...

Jeg solgte en lejlighed gennem HOME for 4 år siden på Frederiksberg C. Home
bruger ellers glimrende fotografer, som regel, i modsætning til visse andre
store kæder. De tager også en god betaling for det - lidt uigennemsigtigt,
da forskellige poster pløres sammen. Men ca 4000kr til fotografen, så vidt
jeg husker.
Jeg leverede dog mine egne 350d billeder med og det endte med, at det bla.
a. var dem, der blev brugt.
Et sidespring er så, at beskrivelsen af lejligheden var så hjælpeløs, at den
måtte jeg også selv lave.
Og så er det jo morsomt at se, at min beskrivelse af lokalområdet (nede ved
Søerne) sandelig ofte dukker op i andre annoncer, mere eller mindre sakset
direkte. Det er god værkstedshumor.

mvh Michaelbs

Fra : Bjarne

Dato : 19-02-08 12:41

> [...]
> ved Søerne) sandelig ofte dukker op i andre annoncer, mere eller mindre
> sakset direkte. Det er god værkstedshumor.

Det skulle du da have nogle procenter for....

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-02-08 16:34

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

> [...]
> andre store kæder. De tager også en god betaling for det - lidt
> uigennemsigtigt, da forskellige poster pløres sammen. Men ca 4000kr til

Ja, vi går ud salgstanker om vores store Østerbrolejlighed og vi har faktisk
snakket med Home. 250m2 kan jo siges at være lidt rigeligt til 2 mennesker

> Jeg leverede dog mine egne 350d billeder med og det endte med, at det bla.
> a. var dem, der blev brugt.

Måske ender det på samme måde for os?

> [...]
> ved Søerne) sandelig ofte dukker op i andre annoncer, mere eller mindre
> sakset direkte. Det er god værkstedshumor.

Den må du gerne sende til mig.
Mvh,
Hans

Fra : Michaelbs

Dato : 19-02-08 22:18

> Ja, vi går ud salgstanker om vores store Østerbrolejlighed og vi har
> faktisk snakket med Home. 250m2 kan jo siges at være lidt rigeligt til 2
> mennesker

Husk at snakke med andre mæglerfirmaer også. Altid godt at få et bud fra
3-4-5 stykker. Og husk at mæglersalær og salgsomkostninger overhovedet IKKE
er en fast og given størrelse men kan forhandles - meget.

> Måske ender det på samme måde for os?

Ja da. HDR er godt til interiør, hvor solen står ind ad vinduerne og gør
dynamikområdet større end kameraet kan håndtere.

> Den må du gerne sende til mig.

Den har da ikke bevaret og lykkeligt glemt. I øvrigt var det specifikt for
Frederiksberg.

mvh Michaelbs

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-02-08 23:56

> Husk at snakke med andre mæglerfirmaer også. Altid godt at få et bud fra
> 3-4-5 stykker. Og husk at mæglersalær og salgsomkostninger overhovedet
> IKKE er en fast og given størrelse men kan forhandles - meget.

Bare rolig, det er jeg helt klar over
Mvh,
Hans

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-02-08 10:21

> Ja, vi går ud salgstanker om vores store Østerbrolejlighed og vi har
> faktisk snakket med Home. 250m2 kan jo siges at være lidt rigeligt til 2
> mennesker

Er det en populær lejlighed, så spring mægleren helt over, og gå direkte til
advokaten, men husk at de også kan presses i pris, det sidste sommerhus vi
købte, var uden mægler og prisen på advokaten røg fra dyreste tilbud på
22.000,- og ned på 4.800,- som billigste, men der var jo også kun få timers
arbejde til en sekretær

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 12:32

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> billeder og tager en lille times tid?
>
> Det skal ikke være rocketsciences og ikke nødvendigvis proffesionelt.

Se fx her:

http://henningjensen.eu/

Fra : KsK

Dato : 25-02-08 18:51

"Palle Johansen" <invalid> skrev i meddelelsen

> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Se fx her:
>
> http://henningjensen.eu/

ja og så slipper man for at rydde op han clonere rodet væk for 350 kr i
timen

KsK

Fra : Bjarne

Dato : 26-02-08 08:42

> ja og så slipper man for at rydde op han clonere rodet væk for 350 kr i
> timen
>
> KsK

Da jeg solgt min egen lejlighed var mit soveværelse blåt.... DAMN... Mægler
sagde det var nemmere at sælge hvis det var hvidt... Det tog mig fem
minutter i Photoshop...

Bjarne