Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Placering af kamera i fototaske.
Fra : Jesper

Dato : 18-02-08 15:02

Hej alle.

Jeg har netop købt en ny fototaske til et af mine kameraer.

Tasken er en Kata DC445.

Da fotohandleren viste taskens muligheder tog han et DSLR kamera og lagde
det ned i tasken med objektivet (glasset) "pegende" ned mod taskens bund -
altså så jeg så bagsiden af kameraet med skærm m.v., når jeg åbnede tasken.

Er det den bedste måde at placere sit kamera på i en taske? Jeg synes jo,
at objektivet er noget udsat mod stød m.v., når man stiller tasken på den
måde. Jeg ville da umiddelbart hellere stille kameraet almindeligi tasken -
altså så jeg ser kameraet med flashskoen oppe fra, når jeg åbner tasken.

Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

Mvh

Jesper.

Fra : E.M.

Dato : 18-02-08 15:27

> [...]
> tasken.
>
> Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

På nøjagtig samme måde, primært fordi det er langt hurtigere at få fat i
kameraet når det skal gå stærkt, end hvis man først skal til at vende det,
med risiko for at tabe det, står kameraet på "snuden" har du straks fat i
grebet.

Jeg tror ikke du behøver være bange for at det ikke er godt nok beskyttet,
slet ikke med en Kata, med mindre du smider med tasken, men det gør du vel
ikke?

Mvh. E.M.

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 18-02-08 16:16

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tasken.
>
> Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

På den måde forhandleren har vist dig. Grej er ikke helt så sart. Jeg
antager, at du har frontdæksel på dine optikker. Hvis du ser, hvordan man
stiller en stor tele på jorden, så stiller man den faktisk på modlysblænden,
der står den bedst.

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-02-08 16:26

Thomas Sass Pedersen wrote:

> På den måde forhandleren har vist dig. Grej er ikke helt så sart. Jeg
> antager, at du har frontdæksel på dine optikker.

Det koster tid at fjerne frontdækslet, og en hård modlysblænde er jo
rigeligt til at lave afstand, så frontlinsen ikke kommer i kontakt med
bunden i fototasken...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 18-02-08 17:09

Jesper wrote:
> Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

Enten med objektivet nedaf eller med siden nedaf, det afhænger af tasken
og hvordan den er pakket.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-02-08 18:18

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

Det kommer an på tasken.

På 2 af ligger de med bagstykket opaf, stort set som på
http://products.lowepro.com/Catalog/DisplayImage.aspx?ImgURL=http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1936-IMG4L.jpeg&Title=DryZone%20Rover
På en anden ligger de men flash-skoen opaf.
Det kommer an på hvordan tasken er bygget og hvor tæt grejet skal pakkes.

Fototasker er gode til at transportere grej, men i vejen når man skal
fotografere.
Derfor foretrækker jeg at klare mig uden tasker, hvis det er muligt.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-02-08 18:34

Mogens Hansen wrote:

> http://products.lowepro.com/Catalog/DisplayImage.aspx?ImgURL=http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1936-IMG4L.jpeg&Title=DryZone%20Rover

Critical Error: Data Store Unavailable

The data store used by eCommerce Framework cannot be opened.

Resolution:
Please ensure that your data service is online and running and that the
connection string in your web.config file is correct and make sure the
key specified by
ConnnectionStringName exists in connectionStrings section.

To configure your connection string:

1. Open [Install Location of eCommerce Framework]\PublicStore\web.config

2. Within web.config find the configuration section (highlighted) below:

<configuration>
<ClientConfig>
<Settings ConnectionStringName="CommerceServices"
SubscriptionId="{SUBSCRIPTION_GUID}"
CartKey="ShoppingCartKey" AffiliateKey="AffiliateKey"
Expires="24"></Settings> </ClientConfig>

<connectionStrings>
<add name="CommerceService"
connectionString="http://localhost/ecfwebservices/eCFCommerceService.asmx"/>
</connectionStrings>
</configuration>

Error Message:
System.Configuration.ConfigurationErrorsException: An error occurred
creating the configuration section handler for IgnFacadeConfig: Index was
outside the bounds of the array. (C:\Lowepro\publish\web.config line 406)
---> System.IndexOutOfRangeException: Index was outside the bounds of the
array. at System.Array.Clear(Array array, Int32 index, Int32 length) at
System.Collections.Generic.SortedList`2.Clear() at
Unicorn.eComComponents.FacadeLayer.Configuration.FacadeConfig.Create(Object
parent, Object configContext, XmlNode section) at
System.Configuration.RuntimeConfigurationRecord.RuntimeConfigurationFactory.CreateSectionImpl(RuntimeConfigurationRecord
configRecord, FactoryRecord factoryRecord, SectionRecord sectionRecord,
Object parentConfig, ConfigXmlReader reader) at
System.Configuration.RuntimeConfigurationRecord.RuntimeConfigurationFactory.CreateSectionWithRestrictedPermissions(RuntimeConfigurationRecord
configRecord, FactoryRecord factoryRecord, SectionRecord sectionRecord,
Object parentConfig, ConfigXmlReader reader) at
System.Configuration.RuntimeConfigurationRecord.CreateSection(Boolean
inputIsTrusted, FactoryRecord factoryRecord, SectionRecord sectionRecord,
Object parentConfig, ConfigXmlReader reader) at
System.Configuration.BaseConfigurationRecord.CallCreateSection(Boolean
inputIsTrusted, FactoryRecord factoryRecord, SectionRecord sectionRecord,
Object parentConfig, ConfigXmlReader reader, String filename, Int32 line)
--- End of inner exception stack trace --- at
System.Configuration.BaseConfigurationRecord.EvaluateOne(String[] keys,
SectionInput input, Boolean isTrusted, FactoryRecord factoryRecord,
SectionRecord sectionRecord, Object parentResult) at
System.Configuration.BaseConfigurationRecord.Evaluate(FactoryRecord
factoryRecord, SectionRecord sectionRecord, Object parentResult, Boolean
getLkg, Boolean getRuntimeObject, Object& result, Object&
resultRuntimeObject) at
System.Configuration.BaseConfigurationRecord.GetSectionRecursive(String
configKey, Boolean getLkg, Boolean checkPermission, Boolean
getRuntimeObject, Boolean requestIsHere, Object& result, Object&
resultRuntimeObject) at
System.Configuration.BaseConfigurationRecord.GetSection(String configKey,
Boolean getLkg, Boolean checkPermission) at
System.Configuration.BaseConfigurationRecord.GetSection(String configKey)
at
System.Web.Configuration.HttpConfigurationSystem.System.Configuration.Internal.IInternalConfigSystem.GetSection(String
configKey) at System.Configuration.ConfigurationManager.GetSection(String
sectionName) at
Unicorn.eComComponents.FacadeLayer.Configuration.FacadeConfig.Init() at
Unicorn.eComComponents.FacadeLayer.Engine.PipelineManager.ExecutePipeline(ContentProcessor
processor, IList`1& errors) at
Unicorn.eComComponents.FacadeLayer.SiteNodeManager.CreateSiteNodes(SiteNodeLookupRequest
request, IList`1& errorArray) at
Unicorn.eComComponents.FacadeLayer.SiteNodeManager.SiteNodeLookup(SiteNodeLookup
lookup) at
Unicorn.eComComponents.ClientLib.ClientCatalog.LookupCategories(Int32[]
categories, String[] responseGroups, ErrorsError[]& errors)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-02-08 19:12

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

Ja - den er interessant, og jeg havde endda prøvet den inden jeg postede.
Hvad kan man så lære af det ? Lowepro bruger ASP.NET deres hjemmeside...

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben Andresen

Dato : 18-02-08 23:55

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> wrote in message

> Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

Der er en video på canoneos.dk om fototasker:

http://www.canoneos.dk/kursus_detaljer.aspx?courseid=26&controlkey=HwluMpO5c1nL3zlXJzhnuoCDMCnqGOn8JefwZXAUHpWaUlEvEG

/Torben

Fra : Jesper

Dato : 19-02-08 06:37

> [...]
> tasken.
>
> Hvordan placerer I jeres udstyr i en fototaske?

Tak for jeres svar - jeg er blevet meget klogere...dejligt.

mvh

Jesper.