Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto album - findes det her?
Fra : Bo Hellum

Dato : 17-02-08 20:01

Hej alle

Jeg tager en pæn mængde billeder hver uge og dem smider jeg i diverse mapper
under min "billed til web" mappe på pc, som så er inddelt i forskellige
kategorier. Jeg bruger jalbum og det virker fint nok, men jeg kunne godt
tænke mig et program der selv kiggede i min web mappe på ftp serveren hos
min udbyder og så bare smed de billeder ind som nu var i mappen, så jeg var
fri for at skulle køre "dan billeder til web" hver eneste gang. I starten af
året hvor der ikke er så mange billeder er det jo ikke så galt, men når man
når til sidst på året, jøsses en tid det tager fordi man skal uploade 3
billeder, da den kører hele mappen igennem.

Findes det? og hvor?

Hellum

Fra : Robert Piil

Dato : 17-02-08 20:25

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> wrote in

> [...]
> er det jo ikke så galt, men når man når til sidst på året, jøsses en
> tid det tager fordi man skal uploade 3 billeder, da den kører hele

Jeg tror det der kommer tættest på er apache::gallery, som dog kræver du
kan få det installeret på serveren (det er lavet i perl, så det er ikke
noget man bare kan uploade selv).

Programmet fungerer som et webgallery over billeder der ligger i en
mappestruktur på serveren, og kan bruge originalbillederne til at danne
thumbnails og versioner i lavere opløsning. På http://apachegallery.dk/ kan
du se nogle eksempler.

Er det ikke nogenlunde det du er ude efter?

Robert Piil

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-02-08 20:33

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan
> du se nogle eksempler.
>
> Er det ikke nogenlunde det du er ude efter?

Takker, ser ok ud, jeg tjekker det lige.

Hygge

Hellum

Fra : per f andersen

Dato : 17-02-08 21:00

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev
> I starten af året hvor der ikke er så mange billeder er det jo ikke så
> galt, men når man når til sidst på året, jøsses en tid det tager fordi man
> skal uploade 3 billeder, da den kører hele mappen igennem.

?
Er du opmærkosm på, at man kan bede om kun at behandle nye fotos i Jalbum?

mvh per

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-02-08 21:00

"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i meddelelsen

> "Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev
>
> ?
> Er du opmærkosm på, at man kan bede om kun at behandle nye fotos i Jalbum?
>
> mvh per

Ja og det bruger jeg også, men det er træls at den skal igennem 1000 fotos
for at uploade 1 enkelt nyt.

Hellum

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-02-08 22:12

Bo Hellum wrote:

> "per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i meddelelsen

> Ja og det bruger jeg også, men det er træls at den skal igennem 1000
> fotos for at uploade 1 enkelt nyt.

Helt enig. Jeg anvender selv jAlbum, til gallerierne på www.Dykkeren.dk

Men det er dælme irriterende at den er så langsom om at opdage kun 1
billeder er ændret.

Grubler over om jeg skal lave mit eget galleri, har ikke fundet er som
helt er som jeg har lyst til det. Men jeg mangler tiden til selv at
udvikle et :(

/Søren

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 17-02-08 22:03

On Sun, 17 Feb 2008 20:01:17 +0100, "Bo Hellum" <bo@hellums.dk> wrote:

>Findes det? og hvor?

Hej Bo.

Har haft samme problem, var ellers glad for j-album, og bruger det
stadig til statiske albums.

Har benyttet Minigal i nogle år, fungerer udmærket.
Jeg har opdateret med kh-mod, der giver flere muligheder for
opsætning.

I bunden af mit galleri-forside er der links til begge.

Mvh
Ove

Ove Ilsøe
Landskabsbilleder, mest fra Sønderjylland:
www.ilsoee.dk

Fra : Bo Hellum

Dato : 18-02-08 07:28

"Ove Ilsoee" <o_ils@operafjernmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh
> Ove Ilsøe
> Landskabsbilleder, mest fra Sønderjylland:

Takker, ser interessant ud. Jeg kigger på det.

Hellum