Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at sortere foto's på computere~
Fra : Helge

Dato : 16-02-08 11:14

Hej, håber at det er den rigtige gruppe...

Jeg har efterhånden fået samlet alle mine digitale foto's fra gamle
harddiske, cd-rom'er, usb-hukommelse, computere osv... og nu ligger de
samlet i én stor pærevælling på en ekstern harddisk.

Er der nogen der kender til et godt program (må gerne være billigt/gratis)
der kan gennemgå alle billederne, fjerne dubletter og sortere dem
kronologisk..., og hvis det så oven i købet havde en funktion, så man
rimeligt let kunne gå dem alle i gennem, katagorisere dem, rotere dem så de
vender rigtigt osv..., så ville det være helt genialt...

mvh. Helge

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-02-08 11:26

Helge skrev:
> [...]
> funktion, så man rimeligt let kunne gå dem alle i gennem, katagorisere
> dem, rotere dem så de vender rigtigt osv..., så ville det være helt

irfanview/faststone og picasa kan (måske ikke det med dubletter) og er
alle gratis

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Allan F

Dato : 27-02-08 01:56

"Helge" <nyheds_GULBIL_grupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rimeligt let kunne gå dem alle i gennem, katagorisere dem, rotere dem så
> de vender rigtigt osv..., så ville det være helt genialt...

Et program der hedder DupDetector kan finde dubletter, selvom der er mindre
forskelle i billedet, og forskellige opløsninger. Det er gratis.

"Find and delete duplicate and near duplicate images from your image
collections. Most large image collections, whether your own or stock
collections, often have duplicate images under different names, or sometimes
multiple slightly modified images together in the same collection.
DupDetector is the ideal tool to find and remove them. It reads 9 image file
formats: JPG, BMP, PNG, TIFF (non-LZW compressed), PCX, TGA, WMF, EMF, and
PSD (compacted).
Images are compared as pairs from their pixel data. It was designed for and
works best with photo type images. It does not work well with iconic cartoon
like images or with images of text or line drawings etc. It compares one
full image against another. It does not use pattern matching, meaning it
will not be good at matching a small cropped image with its original source
image.

Select the method, then build the datafile for the image collection, find
the dups (duplicates), and then view the matching pairs and delete those you
choose. "

www.prismaticsoftware.com

Allan F

Fra : Allan F

Dato : 27-02-08 01:57

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> the dups (duplicates), and then view the matching pairs and delete those

Hm. Linket er for gammelt. Her er et nyt:

http://www.photo-freeware.net/dupdetector.php

Allan F