Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk manual til Canon 40D som PDF til udp~
Fra : kouring@gmail.com

Dato : 16-02-08 01:46

Hejsa.

Er blevet den lykkelige ejer af et Canon 40D.

Jeg har fået dansk manual med i lille bogform.

Er der nogle der ved om man kan downloade en dansk manual som PDF og
selv udskrive den.

Syntes ikke den lille bog er særlig let at bladre i (min er allerede
gået lidt i stykker)

Jeg har fundet den eng. version på nettet.

Håber der er nogle der kan hjælpe

M.v.h.
Peter

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-02-08 10:35

On Sat, 16 Feb 2008 00:46:17 -0800 (PST), kouring@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Jeg har fået dansk manual med i lille bogform.
>
> Er der nogle der ved om man kan downloade en dansk manual som PDF og

Det kan du ikke, du bliver nødt til at nøjes med den engelske. Det er
Canon DK der selv får manualen fremstillet og vil ikke lægge den op til
download på nettet. Sikkert for at få folk til at købe kameraet i DK og
derved få dem til at betale lidt for manualen. Man kan købe en ny manual
ved at rette henvendelse til den nærmeste fotohandler og så smide ca. 500
kr for at få en ny.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : CanonBonke

Dato : 16-02-08 10:55

<kouring@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Min er også gået i stykker, selvom den er brugt MEGET lidt. Det
eneste råd jeg kan gi', er at skanne bogen og lave din egen
PDF-manual i den størrelse du ønsker. Det gjorde jeg med 350d-
manualen for en kammerat, og det var udmærket.
mvh Knud

Fra : _akadut

Dato : 16-02-08 11:53

"CanonBonke" <knud@wedebo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PDF-manual i den størrelse du ønsker. Det gjorde jeg med 350d-
> manualen for en kammerat, og det var udmærket.

Har kontaktet Canon/DK om problemet. De vil IKKE levere en ordentlig manual.
Det vil koste ca. fem kr. ekstra at trykke i A5-format - som de fleste af
Canons andre danske manualer...

Fra : CanonBonke

Dato : 16-02-08 15:01

> [...]
ordentlig manual.
| Det vil koste ca. fem kr. ekstra at trykke i A5-format - som de

Ja, jeg synes det er skidesjofelt, at levere manual i så ringe en
kvalitet. Gad vide om det ikke, når den sprænger i limningen bare
ved at blive åbnet ganske almindeligt, (ikke noget med at folde
bagover i ryggen) er et garantispørgsmål?
mvh Knud

Fra : Torben Andresen

Dato : 16-02-08 11:40

<kouring@gmail.com> wrote in message

> Er der nogle der ved om man kan downloade en dansk manual som
> PDF og selv udskrive den.

Jeg downloadede den engelske manual da jeg fik mit 40D og bruger den til
dagligt. Den medfølgende danske manual er slet ikke pakket ud. Når jeg skal
sælge huset på et tidspunkt, får køber så en spritny DK manual med.

/Torben

Fra : CanonBonke

Dato : 16-02-08 15:05

> [...]
Når jeg skal
| sælge huset på et tidspunkt, får køber så en spritny DK manual

Det er da fint hvis det virker for dig, men det kan s'gu' da ikke
være meningen at man ikke kan bruge den medfølgende manual?
mvh Knud

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 17-02-08 18:11

For de Canon kameraer jeg har/har haft (350d, 400d og 40D) har jeg aldrig
pakket manualerne ud af æsken. Jeg bruger blot de Engelske PDF manualer som
kan downloades hos Canon USA. Hvis man har et nogenlunde solidt kendskab til
Engelsk så får man mere ud af læse den Engelske manual end den danske.
Største fordel er at man lærer de Engelske ord og begreber, hvorved man
bedre kan søge på google med engelske ord, hvis man får brug for at søge
efter fx. vejledninger for kameraets anvendelse, eller i nyhedsgrupper osv.

Mvh.
Anja.