Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Findes sådan et lille program...
Fra : Magnus

Dato : 14-02-08 18:20

Der findes så mange underlige programmer men findes der ikke et som let og
simpelt at kopiere billeder fra et hukommelseskort/kortlæser?

Idag gør jeg samme proces hver gang manualt og det ville være lettere i
farten når et kort skal tømmes til videre brug i felten.

Progammet skal gøre noget som ligende:

- Oprette en mappe på skrivebord som hedder datoen f.eks. 2008-02-14/

- Kopiere alle billeder fra kort of ligger RAW-filer i mappen
2008-02-14/raw/ og jpg filer i 2008-02-14/jpg/

- Eventuelt sletter billederne på kort efterfølgende (det kunne være en
valgfri funktion med en flueben et sted)

Er der ikke nogen der kender sådan et lille program?

Det vil desuden være en stor hjælp til mine forældre som ikke er så stærke
med computer, mapper og filer og derfor let får kopieret en masse billeder
ind på komputeren som så blot hedder den standard mappe som kameraet laver
og ikke mere. Så er det ikke nemt at finde rundt i for dem.

/Magnus

Fra : Jan

Dato : 14-02-08 19:33

Jeg ved ikke om det findes, men du kan skrive et lille script der gør det
hvis du har forstand på det.

finder du ikke noget kan det være jeg kan skrive et til dig, jeg har dog
ikke for meget tid så...

Fra : /Peter

Dato : 14-02-08 19:49

http://www.breezesys.com/

Fra : Tau

Dato : 15-02-08 07:35

> [...]
> ind på komputeren som så blot hedder den standard mappe som kameraet laver
> og ikke mere. Så er det ikke nemt at finde rundt i for dem.

Jeg har flere forskellige kort og derfor flere forskellige USB kabler når
jeg skal ligge billeder ind. Det blev jeg træt af det rod så jag købte en
kortlæser som kan tage alle kort. Den kostede ca kr. 80,-
Nu sætter jeg kort i og maskinen spørger om jeg vil se eller kopiere og mere
mere.
Jeg vælger at overføre billederne til "Picasa" som er et gratis program og
nemt at bruge, da alt er på dansk.
(Det med sproget er ikke et problem for de fleste, men det er det for mig
derfor skal det helst være på dansk.)
Det eneste jeg så skal gøre er at navngive billederne og overføre til
Picasa.
Jeg syntes det er nemt.
Bagefter kan jeg slette kortet men det er a en handling jeg vil bestemme for
at undgå unødig sletning.
www.picasa.dk

vh
Poul