Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D3 sådan generelt
Fra : Bo Hellum

Dato : 13-02-08 13:14

Hej alle

Ja, det er jo ikke mange skud I har set fra min hånd med mit nye legetøj,
men jeg har ville vente til min 14-24 og 24-70 ankom. Nu har jeg fået at
vide at 14-24 ankommer i morgen, så skal jeg nok gå i gang.

Umiddelbart vil jeg sige "hold kæft" for et lækkert kamera, hverken mere
eller mindre.

Det er lynhurtigt. Når man fyrer den af tror man det er løgn.

Featuren med 2 mem kort er genial. Jeg bruger det andet som backup, og det
er en dejlig tryghed, når man som mig har prøvet at stå med et defekt kort
efter et bryllup.

Billedmæssigt er der ikke den store forskel i forhold til mit D2xs, men jeg
har heller ikke prøvet at presse det til det yderste rent iso mæssigt endnu.
Får dog snart en 15-20 koncerter og det ser jeg frem til.

Den store skærm er fed, den skal opleves.

Live-view har jeg ikke prøvet endnu, synes sku det virker forkert, men det
skal da prøves.

Jeg ser frem til at modtage 14-24 og 24-70 så det kan blive testet igennem.
Når det sker skal jeg nok smide nogle billeder andetsteds.

Hygge

Bo

Fra : HKJ

Dato : 13-02-08 17:31

Bo Hellum wrote:
> Får dog snart en 15-20 koncerter og det ser jeg frem til.

Du kan se nogle foto her fra en der fotograferer koncerter med D3:

http://ishootshows.com/

Fra : Per, Herringe

Dato : 13-02-08 18:43

I meddelelse: 47b31b3b$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk
skrev HKJ bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Du kan se nogle foto her fra en der fotograferer koncerter med D3:
>
> http://ishootshows.com/

Uuuuh, sådan en må jeg også ha´
Jeg tror dog lige jeg øver mig lidt med min D200 først.
En del af hemmeligheden bag de flotte billeder er nok kameraets
jordforbindelse; - men flot ser det ud - og klart at teknikken kan noget
D200 aldrig kommer ud med.

--
MVH Per, Herringe

Fra : Per, Herringe

Dato : 13-02-08 18:57

I meddelelse: 47b32c1f$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Per, Herringe bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> En del af hemmeligheden bag de flotte billeder er nok kameraets
> jordforbindelse; - men flot ser det ud - og klart at teknikken kan

Det er da vist heller ikke set ringest glas han har hængt på

--
MVH Per, Herringe

Fra : Per, Herringe

Dato : 13-02-08 19:27

I meddelelse: 47b32f61$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Per, Herringe bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> I meddelelse: 47b32c1f$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Det er da vist heller ikke set ringest glas han har hængt på

En gang til, tekstet for døve:
Der er da vist heller ikke det ringeste glas han har hængt på

--
MVH Per, Herringe

Fra : Bo Hellum

Dato : 13-02-08 19:27

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i meddelelsen
>I meddelelse: 47b32c1f$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Det er da vist heller ikke set ringest glas han har hængt på
>
> --
> MVH Per, Herringe

Jeg har selv en 70-200 2,8 og har ikke brugt den til koncerter endnu. Jeg
har brugt mit D200 og D2xs med min 50mm 1,4 men nu hvor jeg har mulighed for
at gå vildt op i iso vil 24-70'eren og 70-200 komme på sin prøve. Det bliver
så fedt. Jeg tager koncert fotos til skagen festivallen og til træf på
toppen, så der bliver en hel del her i sommer som skal foreviges.

Hygge

Bo

Fra : Per, Herringe

Dato : 13-02-08 20:46

I meddelelse: 47b336b7$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Bo Hellum bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> Jeg har brugt mit D200 og D2xs med min 50mm 1,4 men nu hvor jeg har
> mulighed for at gå vildt op i iso vil 24-70'eren og 70-200 komme på

Er det 50mm 1,4 AF eller den gamle AIS ?
Jeg har selv en af de gamle som jeg egentlig er ret godt tilfreds med også
på D200.
--
MVH Per, Herringe

Fra : Bo Hellum

Dato : 13-02-08 22:12

> [...]
>
> Er det 50mm 1,4 AF eller den gamle AIS ?
> Jeg har selv en af de gamle som jeg egentlig er ret godt tilfreds med også

Det er AF udgaven og den er faktisk fremragende til koncert fotos. Det
sværeste ved koncertoptagelser er at fange lyset. Man kan få nogle kanon
skud lige i det øjeblik hvor projektøren ryger ind bag ved musikeren,og ind
i kameraet. Man kan sagtens fylde et kort på ingen tid og så have en
begrænset mængde pletskud. De bliver flere og flere jo mere erfaren man
bliver og så jo bedre glas man får på huset. Da jeg startede for mange år
siden og det hele kørte analog, jøsses der blev skudt nogle ruller af og
jøsses hvor var det dyrt

Bo

Fra : HKJ

Dato : 13-02-08 19:27

Per, Herringe wrote:

> [...]
> En del af hemmeligheden bag de flotte billeder er nok kameraets
> jordforbindelse; - men flot ser det ud - og klart at teknikken kan noget

Læg mærke til at han brugte D2x før han fik D3 og der kunne han også få
gode billeder.

Fra : Per, Herringe

Dato : 13-02-08 20:43

I meddelelse: 47b33679$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev HKJ bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Læg mærke til at han brugte D2x før han fik D3 og der kunne han også
> få gode billeder.

Ja, som med de fleste geværer er det jordforbindelsen der er det vigtigste

--
MVH Per, Herringe