Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udarbejde oplæg til fotograf
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 10-02-08 02:37

Hej,

Jeg skal have taget nogle billeder af mig selv til en gave. Derfor har
jeg kontaktet en reklamefotograf da jeg syntes, at de billeder man får
taget hos den lokale fotohandler er for kedelige.

Nu er problemet så, at han har bedt om et oplæg, så han ved i hvilken
retning vi skal. Jeg ved dog ikke helt hvad han mener med oplæg og det
er så det jeg håber i måske kan hjælpe mig med, at afklare. Min tanke
var, at billederne skulle vise forskellige sider af mig, men hvordan
beskriver man bedst det for en fotograf?

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen

Fra : Ole Condrup

Dato : 10-02-08 11:09

"Mikkel Jørgensen" <mikkel.joergensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du har ikke overvejet en "portrætfotograf" ? Måske det er derfor det lyder
lidt "teknisk" da han er reklamefotograf :) Du har iøvrigt lige beskrevet
det fint og forståeligt, nemlig at vise forskellige sider af dig.

Med venlig hilsen
Ole Condrup
www.condrup.eu | www.altomfoto.dk

Fra : Lange

Dato : 10-02-08 03:11

On 10 Feb., 10:36, "Mikkel Jørgensen" <mikkel.joergen...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> var, at billederne skulle vise forskellige sider af mig, men hvordan
> beskriver man bedst det for en fotograf?

Da du jo syntes at billederne fra den "lokale portrætfotograf" er for
kedelige, har du vel nogle tanker om hvad du så kunne ønske dig. Jeg
vil anbefale dig at finde nogle billeder i blade eller aviser,
billeder som du så kan vise fotografen.
Hvilken "type" du er, vil fotografen nok hurtigt kunne føle, men hvis
har er på vej i en anden retning end den du føler er den rigtige, så
sig det til ham, men forbered dig godt da taxameteret kører hele
tiden. Jeg vil også anbefale dig at spørge ind til prisen, da det kan
være en dyr fornøjelse.
Men et andet råd ville være at du henvender dig i en fotoklub i dit
område, der er der oftest en del dygtige fotografer der vil konkurrere
om at lave det bedste billede af dig, og det til en helt anden pris!

Den gamle fotoklubmand Langgaard

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 10-02-08 03:24

On 10 Feb., 11:11, Lange <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> område, der er der oftest en del dygtige fotografer der vil konkurrere
> om at lave det bedste billede af dig, og det til en helt anden pris!

Jeg havde godt overvejedet, at henvende mig til en portrætfotograf,
men jeg har kigget lidt rundt, og dem der er her i området er lidt
"kedelige" i deres stil.

Godt, så hvis jeg laver et oplæg til ham hvor jeg beskriver mine
forskellige personlige egenskaber, interesser, laster osv. burde det
så være noget han ville kunne arbejde udfra?

Fra : Michaelbs

Dato : 10-02-08 18:56

<
<Godt, så hvis jeg laver et oplæg til ham hvor jeg beskriver mine
<forskellige personlige egenskaber, interesser, laster osv. burde det
<så være noget han ville kunne arbejde udfra?

Jo, og det er en gave for en kreativ fotograf, der så kan få lov til at
udfolde sine evner i stedet for dem, der tager protrætfotos efter
begynderbøgernes ABC i lyslægning og kedelige positurer.

mvh Michael

Fra : Per, Herringe

Dato : 10-02-08 11:41

I meddelelse:
skrev Mikkel Jørgensen bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> var, at billederne skulle vise forskellige sider af mig, men hvordan
> beskriver man bedst det for en fotograf?

Nok noget med at beskrive hvilke sider du gerne vi fremhæve - skal det være
Gadaffi, Malboro Man eller James Dean?? Eller Lille Per

--
MVH Per, Herringe

Fra : Michaelbs

Dato : 10-02-08 12:42

Hvor er du henne i DK?

mvh Michaelbs

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 10-02-08 04:55

On 10 Feb., 12:41, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:
> Hvor er du henne i DK?
>
> mvh Michaelbs

Esbjerg

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-02-08 14:16

Så er Randers jo lidt langt væk: http://den-utraditionelle.dk/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-02-08 03:02

Ove Kjeldgaard wrote:

> Så er Randers jo lidt langt væk: http://den-utraditionelle.dk/

Gu er det da ej

En hver fotograf med ambitioner om det fede billede vil slikke sig om munden
for at få lov til at lave de billeder
Vi er da flere, der i hvert fald futter Danmark tyndt for at få lidt
billeder i kassen. Og et par stykker, der har hele verden som legeplads.

Mikkel!
Hvad forestiller du dig selv? Hvor gammel er du? Hvilken retning vil du? Er
du bikertypen? Discodanser i guldlamé? Fisker i Esbjerghabit? Andet? Skal
det være i studio, eller ude i passende omgivelser - location.

Spyt ud - Jeg er blevet nysgerrig. Og flere andre med - tør jeg love.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk