Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Bruger batteri!
Fra : Lars

Dato : 09-02-08 16:34

Hej

Jeg har for nylig købt et Fuji Finepix som jeg er meget glad for. Men... jeg
tabte kameraet og siden da suger kameraet simpelthen batteriet tomt på meget
kort tid. Og det er selv om kameraet ikke bliver benyttet. Udover denne
defekt tog kameraet ikke skade af faldet. Men hvad kan årsagen være til at
det konstant bruger batteri.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-08 17:05

"Lars" skrev i meddelelsen
> [...]
> meget kort tid. Og det er selv om kameraet ikke bliver benyttet. Udover
> denne defekt tog kameraet ikke skade af faldet. Men hvad kan årsagen være

Hvis det skyldes en egentlig kortslutning ville batterierne blive temmelig
varme. Det er nok en eller anden dims, der ikke længere slukker sammen med
resten af apparatet. Hvis det er et A700 har det en kendt fejl som suger
strøm. Du kan, i givet fald, få det opgraderet hos Fujifilm.

Peter Schrøder

Fra : Lars

Dato : 09-02-08 17:54

> [...]
> resten af apparatet. Hvis det er et A700 har det en kendt fejl som suger
> strøm. Du kan, i givet fald, få det opgraderet hos Fujifilm.

Hej Peter

Batteriet bliver ikke varmt.
Kameraet havde ingen problemer med at holde på strømmen før den fik slaget.
Så det er måske nok mere den "dims" du taler om.
Ærgerlig når kameraet er næsten nyt.....

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-02-08 23:21

"Lars" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slaget. Så det er måske nok mere den "dims" du taler om.
> Ærgerlig når kameraet er næsten nyt.....

Du indleverer bare kameraet i butikken det er købt, og beder om at få det
lavet?
De er slet ikke så slemme hos Fuji.. de har bare været lidt langsomme på det
seneste, fordi de har skiftet værksteder....

Mvh Anders

Fra : Lars

Dato : 10-02-08 07:44

> [...]
> De er slet ikke så slemme hos Fuji.. de har bare været lidt langsomme på
> det seneste, fordi de har skiftet værksteder....

Jeg har jo selv være skyld i skaden. Det dækker garantien vist ikke...

Fra : Jakob

Dato : 10-02-08 13:55

> Jeg har jo selv være skyld i skaden. Det dækker garantien vist ikke...

Hvem siger det har været tabt? ;) Måske skaden bare kom helt af sig selv..
Men den er nok svær hvis der er store hakker og fysiske skader efter
faldet.... Og i sidste ende kommer det vel an på din moral..