Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Card reader virker ikke med Samsung NV11
Fra : Skovsgaard

Dato : 09-02-08 03:50

Hej

Min kæreste købte for nyligt et Samsung NV11 kompact kamera, og jeg
kan sagtens downloade billederne ved at slutte kamera'et direkte til
PC'en, men hvis jeg forsøger at overføre billederne via PC'ens
indbyggede kort læser, så finder den ikke kortet.

Er der nogle af jer kloge hoveder der har en forklaring/løsning på
dette?

Mvh

Søren

P.s Kortlæseren virker fint med mine Compact Flash kort fra DSLR.

Fra : thl

Dato : 09-02-08 04:27

On 9 Feb., 11:49, Skovsgaard <skovsga...@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Mvh
>
> Søren
>
> P.s Kortlæseren virker fint med mine Compact Flash kort fra DSLR.

Du må nok skifte kortlæser eller kort ud.
Der er kortlæsere der ikke kan "se" de større/hurtige SD kort.
med venlig hilsen
Thorbjørn

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 09-02-08 12:28

Skovsgaard skrev:
> [...]
> PC'en, men hvis jeg forsøger at overføre billederne via PC'ens
> indbyggede kort læser, så finder den ikke kortet.

Hvis dit SD flash-kort er på mere end 2 GB er det et SDHC-kort. Det vil
stå på kortet hvis det er tilfældet. Denne type kort kan kun læses i
SDHC-kompatible kortlæsere, og det er kortlæseren i PC'en sikkert ikke.

Se også f.eks. <http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDHC>.

Hvis dette stemmer med din opfattelse så kan du nøjes med at bruge 2 GB
kort eller du kan anskaffe en ekstern kortlæser.

Du skriver vist ikke om PC'en er en bærbar eller om det er kortlæseren
sidder i frontpladen på en stationær. I det sidste tilfælde kan I
sikkert udskrifte den indbyggede kortlæser med en nyere som understøtter
SDHC.

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Skovsgaard

Dato : 09-02-08 08:21

On 9 Feb., 12:27, Kurt Kjær Jensen <kkjen_s...@aub.dk> wrote:

> [...]
> sidder i frontpladen på en stationær. I det sidste tilfælde kan I
> sikkert udskrifte den indbyggede kortlæser med en nyere som understøtter

Hej Kurt og Thorbjørn

Ja, det er åbenbart et 4GB SDHC kort, så jeg tror i har ret. Vil se om
en ekstern læser virker, eller også bare slå kameraet til.

Tak for de hurtige svar.

mhv

Søren