Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt foto website lanceret..
Fra : Ole Condrup

Dato : 08-02-08 19:05

Hej alle! Hermed lige en lille oplysning til fotofolket.. :)

www.AltomFoto.dk er et helt nyt dansk fotofællesskab for danske
fotointeresserede, uanset ens fotografiske niveau. Her er der plads til
alle!

Er der ikke nok fotosites ?
- Nej, det mener vi ikke. Vi mener derimod at det er sundt med nogle
alternativer.

Hvad kan AltomFoto.dk så tilbyde ?
- Forskellen på AltomFoto.dk og andre lignende sites er ikke så stor og
dog.. Den væsentlige forskel er, at man som bruger kan skrive egne test af
fotoudstyr og har adgang til andres. Vi har også et stort og overskueligt
forum, hvor der er mulighed for at lægge billeder op som en præsentation
eller kritik. Udover det er der de tekniske forums, hvor der diskuteres alt
fra studieteknik til udstyr, efterbehandling og kalibrering m.v.

Hvad er brugertest ?
- Det er vores opfattelse at der dagligt stilles et hav af spørgsmål
vedrørende køb af udstyr rundt om på nettet. Ved at skrive test af det
udstyr man i dag ejer eller tidligere har ejet, kan man bygge en base af
information som i sidste ende kan gavne alle som er på udkig efter udstyr,
hvad enten det er nyt eller brugt. Det er ikke store tunge dybdegående
tests, men en kort gennemgang af produktet. En brugertest vil f.eks
indholde; plusser/minusser, prisen, en karakter fra 1-10, samt en mindre
uddybning af ens oplevelser med produktet.

Jeg synes testdelen ser bekendt ud ?
- Du har muligvis set et lignende testsystem før på udenlandske fotosites.
Systemet er faktisk ret udbredt og kan købes af det firma som har udviklet
det.

Hvorfor må man ikke uploade erotiske billeder i forumet?
- Det er blevet besluttet, at af hensyn til de øvrige brugere af
AltomFoto.dk som er i alle aldre, så holdes erotiske fotografiske værker
ude. (Der er mange andre steder på nettet hvor man kan vise disse fotos
frem).

Koster det noget ?
- Nej, det er gratis at oprette en bruger. Det er også gratis at oprette,
skrive og læse brugertest af udstyr. Der vil dog på sigt være enkelte
reklamer hist og her, for at dække driftomkostningerne. Donationer til drift
er selvfølgeligt velkommen.

Jeg synes navnet Alt om Foto virker bekendt ?
- Ja, der findes et ældre fotoblad som hedder "Alt om foto & Video" der
udkommer nogle gange om året. Vi har dog intet med bladet af gøre. Bladet
har et andet navn, et andet website og vi har vores. Der er ikke nogen
konkurrende virksomhed og vi har ikke et fysisk fotoblad i handlen. Det er
derfor to vidt forskellige ting som ikke skal sættes i sammenhæng.

Hvem står bag AltomFoto.dk ?
- AltomFoto.dk ejes og drives af to gode venner som har været "fototossede"
i mange år. Fælles for begge er at de har en passion for fotografiet samt
indsigt i IT delen ved at drive et sådan site.

Direkte til forum: http://www.altomfoto.dk
Diretke til brugertest: http://www.altomfoto.dk/anmeldelser/

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-08 20:03

On 2008-02-08 19:05:11 +0100, "Ole Condrup" <ole@FJERNCAPScondrup.eu> said:

> [...]
>
> www.AltomFoto.dk er et helt nyt dansk fotofællesskab for danske
> fotointeresserede, uanset ens fotografiske niveau. Her er der plads til

No offence, men tror I virkelig at I kan starte en "fotokritik v. 2"
bare ved at rende forbi simplemachines og sætte et forum op? Hvad
med om i selv kom med en masse artikler inden i satte siden i vejret?
Det er jo nærmest ingen indlæg i forummet, så hvad er argumentet for at
bruge jeres side fremfor fotokritik eller photosight.org/ ?

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-02-08 23:55

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> Det er jo nærmest ingen indlæg i forummet, så hvad er argumentet for at
> bruge jeres side fremfor fotokritik eller photosight.org/ ?

Hmm... hvis AltOmFoto.dk undlader at gentage "fotokritiks" fejltagelser,
det site er jo endt som en kæmpe stor rodebutik, hvor 99% af indholdet er
intetsigne registreringer og talentløse knipserier.

Men det skyldes Kristians volumesyge, han tror at mange brugere og mange
billeder er lig med en success.

Hvis AltOmFoto.dk derimod målrettet henvender sig til de fotografer, som
er kommet ud over fotoforbruger stadiet, så vil der være en mindre men
til gengæld meget seriøs målgruppe.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Condrup

Dato : 09-02-08 00:50

> [...]
> er kommet ud over fotoforbruger stadiet, så vil der være en mindre men til

Du kan være ganske rolig, det er ikke planen at have en "rodebutik", om
folks billeder er talentløse er ikke for mig at vurdere eller dømme, men de
er velkomne til at præsentere hos os.

Med venlig hilsen
Ole Condrup

Fra : Jack.

Dato : 09-02-08 04:15

Den Fri, 08 Feb 2008 23:55:05 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Hmm... hvis AltOmFoto.dk undlader at gentage "fotokritiks" fejltagelser,

Du mener vel "undlader at smide Niels Riis Ebbesen ud for at genere alle
der ikke falder på halen over hans talentløse knipserier"?

mvh Jack

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-02-08 04:55

"Jack."

> Du mener vel "undlader at smide Niels Riis Ebbesen ud for at genere alle
> der ikke falder på halen over hans talentløse knipserier"?
>
> mvh Jack

IQ Jack, herligt med en frisk vinkel.. )-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-02-08 11:10

Jack. wrote:

> Du mener vel "undlader at smide Niels Riis Ebbesen ud for at genere alle
> der ikke falder på halen over hans talentløse knipserier"?

Hva' er dit problem, så vidt jeg ved, så har jeg kun haft et enkelt
billede på fotokritik, og det var et selvportræt i min profil, og mig
bekendt, så er der ikke nogen som har skrevet en specifik kritik til det
billede.

Historien er faktisk, at jeg i nøjagtig et år dagligt gennemgik de
indkomne billeder på fotokritik, og så udvalgte jeg de få gode billeder
(det var typisk 1-2-3 billeder pr. dag), og de fik alle den samme
kommentar: "Det er et godt billede, jeg kan ikke finde noget at kritisere..."

Og ret beset, så var det er klart og utvetydigt signal om, at jeg mente,
at de resterende 100-150 billder, som der dagligt blev uploadet var
dårlige billeder. Men det var der ikke nogen som reagerede på.

Det var først da jeg efter et år skiftede taktik, og dagligt udvalgte de
2-3 dårligste billeder og skrev en reel kritik til, at hele sitet gik i
selvsving.

Og det viste bare, at brugerne på fotokritk er en flok knipsere, som ikke
ønsker at få reel kritik af deres billeder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 11:29

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> Det var først da jeg efter et år skiftede taktik, og dagligt udvalgte de
> 2-3 dårligste billeder og skrev en reel kritik til, at hele sitet gik i
> selvsving.

Ja det lyder typisk som NRE, finder de svageste at slås med. Man skulle jo
nødig risikere at der er nogen der kan svare igen.
Når du nu er så dygtig, så hold dig dog fra den slags sider, og lad folk
have deres hobby i fred.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-02-08 22:48

kajo wrote:

> Ja det lyder typisk som NRE, finder de svageste at slås med. Man skulle
> jo nødig risikere at der er nogen der kan svare igen.

Sikke noget sludder, jeg anfægtede blot den uskrevne regeler om, at der
på fotokritk kun må skrives foto-ros, for på fotokritik er det nemlig
sådan, at brugerne bytter ros og venlige kommentarer med hinanden.

> Når du nu er så dygtig, så hold dig dog fra den slags sider, og lad folk
> have deres hobby i fred.

Bavdrr... når folk mener, at deres fotos er gode nok til at udstille
world wide på Internettet, og i betragning af, at de udstiller dem på et
kritik-site, så må de acceptere hvad der kommer af kritik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jack.

Dato : 09-02-08 12:10

Den Sat, 09 Feb 2008 11:10:11 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Og det viste bare, at brugerne på fotokritk er en flok knipsere, som ikke
>ønsker at få reel kritik af deres billeder.

Det eneste det viste var at du kun var ude på ballade, helt lige som
alle andre steder. Du indrømmer det jo tydeligt selv med dette "Det var
først da jeg efter et år skiftede taktik, og dagligt udvalgte de 2-3
dårligste billeder og skrev en reel kritik til, at hele sitet gik i
selvsving.".
Da ingen reagerede på din først "udvalgte taktik" var du jo åbenbart
nødt til at skifte for at starte balladen og da ingen var i tvivl om
hvem der var årsagen til idiotierne, røg du ud.

Du kan jo egentlig gøre det meget enkelt:
Brug dine påståede enorme evner til at lave en fotoside for dig selv og
dine få spytslikkere. Dèr kan i jo så klappe hinanden på ryggen og du
kan få bekræftet dit ego dagligt. Så er du også helt fri for at møde
nybegyndere der, efter 5 minutter med et 1000 kr's kamera, tager
billeder der slår dine egne knipserier med adskillige meter.

Du kan lige få et lille tips mere med på vejen: Prøv at tænke bare et
sekundt inden du knipser; det vil forbedre dine knipserier med flere
100% øjeblikkeligt.

mvh Jack

Fra : Ole Condrup

Dato : 09-02-08 14:53

Gider i godt flytte jeres personfnidder fra min tråd, i er tydeligt
OFF-TOPIC!

Tak!

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 15:21

"Ole Condrup" <ole@FJERNCAPScondrup.eu> skrev i meddelelsen

> Gider i godt flytte jeres personfnidder fra min tråd

din tråd ? - velkommen til virkeligheden ...

--
mvh kajo

Fra : Jack.

Dato : 09-02-08 18:41

Den Sat, 9 Feb 2008 14:53:28 +0100, "Ole Condrup"
<ole@FJERNCAPScondrup.eu> skrev:

>Gider i godt flytte jeres personfnidder fra min tråd, i er tydeligt
>OFF-TOPIC!
>
>Tak!

Gider du undersøge hvor du er før du begynder at råbe op?

Der er skam ikke noget her der er dit.

mvh Jack

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-02-08 09:31

Jack. wrote:

> Gider du undersøge hvor du er før du begynder at råbe op?
>
> Der er skam ikke noget her der er dit.

Hva' med om du lige klapper kajen, Ole er i sin gode ret til at ytre, at
dit off-topic personfnidder er uønsket i denne tråd...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jack.

Dato : 10-02-08 10:26

Den Sun, 10 Feb 2008 09:30:38 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Hva' med om du lige klapper kajen, Ole er i sin gode ret til at ytre, at
>dit off-topic personfnidder er uønsket i denne tråd...

Uhadada, skal jeg nu blive bange for dig?
Ole må selvfølgelig skrive lige hvad han har lyst til, men det er ikke
det samme som at han også har ret i alt hvad han skriver.
På Usenet er der ingen der ejer en tråd, det må du jo efterhånden have
fattet.

mvh Jack

Fra : Ole Condrup

Dato : 10-02-08 11:07

"Jack." <platon-@greece.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det samme som at han også har ret i alt hvad han skriver.
> På Usenet er der ingen der ejer en tråd, det må du jo efterhånden have

Du er tydeligt ny i NG's, så du er tilgivet..

Fra : Jack.

Dato : 10-02-08 13:01

Den Sun, 10 Feb 2008 11:07:23 +0100, "Ole Condrup"
<ole@FJERNCAPScondrup.eu> skrev:

>Du er tydeligt ny i NG's, så du er tilgivet..

Ja, jeg er ret ny. Det første indlæg skrev jeg engang tilbage i 1996.
Rigtigt mange har været med siden begyndelsen i 1979. Har du i løbet af
din lange karriere her (siden engang i 2003) lært noget af det der
f.eks. står beskrevet på www.usenet.dk ?

mvh Jack

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-02-08 13:54

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hva' med om du lige klapper kajen, Ole er i sin gode ret til at ytre, at
> dit off-topic personfnidder er uønsket i denne tråd...

Det undrer mig at du ikke har påpeget at det første indlæg i tråden er
ren reklame (/opslag) for en webside...

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-02-08 22:17

Thomas Corell wrote:

> Det undrer mig at du ikke har påpeget at det første indlæg i tråden er
> ren reklame (/opslag) for en webside...

Hmm... mener du, at jeg ikke kan skelne imellem kommerciel annonce og en
henvisning til et foto-relevant web-site...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-02-08 18:05

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... mener du, at jeg ikke kan skelne imellem kommerciel annonce og en
> henvisning til et foto-relevant web-site...?

Næ, jeg tænkte på at du ikke plejer at afholde dig fra at henvise den
slags opslag til dk.opslag.internet.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-02-08 22:01

Thomas Corell wrote:

> Næ, jeg tænkte på at du ikke plejer at afholde dig fra at henvise den
> slags opslag til dk.opslag.internet.

Det er meget lang tid siden.

Hvis du tager et kig tilbage i tiden, så medførte ADSL-forbindelserne, at
der gradvist skete en generel holdningsændring på UseNet, brugerne kunne
godt se, at intigrationen mellem web og UseNet var fordelagtig, og det
har medført, at relevante og ikke kommercielle opslag er accepteret i de
fleste grupper.

At styregruppen ikke har fulgt op udviklingen, og har tilrettet
fundatserne og netetiketten, det er jo bare ærgeligt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-02-08 05:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> At styregruppen ikke har fulgt op udviklingen, og har tilrettet
> fundatserne og netetiketten, det er jo bare ærgeligt.

Det er ikke en del af styregruppens opgaver at vedligeholde de nævnte
ting, og det ved du udemærket godt.

XFUT: dk.admin

--
Don't waste space

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-02-08 05:54

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hvis du tager et kig tilbage i tiden, så medførte ADSL-forbindelserne, at
> der gradvist skete en generel holdningsændring på UseNet, ...

Pudsigt at du bruger det argument, for det samme argument gælder for de
mange indlæg du har korrekset de sidste par måneder. Men der er det dig,
som ikke har fulgt udviklingen i de grupper du selv følger.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-08 15:01

Thomas Corell wrote:

> Pudsigt at du bruger det argument, for det samme argument gælder for de
> mange indlæg du har korrekset de sidste par måneder. Men der er det dig,
> som ikke har fulgt udviklingen i de grupper du selv følger.

Sludder, det er ikke ret længe siden, at et stort flertal valgte at få
opdelt fotogruppen, så indkøbssnak blev udskildt i en selvstændig gruppe,
og hvis der er et flertal for en anden løsning, så må de gå en tur i
dk.admin og be' om at få den gennemført.

Det er derimod en overordnet og generel udvikling for hele dk.heirarkiet,
som indebærer, at man i de fleste grupper accepterer opslag for enmer der
relvant for den pågældne gruppe.

Og en sådan udvikling burde Styregruppen tage bestik af, og tilrette
oplysningerne på www.usenet.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-02-08 15:24

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Og en sådan udvikling burde Styregruppen tage bestik af, og tilrette
> oplysningerne på www.usenet.dk

Styregruppen skulle måske lige få styr på deres egen server først, den
har været nede nu i flere dage (sikkert længere)

/Søren

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-02-08 09:26

Søren Reinke wrote:

> Styregruppen skulle måske lige få styr på deres egen server først, den
> har været nede nu i flere dage (sikkert længere)

Det er ikke styregruppens server, og dermed ikke styregruppens ansvar at
drifte den.

--
Don't waste space

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-02-08 10:17

Thomas Corell wrote:

> Det er ikke styregruppens server, og dermed ikke styregruppens ansvar at
> drifte den.

Jeg ved udmærket godt det ikke er dem der ejer serveren,

Men de skulle måske få fingeren ud og sørger for at dem der drifter den
gør noget ved det.

Fra : Ole Condrup

Dato : 09-02-08 00:48

"Thomas Schreiber" <fornavn@macfly.dk> skrev i en meddelelse

> No offence, men tror I virkelig at I kan starte en "fotokritik v. 2"

Nej! Det ville være en skidt skabelon.

> bare ved at rende forbi simplemachines og sætte et forum op? Hvad med
> om i selv kom med en masse artikler inden i satte siden i vejret?

Nu er sitet ikke baseret på skribentarbejde med artikler men brugertest af
udstyr samt debat mellem brugere i forumet. Der er iøvrigt 20 test allerede
fra start.

> Det er jo nærmest ingen indlæg i forummet, så hvad er argumentet for at
> bruge jeres side fremfor fotokritik eller photosight.org/ ?

Ingen, skal der være det ? Det er jo et frit land du lever i...

Fra : Søren Friberg

Dato : 02-08-08 15:26

Ole Condrup skrev:
> [...]
> i mange år. Fælles for begge er at de har en passion for fotografiet samt
> indsigt i IT delen ved at drive et sådan site.

Er i min browser defineret som "Anmeldt angrebssted!"

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : 345

Dato : 02-08-08 17:01

DET ER ET LORTE SITE

SCRIPTET HAR EN "BUG" DER LAVER EN TROJAN
OG HVIS DIN VIRUS SCANNER "SER" DEN
GÅR DIN PC DØD

SÅ TIL EJEE AF SKODSIDE ALTOMFOTO..DK

DET ER SGU EN OMMER

Fra : Søren Friberg

Dato : 02-08-08 23:40

Søren Friberg skrev:

> Er i min browser defineret som "Anmeldt angrebssted!"

Se nærmere her:

http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=http://www.altomfoto.dk/