Tur til Åland: pladser ledige
Fra : mra

Dato : 08-03-08 03:05

Hej alle,

Jeg er i gang med at arrangere en tur til Åland med Københavns Dykker
Club, og vi har stadig et par ledige pladser tilbage, derfor slår jeg
den også op her. Først til mølle princippet gælder.

Lige først lidt info om Åland:
Åland ligger ud fra Sveriges kyst lidt nord for Stockholm og er en del
af Finland. Det består af mere end 6500 små øer og klippeskær, hvilket
er lig med rigtig fed vragdykning. Så har i løst til at dykke på vrag
der slår dem i Øresund mange gange, så er det Åland der er stedet. Det
skal også nævnes, at de har en meget streng politik mht at tage
genstande med op fra vragene, hvilket har gjort at vragene ligger
præcis som de sank. Der er ingen der har været og rippe dem.
Lidt billeder derfra kan ses her:
http://www.johnnychristensen.com/section112347_82621.html
Mere information her (dem vi skal dykke med):
http://www.divealand.com/

Den endelige placering for turen er fra d. 18 til d. 24 august. Det
vil sige 5 dykkerdage i vragparadis og 2 dage til transport.

Jeg har regnet mig frem til at turen kommer til at koste ca 5000 kr,
det er dog IKKE den endelige pris, men et bud. Dette inkludere al
transport (3-4 af os med en rummelig bil bliver chauffører), mad (vi
laver selv noget, mere herom senere), 2 dyk om dagen (måske 3 nogle
dage), samt luft. Nitrox er ikke inkluderet. Det der evt kan få prisen
til at skride er transport og mad, men det er noget vi selv står for,
så det er op til os selv. Plannen er at vi planlægger den del i maj/
juni.

Vi skal indenfor de næste par uger betale et "booking fee" på 200 euro
pr person (ca 1600 kr (det er inkl vekselgebyr)), Så ved tilmelding
bliver i opkrævet dette beløb.

Kravet for at deltage på turen er:
- min. 2*10L flaske sæt med 2 regulatorer.
- Fortrolig med at dykke til 40 m (maks bunddybde bliver 45 m)
- Fortrolig med deko-dykning
- Tørdragt og erfaring med dykning i Nordiske/kolde farvande

Bemærk. Tilmelding er bindende.

Tilmelding på 22162463 eller mra(a)cool.dk

Mvh.
Martin