:-(
Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 26-02-08 17:30

Fra : joppe

Dato : 27-02-08 02:00

Jeg har været på det samme dyk på Bahamas for nogle år siden. Husker
klart man skriver under på diverse papirer at det er på eget ansvar og
firmaet ikke kan gøres ansvarlig for noget. Under dykket lå man
beskyttet langs en "manege" og fik at vide man skulle sørge for at
trykke sig nede langs de store sten omkring og holde armene inde til
kroppen. Når fodringen var ovre kunne man være hurtig og svømme ind
mod midten hvor spyddet hang og der kunne ligge små hajtænder under.
Måske han var en tand for hurtig På denne plads var der forbud
mod at svømme hen til gummibåden, da hajerne vidste alt hvad der kom
fra den ku spises.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 27-02-08 12:15

On 26 Feb., 17:30, Svend Erik Østergaard Nielsen <s...@GVDW7pc.dk>
(slet GVDW7) wrote:
> http://politiken.dk/udland/article476210.ece

Kan godt forstå din triste smiley. Jeg kan heller ikke se ideen i at
arrangere sådan en cirkusforestilling. At se en haj der opfører sig
naturligt er flot, men sådan en cirkusforestilling designet til at
give biologiukyndige et adrenalisrush er noget helt andet.

Og så er artiklen naturligvis illustreret med et billede af en
sandtigerhaj, selvom man ikke skal have lært meget biologi for at
kunne se, at med de tænder er den i hvert tilfælde ingen meneskeæder.
Men en sandtigers tænder ser naturligvis drabelige ud på foto.

Jens Olsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 27-02-08 20:43

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> kunne se, at med de tænder er den i hvert tilfælde ingen meneskeæder.
> Men en sandtigers tænder ser naturligvis drabelige ud på foto.

Helt enig.

Ufatteligt der stadigvæk finde dykkercentre der arrangerer sådanne
noget, de skulle havde armene bundet på ryggen og smides ned til hajerne.

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 12:47

Hvad har den stakkels fisk gjort, siden den skal udsættes for det

Artiklen viser at alt kan sælges og der er købere.
Det er nok også blevet lettere at sælge, bl.a. fordi hajer de senere år, er
blevet markedsført som et hyggeligt kæledyr, at folk gladeligt hopper ud til
den - også selvom man er omgivet af fodder.
Jeg tror ikke folk tænker på at vi, når vi er i selskab med hajer og andre
store rovdyr, befinder os et stykke nede af fødekæden - når det kommer til
stykket er vi en lækker mundfuld.
Hajer kender os ikke som bøffer og derfor går det så sjældent galt, men når
de har lært det - så er vi en let gang guf.

Det er vel også lidt som at stille sig midt på en tæt befærdet motorvej - de
fleste billister kører udenom, men en dag er der en der rammer.
Oplevelsen må også være som at gå i cirkus og se løver uden det beskyttende
hegn, et værre show - ikke noget med ægte naturoplevelse.
Vi søger suset og går tættere på grænserne, så at det går galt er
forventeligt.

Personligt har jeg det bedst med at befinde mig øverest i fødekæden - uanset
hvad jeg laver
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Kim Nygaard

Dato : 02-03-08 21:26

Ole \"Toggal\" Juhl <olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> skrev:
> [...]
>Hajer kender os ikke som bøffer og
>derfor går det så sjældent galt, men når
>de har lært det - så er vi en let gang guf.

Tror nu ikke de lærer det, så havde de nok gjort det. De har
trods alt haft mill. af år til at øve sig.
>Det er vel også lidt som at stille sig
>midt på en tæt befærdet motorvej - de
>fleste billister kører udenom, men en
>dag er der en der rammer.
Vil hellere dykke med hajer end stå alt for tæt på motorvejen, i
går blev der f. eks. slået 2 ihjel på motorvejene herhjemme.
Hele sidste år, er der kun meldt om et dødsfald i forbindelse
med hajangreb.
Har dykket med masser af hajer, uden problemer, dog ikke disse
steder hvor hajerne bliver lokket til, af mad i vandet.
>Oplevelsen må også være som at gå i
> [...]
Det går somregel kun galt, når folk ikke tænker sig om. En haj
udsender signaler om dens sindsstemning, lær dem at kende og du
er langt mere tryg når du er i nærheden af dem.

>Personligt har jeg det bedst med at
>befinde mig øverest i fødekæden - uanset
>hvad jeg laver
Jeg er øverst i fødekæden, jeg reagerer ikke pr. instinkt - jeg
kan tænke Håber jeg

--
Mvh.
Nygaard

Fra : Ilhan Vardar

Dato : 02-03-08 23:16

Hej,

"Kim Nygaard (slet 47BXV)" <nygaard@47BXVraptormc.dk> wrote in message
> Det går somregel kun galt, når folk ikke tænker sig om. En haj
> udsender signaler om dens sindsstemning, lær dem at kende og du
> er langt mere tryg når du er i nærheden af dem.

*Host*

Nu når du er så klog, så fortæl mig hvad du ved om hajers "sindsstemning" ?

Mvh

Ilhan Vardar

Fra : Kim Nygaard

Dato : 03-03-08 01:37

Ilhan Vardar <FJERNESvader@city.dk> skrev:
>Hej,

> [...]
Ja, okay, skulle nok have skrevet krobssprog..

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-02-08 16:48

On 28 Feb., 12:47, "Ole \"Toggal\" Juhl"
> Personligt har jeg det bedst med at befinde mig øverest i fødekæden - uanset
> hvad jeg laver

Jeg vil nu sige, at det at dykke med oceanic whitetip hajer er en
oplevelse, jeg ikke ville have været foruden. Også selvom man i den
situation nok ikke er helt i toppen af fødekæden.

Jens Olsen

Fra : Henning Brodersen

Dato : 29-02-08 08:17

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Har du set dette?
http://www.redsea-divingsafari.com/index.php?p=131
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Ilhan Vardar

Dato : 29-02-08 09:52

Hej,

"Henning Brodersen" <henningSLET@hbrodersen.dk> wrote in message

> [...]
> oplevelse, jeg ikke ville have været foruden. Også selvom man i den
> situation nok ikke er helt i toppen af fødekæden.

Det har jeg også prøvet, men så er det hellere ikke vildere.

> Har du set dette?
> http://www.redsea-divingsafari.com/index.php?p=131
> --
> Med venlig hilsen
> Henning Brodersen

Hvad er forskellen på dette og det ovenstående?
Er det bare en måde at pengene ud af folk på?

Best

Ilhan Vardar

Fra : Henning Brodersen

Dato : 29-02-08 10:33

"Ilhan Vardar" <FJERNESvader@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på dette og det ovenstående?
> Er det bare en måde at pengene ud af folk på? Best Ilhan Vardar
Hej
Læste du faktisk siden?
http://www.redsea-divingsafari.com/index.php?p=131
Jeg håber da virkelig at blive klogere på de hajer, jeg så gerne vil dykke
med.
Og ja, det har da kostet penge hver gang, jeg har været ude at dykke
Vær nu lidt positiv Ilhan (
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Ilhan Vardar

Dato : 29-02-08 11:52

Hej,

> [...]
> med.
> Og ja, det har da kostet penge hver gang, jeg har været ude at dykke

Jep jeg har læst det, det var nu også lidt provokerende og for at stikke
lidt til emnet,
for det er ganske vist interessant men.
Jeg er ikke sikker på at jeg synes det er en god ide, det kommer an på hvor
seriøs en workshop det er.
Måden det er slået op på, må tvivlen komme til gode men håber da i kommer
hel skindet igennem ellers
er i 60 deltager, så gør det nok ikke noget der ryger en enkelt :)

Best

Ilhan Vardar

Fra : Henning Brodersen

Dato : 29-02-08 12:43

> [...]
> for det er ganske vist interessant men.
> Jeg er ikke sikker på at jeg synes det er en god ide, det kommer an på

Jeg tændte på, at det var en seriøs hajforsker.

> Måden det er slået op på, må tvivlen komme til gode men håber da i kommer
> hel skindet igennem ellers
> er i 60 deltager, så gør det nok ikke noget der ryger en enkelt :)

(
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk