Pris på Rebreather kalk
Fra : Alan

Dato : 18-02-08 06:50

Hej

Jeg er ved at forberede mig på den kommende dykkersæson og kan se at
mit lager af kalk kun er til halvdelen af året.

På rebreatherworld koster 20 kg. 64,5 pund hvilket ca. er 740 kr uden
transport. Det giver en kilopris på 37 kr. og det er uden transport.

Hvor køber I og til hvilken pris?

Mvh Alan

Svar i gruppen, da min nyhedsgruppe mail er indaktiv.

Fra : Poul Olesen

Dato : 18-02-08 14:55

Hej

Jeg mener de dunke jeg har købt i DK har kostet omkring 1000 kr. Sofnolime.

MVH
Poul

Fra : Henrik

Dato : 18-02-08 07:23

On 18 Feb., 14:54, Poul Olesen <po.it-nos...@cbs.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg mener de dunke jeg har købt i DK har kostet omkring 1000 kr. Sofnolime.

> [...]

Mener 20 kilo sofnolime ligger på ca 900-1000 i dk
Ellers er der danshop.com - men inden det er i danmark..... :(

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 19-02-08 00:08

Hej Allan,

"Alan" <alan.dyk@lungfish.dk> skrev i en meddelelse

> På rebreatherworld koster 20 kg. 64,5 pund hvilket ca. er 740 kr uden
> transport. Det giver en kilopris på 37 kr. og det er uden transport.
>
> Hvor køber I og til hvilken pris?

se nu dykker jeg ikke selv RB endnu, men har overvejet det, og snakket i den
forbindelse med Achim, Tysk instruktør.
i den forbindelse spurgte jeg til prisen på kalk, hvor til han svarede at
det næsten ikke kostede noget, hvis man købte det på den rigtige måde, han
købte et ton kalk af gangen, naturlig vis skal han ikke bruge så meget, men
han går sammen med flere RB dykker, feks 10 - 20 som så hver skal tage
50-100 kg hver, men det skulle vel også være muligt at finde hvis det er en
rigtig god pris.

mvh Morten Dall Darmer
www.DiveData.dk

Fra : Poul Olesen

Dato : 19-02-08 08:54

Morten Dall Darmer skrev:
> [...]
> 50-100 kg hver, men det skulle vel også være muligt at finde hvis det er en

Når man har brugt 50K+ på en RB er kalken billigt, men hvis du skal have
det rigtige koster det altså lidt. Sidst vi checkede kunne vi ikke finde
noget under 800 kr pr. 20 kg dunk også selv om vi ville købe 1 ton.
Hvis man tænker på prisen pr. dyk skal man ikke vælge RB med mindre man
dykker MEGET trimix.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-02-08 09:03

Alan wrote:
> Jeg er ved at forberede mig på den kommende dykkersæson og kan se at
> mit lager af kalk kun er til halvdelen af året.

Prøv her http://www.faxekalk.dk

/jim

Fra : Alan

Dato : 19-02-08 01:30

Hej igen

Holdes prisen kunstig oppe af forhandlerne? eller er det bare prisen.

For en 5-8 år siden bestilte vi (Delfinen Svendborg) et "større"
parti Divesorb hjem fra Holland. Prisen var nede omkring 20 - 25 kr.
pr kg. incl transport. Den forretning eksisterer bare ikke mere og jeg
overvejede om der var steder på nettet hvor man, hvis man bestiller et
større parti, kunne få nogle pæne rabatter.

Mvh Alan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-02-08 13:17

>Holdes prisen kunstig oppe af forhandlerne? eller er det bare prisen.

Jeg tror at det er stort set bare prisen, forhandlerne skal have penge
bundet i lager og fragtomkostninger. Deres typiske salg hedder en til tre
dunke pr ekspedition, så det efterlader ikke alverden til overskudet når man
ser på det hele.

> [...]
>overvejede om der var steder på nettet hvor man, hvis man bestiller et
>større parti, kunne få nogle pæne rabatter.

Ja, Dräger Divesorb blev solgt til noget lavere pris end Softnolime 1-2,5mm
men det havde også kortere brugstid via det's grovere struktur (3-5mm??)

Han som var i stand til at gøre noget fornuftigt prismæssigt, er jo desværre
nu spredt ud over Lillebælt

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 19-02-08 20:36

Hej,

Jeg var så heldig at deltage i et indkøbs sammenslutnign sidste år, og
vi hjemtog en palle (32x20kg) sofno 797 med farveindikation.

Har for nyelig oprettet en liste til formålet, hvor vi regner med at
samle dem fra sidste + evt. flere.
Prisen var noget lavere end dem der er blevet omtalt

Andre RB-dykkere er velkomne - så kan vi evt. snart bestille et parti.

Nicolai - rEvonaut.