Rensning af flasken
Fra : Henrik

Dato : 17-02-08 17:49

Hejsa

Hvad bruger i til at rens jeres flask for rust?
også gerne om jeres erfaring med forskellige rense matrialer!

Henrik

Fra : Lars Damkjær

Dato : 17-02-08 23:05

Det klart bedste jeg har brugt er hårdtmetal spidser fra maskinværktøj.
Akvariesten eller små metalstykker kan også bruges til at putte i flaskerne
når man ruller dem.

LArs

Fra : Henrik

Dato : 18-02-08 09:32

Jeg har også tænkt på hårmetals platter fra drejebænk, men de skulle være
ret giftig Hvad vasker i flasken med?

Henrik

Fra : reneandersen74@gmail~

Dato : 18-02-08 02:19

en håndfuld rustfrie møtrikker det laver ikke så meget støv som
akvariesten og kan genbruges.

Fra : JL

Dato : 18-02-08 02:30

On 17 Feb., 17:48, "Henrik" <h...@spam.dk> wrote:
> Hvad bruger i til at rens jeres flask for rust?
> også gerne om jeres erfaring med forskellige rense matrialer!

Knust glas.

Fra : Henrik

Dato : 19-02-08 15:08

Hvad vasker i flasken i/med efter rensning med div. slibe materialer?

Henrik

Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 19-02-08 04:36

On 17 Feb., 23:04, "Lars Damkjær" <l...@journalist.dk> wrote:
> Det klart bedste jeg har brugt er hårdtmetal spidser fra maskinværktøj.

Hej

Man skal overveje det en ekstra gang før man bruger gamle platter/
hårdmetal, da det er et skærende værktøj og dermed er meget hård ved
flasken, i værste fald kan det tage "spåner" af flasken. + at hård
metal er meget hårdere en stålflaske.

Hold det til at bruge rustfrie brikker ( eks stanseaffald etc.) men
idden og at bruge knust glas syntes jeg heller ikke lyder dum.

Held og lykke

Jacob Jacobs

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 19-02-08 20:39

Har prøvet platter, men var ikke tifreds med resultatet.
Gik derefter over til fosfor-syre (kun prøvet en gang), men det
virkede godt!

Se evt.:
http://thedecostop.com/forums/showthread.php?t=13001&highlight=flashrust
Post nr. 20 og frem.

Nicolai

Fra : Seerup

Dato : 20-02-08 00:56

| Har prøvet platter, men var ikke tifreds med resultatet.
| Gik derefter over til fosfor-syre (kun prøvet en gang), men det
| virkede godt!

Henrik, hvor fik du fat i Fosforsyre? Jeg har kun kunnet finde det i 1000 L
tanke, og det er lige lidt i overkanten syntes jeg.

Seerup

Fra : Seerup

Dato : 20-02-08 00:57

| Henrik, hvor fik du fat i Fosforsyre? Jeg har kun kunnet finde det i 1000 L
| tanke, og det er lige lidt i overkanten syntes jeg.
|
| Seerup

Sorry, wrong name! Skulle have været "Nicolai".

/S

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 20-02-08 08:23

Gennem en ven, som kunne skaffe det, til min favoritpris, så det
kostede gratis
Han kan desværre ikke skaffe mere.

Jeg mener at jeg fandt nogle 40l. på en online bryggeri-forretning men
ellers er det nok rimeligt svært at skaffe.
Kan sikkert bruges til at lave noget der sige bum, siden det er så
svært at få fat i?

Skriv hvis du finder et fornuftigt sted at købe det.

Nicolai

Fra : Mark Denninger

Dato : 20-02-08 08:40

Jeg har en dunk med 97% ren fosforsyre. Der er vel 15 l tilbage. Den
sælger jeg gerne ud af... Skal vi sige 1 L for 80 kr? Det burde holde
et par år eller fem

Mvh Mark