Snorkling omkring Sharm el Sheik
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 15-02-08 16:02

Skal med lilleskid på ni til Sharm El Sheik i næste uge.

1. Er der specielle steder, der er velegnede til begyndersnorkling?
2. Skal jeg tage en våddragt med til ham?
3. Anbefalinger af gode lokale spisesteder.
4. Nogle kvarterer, vi skal holde os fra - også selv om jeg undlader at
smøre zinksalve i et kors på ryggen, inden jeg farer ud i solen?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-02-08 16:37

3140 Abildgaard wrote:
> Skal med lilleskid på ni til Sharm El Sheik i næste uge.

Heldige dig.

> 1. Er der specielle steder, der er velegnede til begyndersnorkling?

De lokale rev rundt om byen er rigtigt gode.

> 2. Skal jeg tage en våddragt med til ham?

Ja

> 3. Anbefalinger af gode lokale spisesteder.

hvis du er til KØD, så er det en restaurant for enden af gå gaden, op af
en trappe til højere, du går ned af gågaden fra naama bay center, pasere
Mc Donalds på venstre hånd, og fortsætter ned til enden, så kig 90
grader mod venstre, op af en trappe er der en restaurant der hedder
noget i retningen af 'dananeer' i 2004 kunne man få 500 gram god bøf for
ca 70 kroner !

hvis du er til fisk, skal du tage til Sinai Star i old Sharm, det ligner
et cafeteria fra 70'erne, eller en fængselskantine fra film.
Men deres fisk er god og billig, tag selv alkohol med hvis du vil havde det.

Ellers hvis du er til japansk, så gå ned at strand boulevarden i Sharm,
efter møvenpick hotel kommer der en japansk restaurant på venstre hånd,
der har noget der hedder 'tapyniaki' (stavefejl er gratis) hvor kokken
laver maden imens i kigger på, smager skide godt, er dog i den lidt
dyrere ende.

> 4. Nogle kvarterer, vi skal holde os fra - også selv om jeg undlader at
> smøre zinksalve i et kors på ryggen, inden jeg farer ud i solen?

Din t-shirt med muhammed og hans bombe turban, skal du nok lade blive
hjemme også

Jeg har været i sharm mange gange og arbejdet der, jeg har aldrig følt
mig truet eller lignende. Altså hvis man ser bort fra de belastende
butiks ejere (bare ignorer dem 100%).

Efter de 3 bombesprængninger er der blevet mere politi i gadebilledet,
men ellers sker der ikke det helt vilde.

hav en rigtig god tur.

Hilsen
Søren Reinke
MSDT #505926, TDI Trimix
www.Dykkeren.dk

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 15-02-08 11:41

On 15 Feb., 16:02, "3140 Abildgaard" <FJERNpialy...@get2net.dk> wrote:
> Skal med lilleskid på ni til Sharm El Sheik i næste uge.
>
> 1. Er der specielle steder, der er velegnede til begyndersnorkling?

Alle kystrevene lige rundt om byen er gode.

> 2. Skal jeg tage en våddragt med til ham?

Ja da. Selvom min nevø på 12 godt kan snorkle i Sharm i januar i
badebukser. Med en våddragt er han også beskytte mod de små sataner af
brandmænd der i sjældne tilfælde kan være ved kysten.

> 3. Anbefalinger af gode lokale spisesteder.

Hvis du vil prøve god original ægyptisk mad så prøv resturanten oven
på Hard Rock Cafe. Der er indgang via en trappe på højre side af
bygningen. Det er også et sted hvor de mere velhavende ægyptere selv
går ud og spiser, når det skal være lidt fint. Men priserne er lave
efter danske forhold og portionerne er af mellemøstlig størrelse, -
dvs. store.

> 4. Nogle kvarterer, vi skal holde os fra - også selv om jeg undlader at
> smøre zinksalve i et kors på ryggen, inden jeg farer ud i solen?

Ikke hvad jeg ved af. Sharm er generelt et meget trygt sted.

J.O.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 18-02-08 23:00

1.000 tak til Søren og Jens for hjælpen.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Michael Sehested

Dato : 23-02-08 20:14

Hej

Ad 1: Som Søren skriver er alle revene riemligt gode - det er dog ikke alle
steder du har adgang: men prøv f.eks. at tage til Sharks Bay : offentlig
strand - med et par rastauranter og ganske ok snorkling.

ad 2: Ja - det føles koldere end det er dernede.

ad 3: Det sted Jens anbefaler hedder Abu el Sid: og er rigtigt godt - prøv
deres mezzes (div. forretter) anretning.
Og Sørens anbefaling gælder Dananeer: rimelig ok: deres Seafood salat
starter er fin.
Selv synes jeg en restaurant som TamTam på strandpromenaden er god - hotel
Ghazala tror jeg, Indisk mad prøv restauranten på hotel Sofitel: super mad
og er rigtig god udsigt tilbage over Naama Bay - Thai: Sala Thai på Hotel
Hyatt - nok noget nær det basolut bedste Thai mad jeg har fået.

Det er lige hvad jeg kan huske på stående fod.