Dykning på Lanzarote
Fra : Henrik

Dato : 14-02-08 21:53

Hej,

Det ser ud som om jeg skal en tur til Lanzarote - men jeg kender ingen som
har dykket der.

Er der nogen her i gruppen som har nogle erfaringer/råd?

Mvh
Henrik

Fra : Torsten Arendrup

Dato : 15-02-08 01:02

> Det ser ud som om jeg skal en tur til Lanzarote - men jeg kender ingen som
> har dykket der.

Jeg har dykket med Club La Santa dykkercentret. Det er nemt og bekvemt hvis
du bor der.
Men lidt dyrt. Man kører til Puerto Del Carmen på den modsatte ende af
Lanzarote.

Anden gang jeg var der, tog jeg selv bussen til Puerto Del Carmen og dykkede
med
Manta Diving Lanzarote. Det var flinke englændere, kompetente og hyggelige.
Centret ligger i gå-afstand fra stranden, og man når hurtigt dybder 20m+. Vi
så et lille
Anders And vrag, fint med fisk etc. Rimelige priser og fleksible.
Se http://www.manta-diving-lanzarote.com

Der er flere andre centre på Lanzarote, Puerto Del Carmen har flest.
Jeg valgte og kan anbefale Manta Diving.

Torsten

Fra : Henrik

Dato : 15-02-08 22:53

> Der er flere andre centre på Lanzarote, Puerto Del Carmen har flest.
> Jeg valgte og kan anbefale Manta Diving.
>
> Torsten

Tak

Kan du fortælle noget om temperatur, sigt osv? Skal jeg have min tørdragt
med?

Mvh
Henrik

Fra : Torsten Arendrup

Dato : 15-02-08 23:52

Vandtemperatur er ikke tropisk, men rart efter danske forhold.
Check evt. temperaturtabeller på div. hjemmesider.

Jeg havde computer og regulatorsæt med, lejede resten af udstyret, våddragt
er tilstrækkeligt (ikke 3 mm shortie!)..

Sigt er nok afhængig af vind og vejr, men 10-20 meter oplevede jeg.

Jeg så ingen mantaer, eller octopusser men der kan komme spændende
dybhavskreaturer
da der jo er 1000+ meter dybde ret kort fra øen.

Hilsen
Torsten

Fra : Torsten Arendrup

Dato : 18-02-08 17:19

> [...]

Jeg havde computer og regulatorsæt med, lejede resten af udstyret, våddragt
er tilstrækkeligt (ikke 3 mm shortie!)..

Sigt er nok afhnægig af vind og vejr, men 10-20 meter oplevede jeg.