Hvor mange millimeter
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 12-02-08 20:40

Jeg sidder lige og tænker på hvor mange millimeter våddragt propper man sig
normalt ned i når vandet er 27 grader (som det er i Thailand når jeg lander
om et par dage)?

--
/Kasper Katzmann

Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-02-08 20:51

Kasper Katzmann wrote:
> Jeg sidder lige og tænker på hvor mange millimeter våddragt propper man
> sig normalt ned i når vandet er 27 grader (som det er i Thailand når jeg
> lander om et par dage)?

3mm shortie er rigeligt

/Søren Reinke

Fra : anders

Dato : 12-02-08 14:07

On Feb 12, 8:51 pm, Søren Reinke <so...@REMOVE.reinke.dk> wrote:

> 3mm shortie er rigeligt
>
> /Søren Reinke

Jeg fryser i alt mindre end 5mm heldragt...

mvh
anders

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-02-08 23:02

anders wrote:

> Jeg fryser i alt mindre end 5mm heldragt...

Tja når vandet er over 25 grader, er en 3mm shortie mere end rigeligt
til mig.
Selv med 4-6 dyk per dag (var instruktør i egypten).

/Søren

Fra : JL

Dato : 13-02-08 15:28

On 12 Feb., 22:06, anders <anders.bomho...@gmail.com> wrote:
> Jeg fryser i alt mindre end 5mm heldragt...

Jeg er enig!

Fra : KiM

Dato : 13-02-08 18:36

On 14 Feb., 06:27, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> Jeg er enig!

Har et halvt kilo dyk fordelt over indonesien og philippinerne.. (og
har stadigt ikke set en manta ray i vandet. 4 gange fra båden men det
tæller bare ikke..... Anyway. Her er vand temperaturer fra 23 til
32 grader i løbet af året.

Har nu fundet ud af at 3mm kvalitets heldragt + en vest med hætte for
mig giver gode dyk også efter 60 minutter i vandet. Jeg var træt af at
fryse efter 30 minutter og bare vente på at dykket sluttede.

Vær opmærksom på at en 3mm kvalitetsdragt sagtens kan være varmere en
en 5mm billig/lokal syet dragt. Hvis du har en vest med hætte
forhindres vandet i at strømme ned af nakken når du strækker dig og
kigger op. Det er guld værd.! Jeg bruger ikke normalt hætten, men den
er rar at have hvis du bliver kold.. I vintermånederne på bohol hvor
jeg bor nu kan jeg dog godt finde på at bruge min gamle 7mm. Jeg hader
bare alt det bly man skal bruge..

/ Kim

Fra : Mila018@gmail.com

Dato : 12-02-08 14:12

On 12 Feb., 20:39, "Kasper Katzmann" <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]
>
> --
> /Kasper Katzmann
>
> Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fryser let, så da jeg var på dykkerferie på Bali tog jeg en 7mm
heldragt med. Med 3-4 dyk om dagen var jeg meget glad for det. Vil
simpelthen ikke fryse, som man godt kan på det sidste dyk.

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-02-08 23:03

Mila018@gmail.com wrote:

> Fryser let, så da jeg var på dykkerferie på Bali tog jeg en 7mm
> heldragt med. Med 3-4 dyk om dagen var jeg meget glad for det. Vil
> simpelthen ikke fryse, som man godt kan på det sidste dyk.

7mm heldragt ved bali ?
Du må da havde følt dig som i en trykkoger, har prøvet min 7mm heldragt
i juni måned i egypten, det var direkte modbydeligt. Godt jeg fik en
shortie kort tid efter

/Søren

Fra : Kim Nygaard

Dato : 13-02-08 04:56

Søren Reinke <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev:

>7mm heldragt ved bali ?
> [...]

7 mm lyder voldsomt, er du fra Cameroun? Så engang deres
fodboldmålmand spille i langt tøj i Spanien, han frøs

Nå men har +100 dyk i Thailand og Malaysia, ved den temp. du
siger, har jeg en 3mm shortie på, eller bare et par shorts.
Når vi kommer lidt længere frem og vandet er 30 grader på 30m
dykker jeg stort set nøgen, godt hajerne ikke bruger briller
--
Mvh.
Nygaard

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-02-08 07:45

Kim Nygaard (slet 4RA1T) wrote:

> dykker jeg stort set nøgen, godt hajerne ikke bruger briller

Eller er det nu godt ?

Synes alene ville nok få dem til at tænke sig om inde de smage på dig :)

(sorry kunne ikke nære mig)

/Søren

Fra : reneandersen74@gmail~

Dato : 12-02-08 22:55

hej

har også været på bali og på nogen af dykker stederne var temp kun
20grader + strøm. jeg tager en 5-7mm heldragt på lige meget hvor jeg
skal hen man kan jo altid lyne ned men aldrig tager mere på når man
først er nede.

for ellers tag din dragt på i svømmehallen et par timer så får du et
meget godt billede da vand temp ca er 26grader.

mvh

René

Fra : Iv

Dato : 13-02-08 08:30

Hej,

"Kasper Katzmann" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> /Kasper Katzmann
>
> Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Som du kan se på alle disse fantastiske "kloge" svar, så er det meget
individuelt
hvor let/hurtigt man fryser.
Hellere en smule for varmt end koldt, komfort.

Du finder svaret ved at prøve dig frem eller trække på dine tidligere
erfaringer.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-08 08:33

"Kasper Katzmann" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder lige og tænker på hvor mange millimeter våddragt propper man
> sig normalt ned i når vandet er 27 grader (som det er i Thailand når jeg
> lander om et par dage)?

Man kan sagtens bruge 3mm shortie, men 5mm heldragt så er du bedre garderet.
(27 grader lyder varmt, men det føles ikke sådan sidst på ferien)

Fra : Henrik

Dato : 13-02-08 03:31

5 mm heldragt brugte jeg sidst og det var helt fint - ville nok have
frosset lidt i en 3 mm

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Henrik

Dato : 13-02-08 19:44

> [...]
>
> --
> /Kasper Katzmann
>
> Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Jeg dykker i en 5mm semidry - m. 4 dyk om dagen ville jeg komme til at fryse
i en tyndere dragt.

-Henrik