Hvad er dette for en besked?
Fra : Zillyink

Dato : 17-02-08 16:24

har lige scannet min pc på "it-borger" og fået denne advarsel,
desværre forstår jeg ikke hvad det er de hentyder til eller hvad
det er de vil have mig til at gøre.

jeg kører med firewall bag en router.

Anyone?

Plugin 19506 - Rød sikkerhedsmeddelelse
Risiko Høj
Løsning
Beskrivelse Information about this scan : Nessus version : 3.0.6
Plugin feed version : 200801140935 Type of plugin feed :
Registered (7 days delay) ERROR: Your plugin feed has not been
updated since 2008/1/14 Performing a scan with an older plugin
set will yeld out of date results and produce an incomplete
audit. Please run nessus-update-plugins to get the newest
vulnerability checks from Nessus.org. Scanner IP : 91.191.130.205
Port range : default Thorough tests : no Experimental tests : no
Paranoia level : 1 Report Verbosity : 1 Safe checks : yes
Optimize the test : yes Max hosts : 40 Max checks : 5 Scan
duration : unknown (ping_host.nasl not launched?)
Problem

--
Baumann

Fra : Ole C

Dato : 17-02-08 16:54

Zillyink skrev blandt andet:

> [...]
> Optimize the test : yes Max hosts : 40 Max checks : 5 Scan
> duration : unknown (ping_host.nasl not launched?)

Det lyder umiddelbart som om du får at vide, at din plugin til
it-borgers scanner er out-of-date.
Har du tidligere testet?
Og blev du i bekræftende fald spurgt om du ville opdatere, da du tog
testen denne gang?

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-02-08 17:04

"Zillyink" <zillyink@fjerndettehotmail.com> writes:

>har lige scannet min pc på "it-borger" og fået denne advarsel,
>desværre forstår jeg ikke hvad det er de hentyder til eller hvad
>det er de vil have mig til at gøre.

Den siger, at it-borger.dk har glemt at opdatere deres software.

Det er altså deres system, der ikke er opdateret - ikke dit.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Zillyink

Dato : 17-02-08 19:17

"Zillyink" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i meddelelsen:

> Anyone?

Tak til jer begge, det er godt nok træls at deres program kan
give folk den oplevelse at der er sikkerhedsrisiko på egen
maskine, når det angiveligt er i deres ende der fejles!

Lidt scary!

--
Baumann

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-02-08 22:52

Zillyink wrote:

> Tak til jer begge, det er godt nok træls at deres program kan give folk
> den oplevelse at der er sikkerhedsrisiko på egen maskine, når det
> angiveligt er i deres ende der fejles!
>
> Lidt scary!

<sarcasm>
Nu må du ikke tvivle på Sander. Han har jo klart sagt på go'morgen
Danmark at testen giver et "præcist" svar på dine sikkerhedsproblemer.
</sarcasm>