Åbne gammel doc fil
Fra : Lene Larsen

Dato : 15-02-08 17:29

Hej

Jeg bruger Office 2003 og har fundet nogle gamle dokumenter frem på en
diskette som jeg meget gerne vil se i den originale udformning. Men når jeg
forsøger at åbne dem i Word 2003 (med SP3) fremkommer følgende:

Du forsøger at åbne en fil, der blev oprettet med en tidligere version af
Microsoft Office. Politikindstillingerne i registreringsdatabasen blokerer
for, at filtyben kan åbnes i denne dersion.

Hvad kan jeg gøre for at få Word 2003 til at åbne dem?

Jeg har Word 2003 på en XP Pro SP2.

Hilsen
Lene.

Fra : Klaus H

Dato : 15-02-08 23:20

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for, at filtyben kan åbnes i denne dersion.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få Word 2003 til at åbne dem?

Prøv at hente og installere OpenOffice. Det kan være den kan åbne filen.

Klaus H

Fra : Max

Dato : 15-02-08 23:54

Hej Lene

> [...]
> version af Microsoft Office. Politikindstillingerne i
> registreringsdatabasen blokerer for, at filtyben kan åbnes i denne

Kan du ikke åbne dem med WordPad ?

--
Mvh Max

Fra : Lene Larsen

Dato : 16-02-08 08:10

> Kan du ikke åbne dem med WordPad ?
>
> --
> Mvh Max

Tak for svar

Jeg vil helst have det til at fungerer i Word 2003.

Hvis jeg forsøger at åbne dem med Wordpad fremkommer følgende:
"Word til Windows 2.0 filer kan ikke indlæses"

Giver det et prej om hvad der mangler, for at jeg kan indlæse dem med
Word 2003.

Hilsen
Lene.

Fra : Klaus H

Dato : 16-02-08 09:20

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse news:47b68c6c$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> "Word til Windows 2.0 filer kan ikke indlæses"
>
> Giver det et prej om hvad der mangler, for at jeg kan indlæse dem med

Jeg har lige prøvet, om jeg kan åbne mine gamle filer - Word2 - med Office2003. Ingen problemer.

Jeg vil anbefale dig at prøve at åbne din fil i et alternativt program ( OpenOffice)og hvis det lykkes, at gemme den igen i et format din officepakke kan genkende.

Den fremgangsmåde har før reddet sagen for mig.

Klaus H

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-02-08 12:14

Den 16 feb 2008 skrev Lene Larsen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hvis jeg forsøger at åbne dem med Wordpad fremkommer følgende:
> "Word til Windows 2.0 filer kan ikke indlæses"
>
> Giver det et prej om hvad der mangler, for at jeg kan indlæse dem med
> Word 2003.

Noget kunne tyde på, at du ikke har fået alle convertere med, da du
installerede din Office. Installer igen, og vælg full install

Kik evt. her hvordan: http://support.microsoft.com/kb/139869

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-02-08 12:48

Den 16 feb 2008 skrev Lars Klintholm i
> [...]

> Noget kunne tyde på, at du ikke har fået alle convertere med, da
> du installerede din Office. Installer igen, og vælg full install

Hvis det stadig ikke virker, må det være fordi Word ikke kan finde ud
af præcist hvilken filtype, du prøver at åbne. Vælg funktioner,
Indstillinger, fanen Generelt, og sæt flueben ud for "Bekræft
konvertering ved åbning".

Lars Klintholm

Fra : Sunsite News

Dato : 22-02-08 08:09