ny officepakke
Fra : Brother Tuck

Dato : 10-02-08 07:33

Hej NG.
Kan i hjælpe mig med nogle spørgsmål ?

Min gode ven vil starte et lille firma hvor kun han selv er ansat. Dertil
skal han bruge en kontorpakke, og det skal gerne være Office. Han skal bruge
Outlook og Word som de vigtigste programmer.

Den er ret dyr hvis den skal købes til firmaet.
Kunne han "komme til " at købe en studenterversion (ved en fejl) og slippe
levende fra det ?
Er der forskel op studenterversionen og den "rigtige ?"
Er der nogen der har kendskab til firmaer der er blevet chekket af Bill G ?
og evt. fået bøde ?

Office 2007 er vel bagudkompatibel, ikke ? dvs. den kan åbne Office 2003,
Office xp mm. dok ?
Hvad med den anden vej ? - kan kunderne åbne Office 2007 doc med en Office
XP ?

Som i kan se er jeg ret blank på ovenstående.

God Søndag

Fra : Jacob Ask

Dato : 10-02-08 08:40

Brother Tuck wrote:
> Min gode ven vil starte et lille firma hvor kun han selv er ansat. Dertil
> skal han bruge en kontorpakke, og det skal gerne være Office. Han skal bruge
> Outlook og Word som de vigtigste programmer.

Hvad skal han bruge det til? Hvilke krav er der?

> Den er ret dyr hvis den skal købes til firmaet.
> Kunne han "komme til " at købe en studenterversion (ved en fejl) og slippe
> levende fra det ?

Det kunne nok lade sig gøre, men det er ikke mere lovligt end at hente
fra et eller andet sted på nettet....

> Er der nogen der har kendskab til firmaer der er blevet chekket af Bill G ?
> og evt. fået bøde ?

Nok næppe

> [...]
> Office xp mm. dok ?
> Hvad med den anden vej ? - kan kunderne åbne Office 2007 doc med en Office

Office 2007 kan åbne tidligere udgaver, men den anden vej virker kun med
en udvidelse fra microsoft (det vil sige ikke per automatik, der skal
gøres noget aktivt først)

> Som i kan se er jeg ret blank på ovenstående.

Med mindre der er nogle helt specielle grunde til at vælge MS office
(noget specielle funktioner der SKAL bruges), så kan OpenOffice næsten
alt hvad MS office kan (bare gratis).
Jeg ved self. ikke hvor mange af funktionerne i office der skal bruges -
er det bare til mail, eller er det til mail/adressekartotek/kalender?

Hvis det bare er mail: brig thunderbird
(http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/), eller outlook express
(begge enten gratis eller følger med windows).
Til thunderbird findes også en kalender-udvidelse (lightning:
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/2313)

Det er værd at overveje alternativerne istedet for at skulle til at
bryde licens-betingelser.

IMO: Betal den fulde licens eller find alternativer. Det er noget biks
at begynde at fuske som firma!!

Mvh
Jacob Ask

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-02-08 13:39

Den 10 feb 2008 skrev Jacob Ask i dk.edb.programpakker.ms-office:

> den anden vej virker kun med en udvidelse fra microsoft (det vil
> sige ikke per automatik, der skal gøres noget aktivt først)

Nemlig denne:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en

Lars Klintholm

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-02-08 08:46

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> levende fra det ?
> Er der forskel op studenterversionen og den "rigtige ?"
I et enmands firma kunne han vel nok.
Men studenterversion indeholder ikke Outlook
--
med venlig hilsen
Bc