Irriterende bug i Fusion
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-03-08 09:24

Noget som virkelig irriterer mig er, at Eject-knappen til CD/DVD-
drevet sjældent fungerer under OS X, når WinXP kører i baggrunden
på Fusion (1.1.1 build 72241). Eject-ikonet kommer godt nok op på
skærmen, men skuffen kommer ikke ud.

Oplever I det samme?

Jeg kører pt. OS 10.4.11.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-03-08 09:31

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> drevet sjældent fungerer under OS X, når WinXP kører i baggrunden
> på Fusion (1.1.1 build 72241). Eject-ikonet kommer godt nok op på

Det er sikkert fordi disken er 'mountet' i Fusion. Kig i statusbaren i
nederste højre hjørne af Fusion-vinduet og se om 'disken' er lyseblå.
Hvis den er, kan du holde musen over og se navnet på den disk Fusion har
'mountet'. Her kan du også unmounte den...

> Oplever I det samme?

Ja. Du skal bare åbne settings for din VM og ændre indstillingerne, så
den ikke mounter Mac'ens dvd-drev.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-03-08 10:37

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
> se om 'disken' er lyseblå. Hvis den er, kan du holde musen over
> og se navnet på den disk Fusion har 'mountet'. Her kan du også

Disken er godt nok lyseblå, men der nævnes ikke noget om en mountet
disk, når jeg holder musen over. Der står: 'Configure this virtual
machine's "CD/DVD" device.'

> Du skal bare åbne settings for din VM og ændre indstillingerne,
> så den ikke mounter Mac'ens dvd-drev.

Hmm, det må vel så være under Removable Devices > CD/DVD, eller?
Dér ser jeg kun indstillinger for selve drevet. Ikke noget om, hvad
den skal foretage sig, når man propper en CD eller DVD i.

--
Hilsen
Madsen