Kan en Powerbook køre uden skærm?
Fra : Niels - Amager

Dato : 04-03-08 17:11

Jeg har en Powerbook G4, hvor skærmen er defekt. Kan jeg pille den af
også vil mac'en virke med en ekstern skærm?
Altså, den virker fint, når låget sidder på. Det jeg tænker er, om den
også vil virke, hvis der ikke er noget låg/skærm?

Så ville jeg nemlig bruge den som en slags forvokset keyboard med
indbygget computer

Venligst

Niels

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-03-08 20:51

Niels - Amager <niels@priestyard.dk> wrote:

> [...]
> også vil virke, hvis der ikke er noget låg/skærm?
>
> Så ville jeg nemlig bruge den som en slags forvokset keyboard med

Det mener jeg at have set eksempler på med en Ti. Prøv at søge på
nettet, har ikke noget link.

- Men hvorfor skulle den ikke kunne køre, hvis du undlader at kortslutte
noget?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Jon

Dato : 04-03-08 21:50

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Det mener jeg at have set eksempler på med en Ti. Prøv at søge på
> nettet, har ikke noget link.
>
> - Men hvorfor skulle den ikke kunne køre, hvis du undlader at kortslutte
> noget?

I alle fall min PB 12" og jeg tror alle AluBooks kan kjøre "headless",
dvs. med lokket nede og med kun ekstern skjerm aktiv. Det tyder på at
det du beskriver burde gå. Jeg vet ikke om det lar seg gjøre hvis det er
en TiBook du har.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc