Erfaringer med Time Capsule...
Fra : Henrik

Dato : 04-03-08 15:30

Er der nogen der har taget sådan en dims i brug!

Er den værd at kaste penge efter? Eller skal man bare købe en netværksdisk?

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 15:37

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> Er der nogen der har taget sådan en dims i brug!
>
> Er den værd at kaste penge efter? Eller skal man bare købe en netværksdisk?

Hvad har du brug for ?

En dims der kan køre TimeMachine over netværk, eller bare en netværks
disk ?

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 04-03-08 15:47

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> Hvad har du brug for ?
>
> En dims der kan køre TimeMachine over netværk, eller bare en netværks
> disk ?
>
> /thomas

Begge dele ville være nice, har for kort tid siden taget min første Leopard
maskine i brug, føler bare at fidusen går lidt fløjten hvis man skal sætte
en fw/usb disk til maskinen når der skal laves back up. Men at have billeder
og musik på et delt drev tiltaler mig også, så det er vel begge dele jeg
søger.

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 15:52

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> [...]
> og musik på et delt drev tiltaler mig også, så det er vel begge dele jeg

så er det en TC du skal have .. bare vær forberedt på at det ikke går
super hurtigt ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-08 16:12

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> Begge dele ville være nice, har for kort tid siden taget min første Leopard
> maskine i brug, føler bare at fidusen går lidt fløjten hvis man skal sætte
> en fw/usb disk til maskinen når der skal laves back up.

Så skal du da bare have en dock til din macbook [pro].

> Men at have billeder og musik på et delt drev tiltaler mig også, så det er
> vel begge dele jeg søger.

Altså en ekstra harddisk. Hold dem på 500 GB.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 16:18

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så skal du da bare have en dock til din macbook [pro].

Jeg synes ikke de docking stationer du kan få "holder" ... de er heller
ikke billige.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-08 16:58

> Jeg synes ikke de docking stationer du kan få "holder" ... de er heller
> ikke billige.

Jeg har nu gode erfaringer med min dock til min MacBook.

<http://www.bookendzdocks.com/>

I øvrigt var den markant billigere en dock'en til min lånte
Windows-laptop - den koster 3.000 kroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 04-03-08 17:05

On 2008-03-04 16:57:44 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Jeg har nu gode erfaringer med min dock til min MacBook.
>
> <http://www.bookendzdocks.com/>
>
> I øvrigt var den markant billigere en dock'en til min lånte
> Windows-laptop - den koster 3.000 kroner.

Dock er en "no option" vi bor småt, så min MBP, bliver brugt på
sofabordet, på spisebordet etc, jeg har ikke et "kontor" hvor jeg
bruger den... Så det ender nok med en TC selv om jeg syntes den er lidt
peberet. Måske skulle jeg få en kollega til at tage den med fra USA...

Når der siger at man ikke skal forvente den går hurtigt, hvad mener du
så med ikke hurtigt?

Henrik

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-08 17:36

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Dock er en "no option" vi bor småt, så min MBP, bliver brugt på
> sofabordet, på spisebordet etc, jeg har ikke et "kontor" hvor jeg
> bruger den...

OK, jeg har tilsluttet en 23" Apple Cinema skærm, fast ethernet,
fw-harddisk på 500 GB til TimeMachine, usb-tastatur, mus og trackball
til min dock. Jeg kan frakoble det hele på en 5 sekunder; det samme med
tilkobling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-03-08 21:38

On 2008-03-04 17:35:53 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> fw-harddisk på 500 GB til TimeMachine, usb-tastatur, mus og trackball
> til min dock. Jeg kan frakoble det hele på en 5 sekunder; det samme med

Er du så også 5 sekunder om at tage din Cinemaskærm FW disk, mus og
trackball med ind i stuen, og bagefter ud i køkkenet?

Tror det var det der var pointen

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-08 03:41

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Er du så også 5 sekunder om at tage din Cinemaskærm FW disk, mus og
> trackball med ind i stuen, og bagefter ud i køkkenet?

Jeg har de ting placeret fast på mit vinkel-skrivebord, på den plade der
oprindeligt var beregnet til skrivemaskinen. Og snart får jeg skærmen op
at hænge på væggen, så den kan drejes til portrait og landscape.

Derhjemme sidder MacBook'en altid i docken, og den tages kun ud af den,
når jeg skal bruge den andetsteds.

> Tror det var det der var pointen

Ja, der er naturligvis forskel på om man har et egentligt »home office«
eller ej. Det har jeg brug for, bl.a. når jeg forbereder undervisning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-08 11:16

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Når der siger at man ikke skal forvente den går hurtigt, hvad mener du
> så med ikke hurtigt?

Macworld.com bla. siger ca. 16 Mbit/sek over både trådet og trådløs ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-08 00:41

> Jeg har nu gode erfaringer med min dock til min MacBook.
>
> <http://www.bookendzdocks.com/>
>
> I øvrigt var den markant billigere en dock'en til min lånte
> Windows-laptop - den koster 3.000 kroner.

det gør de ikke i dag. Jeg mener vi giver 3-400kr for en dock til
Lenovo T modeller.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-08 03:41

> det gør de ikke i dag. Jeg mener vi giver 3-400kr for en dock til
> Lenovo T modeller.

Ja, noget kynne tyde på et kraftigt prisfald:

<http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150221505648>

Det er en IBM Thinkpad R50 jeg har lånt, og som jeg ikke vil købe noget
til privat. Min MacBook er da også langt bedre til Windows, så snart jeg
har fået sat den i stand igen - harddisken er røget, og jeg har i
mandags bestilt en 320 G maskine. Heldigvis har jeg Time Machine-backup,
og backup af /Users på en Synology-maskine - en netværksharddisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk