Guide til installation af printere på MAC
Fra : Lars Hansen

Dato : 04-03-08 14:54

Hej i gruppen

Jeg er forholdsvis newbie ud i MAC-verdenen, men har dog påtaget mig opgaven
at finde noget guide i hvordan man installerer printere på en MAC OSX.
Helt specifikt drejer det sig om installation af netværksprintere hvor
driveren installeres direkte på MAC´en.
Egentlig er det helt store issue at finde ud af hvor man skal lægge PPD´erne
når man installerer en printer på en MAC. Jeg kan simpelthen ikke finde
hoved og hale i hvor de skal ligge på hvilke systemer. Og når så kunderne
buger Quark, jamen så skal PPD´en også lægges endnu et sted....
forvirret.....Yes Sir!

Så det jeg søger er et link til en eventuel manual i hvordan man installerer
printerdrivere og hvor PPD´erne skal lægges.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 15:00

Lars Hansen <Lars@oland.danmark> wrote:

> [...]
>
> Så det jeg søger er et link til en eventuel manual i hvordan man installerer
> printerdrivere og hvor PPD´erne skal lægges.

Hvis din PPD kommer som en installer så finder den som regel selv ud af
hvor de skal ligge. Ellers kan du smide de rå ppd'er i

/Library/Printers/PPDs/Contents/Resources

/thomas

Fra : Lars Hansen

Dato : 04-03-08 15:08

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din PPD kommer som en installer så finder den som regel selv ud af
> hvor de skal ligge. Ellers kan du smide de rå ppd'er i
>
> /Library/Printers/PPDs/Contents/Resources
>

> /thomas

Hej Thomas

Takker for et lynhurtigt svar.
Det kommer som en ppd-installer, men jeg synes generelt at jeg har problemer
med at få den til at "se" ppd´en i programmerne efter installation.
Men jeg har nu læst mig til at man efter installation af ppd-installeren bør
genstarte mac´en, er det rigtigt???

Mvh
Lars Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 15:12

> [...]

> med at få den til at "se" ppd´en i programmerne efter installation.
> Men jeg har nu læst mig til at man efter installation af ppd-installeren bør

Det plejer ikke at være nødvendigt ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 04-03-08 15:15

Lars Hansen <Lars@oland.danmark> wrote:

> Så det jeg søger er et link til en eventuel manual i hvordan man installerer
> printerdrivere og hvor PPD´erne skal lægges.

Se om du finner noe her: <http://www.apple.com/support/tiger/printing/>
Den er riktig nok for forrige versjon av Mac OS X ("Tiger"), men jeg
tror neppe så mye er forandret i dette henseendet.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Jon

Dato : 04-03-08 15:38

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Se om du finner noe her: <http://www.apple.com/support/tiger/printing/>
> Den er riktig nok for forrige versjon av Mac OS X ("Tiger"), men jeg
> tror neppe så mye er forandret i dette henseendet.

Ny versjon av siden over heter selvsagt
<http://www.apple.com/support/leopard/printing/>.