Hvor er det irriterende............
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-03-08 15:59

..... at man rent fysisk - pga. dårligt syn, ikke kan bruge en iPhone.

Jeg har lige netop haft besøg af én, der har fået en 8gb iPhone af sin
kone....

Det er noget af det mest lækre, jeg nogensinde har haft mellem
fingrene... Men, men, men.... touchfelter /er/ altså ikke noget for
svagtseende. - ...Suk.!

Men for pokker, hvor ligger den godt i hånden. - Helstøbt og gedigen på
alle måder - absolut ikke noget plastik makværk... 2x SUUUUUK.!!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-08 16:04

> [...]
>
> Men for pokker, hvor ligger den godt i hånden. - Helstøbt og gedigen på
> alle måder - absolut ikke noget plastik makværk... 2x SUUUUUK.!!

Erik,

Når du skal skrive på en iPhone/iPod Touch, skal du vende den, altså
"lægge" den ned.

Det forstørrer/forøger skrivearealet betragteligt. Jeg har kun skrevet
forkert i kådhed, siden jeg "lagde" den ned, når jeg skrev.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-03-08 16:11

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> Det forstørrer/forøger skrivearealet betragteligt. Jeg har kun skrevet
> forkert i kådhed, siden jeg "lagde" den ned, når jeg skrev.

Det véd jeg godt. - Men det hjælper jo ikke... - Jeg kigger fx. aldrig
på tasterne på mine to telefoner, når jeg taster ind. - Jeg 'navigerer'
ganske enkelt med tommelfingeren ud fra 5-tallet, der jo er markeret med
et eller to punkter...

Det vil nok ikke være så svært at vænne sig til at kigge ned, når man
bruger en finger på en touchplade, - hvis det vel at mærke er mørkt, men
i dagslys/sollys vil det ikke hjælpe noget, da kontrast mellem baggrund
og taster vil forsvinde delvis. - For normalt seende betyder det ikke
noget, men det gør det for svagtseende...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-08 16:16

> [...]
> og taster vil forsvinde delvis. - For normalt seende betyder det ikke
> noget, men det gør det for svagtseende...

Så véd jeg s´gu´ ikke....? Ærgerligt, i hvert fald.

M.

Fra : Steen

Dato : 02-03-08 22:09

On 2008-03-01 15:58:49 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> ..... at man rent fysisk - pga. dårligt syn, ikke kan bruge en iPhone .

Lige så irriterende er det, at den stadig ikke officielt er ude
herhjemme, eller har jeg misset noget?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-03-08 22:50

Steen wrote:

> Lige så irriterende er det, at den stadig ikke officielt er ude
> herhjemme, eller har jeg misset noget?

Iflg. hvad jeg hørte i Radioavisen DR P1 og TV2Nyhederne den anden dag,
så skulle den komme i fri handel i Europa i løbet af marts/april måned
som en ganske alm. ulåst mobiltelefon....

mvh. Erik Richartd

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-08 22:53

> Iflg. hvad jeg hørte i Radioavisen DR P1 og TV2Nyhederne den anden dag,
> så skulle den komme i fri handel i Europa i løbet af marts/april måned
> som en ganske alm. ulåst mobiltelefon....

?

Du kan købe den i Frankrig som oplåst telefon ... dog til en uhyrlig
pris ...

/thomas