Problemet er opstået igen.
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-02-08 19:01

Det er nemmere at lave en film, end at forklare det på skrift.

www.macfly.dk/download/problem2_del2.mov (knap 7mb i alt)

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-02-08 20:14

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Det er nemmere at lave en film, end at forklare det på skrift.
>
> www.macfly.dk/download/problem2_del2.mov (knap 7mb i alt)

meget indeforstået, du må lige indsætte din gamle tekst så.

Er det en bærbar MacBook har jeg set det før. Det var en hardwarefejl.
Og computeren blev byttet. Jeg skrev faktisk herom i gruppen.

Men ellers har vi tidligere set erratic mousercursor movements på mange
platforme, ofte relateret til touchpad problemer (inkompabilitet).

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-02-08 21:20

Flemming Rubini wrote:

> meget indeforstået, du må lige indsætte din gamle tekst så.
>
> Er det en bærbar MacBook har jeg set det før. Det var en hardwarefejl.
> Og computeren blev byttet. Jeg skrev faktisk herom i gruppen.

Hm, jeg véd ikke, hvor relevant eller ikke, det her er. - Men her i
eftermiddags fik jeg præcis samme problem, da jeg åbnede NeoOffice for
at lave et ODF dokument med et indsat billede i JPEG format. -
Ligegyldigt hvad jeg gjorde med pilen i scrolskaten, cyklede teksten op
og ned. - Et klik inde i tekstfeltet stoppede det, og så kunne jeg bruge
scrollskakten normalt igen.

Billedet, jeg ville indsætte, skulle indsættes via Finder/clipboard...

> Men ellers har vi tidligere set erratic mousercursor movements på mange
> platforme, ofte relateret til touchpad problemer (inkompabilitet).

Nu véd jeg, Thomas bruger en tablet og ikke en mus. Såvidt jeg er
orienteret fra wacoms hjemmeside, så skulle deres nyeste drivere være
10.5 kompatible. - Det er ihvertfald ikke så længe siden, der kom en
kombineret opdatering til alle deres tablets...

Men jeg kan da godt huske fra både min PB 190 og Pismo, at trackpad'en
kunne give problemer, hvis jeg havde gået i sko med gummisåler og satte
mig til at bruge 'putte', - så reagerede pad'en faktisk, når fingeren
var ca. 1 cm fra overfladen. - Og svjv. var der også nogle gevaldige
problemer med nogle af 12" maskinerne for et par år siden...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 29-02-08 22:51

Den 29.02.2008 kl. 19:00 skrev Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk>:

> Det er nemmere at lave en film, end at forklare det på skrift.
>
> www.macfly.dk/download/problem2_del2.mov (knap 7mb i alt)
Jeg har haft et tilsvarende problem på en Windows maskine. Det viste sig
at være en tastaturfejl. En tekniker fortalte mig at tastaturer var bygget
dårligt eller godt. Man kan ikke se det udvendigt. Det er i den funktion
der får taster til at slippe igen. Jeg købte et nyt tastatur og problemet
var løst. Mit problem viste sig i et spil hvor manden hele tiden løb til
venstre. Venstretasten slap ikke selv om det så ud som om den slap.
Altså-for at forebygge misforståelser-der var intet at se udvendigt på
tastaturet!

Altså mit råd: Prøv et andet tastatur.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-02-08 23:55

Lyrik skrev den 29-02-2008 22:50:

> [...]
> tiden løb til venstre. Venstretasten slap ikke selv om det så ud som om
> den slap. Altså-for at forebygge misforståelser-der var intet at se

Jeg kan på det kraftigste anbefale de gamle IBM-tastaturer fra før
verden gik af lave. De kan ikke slides op, kun druknes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Model_M_Keyboard

Desværre klikker de en del, men det er en del af charmen. Lidt som
lyden af en HarleyDavidson for kendere.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-03-08 01:22

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Model_M_Keyboard
>
> Desværre klikker de en del, men det er en del af charmen. Lidt som

- Og hvis nu, man kunne have fået Griffin til at lave en ny driver til
iMate, så kunne man også bruge vel nok verdens (næst)bedste tastatur -
Apple Extended II ISO ADB. - Jeg har haft kontakt til Griffin, men de
kan ikke få en maskinkode (hardwarekode), så de kan opdatere driver +
prefspane. - Det er - iflg. mailen fra Griffin - noget af den kode, der
blokerer for, at OS X vil kunne installeres direkte på en alm. PC...

Det er ikke mere end et par måneder siden, jeg måtte smide mit det
første af slagsen ud, da fjederen i mellemrumstasten knækkede...
Tastaturet har 'kun' holdt siden 17.10.1995 - købt sammen med en PM
7200/90mhz..........

mvh. Erik Richard