Cursor i rdesktop
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-02-08 21:39

Hej,

I rdesktop har jeg lidt svært ved at styre musen, da cursoren ikke
følger 'musen' under OS X. Afstanden mellem cursoren i OS X og OS'et er
ikke fast, men varierer lidt afhængig af, hvor hurtigt jeg bevæger
musen, så det er helt umuligt at regne ud, hvor musen ender.

Er det 'som det skal være' eller kan jeg gøre noget ved det?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-02-08 10:02

Peter Farsinsen wrote:

> Er det 'som det skal være' eller kan jeg gøre noget ved det?

Nevermind. Jeg manglede at installere VirtualBox's guest additions i
'gæsten' nu virker det.

Er det bare mig, eller er rdesktop ekstremt meget hurtigere end andre
RDP klienter?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-02-08 22:09

> Nevermind. Jeg manglede at installere VirtualBox's guest additions i
> 'gæsten' nu virker det.
>
> Er det bare mig, eller er rdesktop ekstremt meget hurtigere end andre
> RDP klienter?

ekstremt meet hurtigere.... bruger det mange gange hver dag.

håndtereing af keyboard layouts, console, hosts osv er også meget lettere at
håndtere med rdesktop + fornufigte aliaser i .profile.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-03-08 11:16

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> håndtereing af keyboard layouts, console, hosts osv er også meget lettere at
> håndtere med rdesktop + fornufigte aliaser i .profile.

Tænker du på nogle specielle aliaser? Jeg er ikke rigtig begyndt at
bruge det endnu, men det skal jeg... Ville da være fint at løse 'trælse'
problemer på forhånd ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-08 21:20

> Tænker du på nogle specielle aliaser?

nmæ. jeg bruger aliaser til de servere jeg jævnligt har behov for at
tilgå. Derudover bruger jeg selvf de for mig hensigtsmessige optioner.
Optionerne kan vareiere fra servere til server. På nogen servere vil
jeg eks gerne have at mit domaine login bruges. Til andere vil jeg vil
jeg gerne bruge en lokal konto.

> Jeg er ikke rigtig begyndt at
> bruge det endnu, men det skal jeg... Ville da være fint at løse 'trælse'
> problemer på forhånd ;)

du kommer retlangt med:

rdsktop -help

Jeg bruger iøvrigt open -a for at få input fokus i X11 uden at skulle
klike - eks:

alias server='open -a X11 |/usr/local/bin/rdesktop -T vinduetitel -P -r sound:off -g 1024x768 -k da -u migsæl -a 16 hostnavn'