Disk der spinner op og ned
Fra : Peer Klercke

Dato : 28-02-08 18:42

Hej

Jeg har kan høre, at jeg har en disk, der bliver sat i sleep engang
imellem - bare for at spinne op igen et par minutter efter. Jeg har tre
diske (to interne og en ekstern fw-800), så lige hvad det er for en, ved
jeg ikke umiddelbart. Det kan jo ikke være sundt for den i længden at
stå og spinne op og ned konstant - men.... Jeg har ikke sat den til
Sleep i System Preferences - så hvad er det lige, der sker?

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-08 19:59

Peer Klercke <fotopeer@gmail.com> wrote:

> [...]
> stå og spinne op og ned konstant - men.... Jeg har ikke sat den til
> Sleep i System Preferences - så hvad er det lige, der sker?

Måske skulle du informere den undrende, hjælpsomme og videbegærlige
læserskare om de omstændigheder og forhold, der gør sig gældende i dit
veludstyrede hjem.

Jeg forstår i hvert fald ikke, hvad du mener.

Men man kan da lægge øret til en ekstern disk og dermed eliminere eller
inkludere den.

M.

Fra : Peer Klercke

Dato : 28-02-08 20:39

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> Jeg forstår i hvert fald ikke, hvad du mener.
>
> Men man kan da lægge øret til en ekstern disk og dermed eliminere eller

Tak for det meget fyldestgørende svar. Jeg skal spare dig for
detaljerede tegninger over placering af edb-computeren og den eksterne
disk - lad os bare konkludere, at jeg for det første ikke sidder lige
klods op ad den eksterne disk og ikke med lethed kan komme til det. For
det andet aner jeg ikke hvornår den pågældende disk spinner op/ned og da
jeg gerne ville undgå at ligge på gulvet og vente på det, var det mit
store håb, at der var en, der kom med et tip, der kunne lette fejlfindingen.

Fra : Kell Christensen

Dato : 28-02-08 20:45

> [...]

> store håb, at der var en, der kom med et tip, der kunne lette fejlfindingen.

Prøv i første omgang at slukke for den X-terne - så er der kun 2
tilbage.

Kell