Hjælp os med idéer til nyt børnecomputersp~
Fra : 101odense@gmail.com

Dato : 28-02-08 06:58

Vi mangler idéer og inputs til udvikling af et nyt børnespil, der skal
henvende sig til børn i alderen 3-7 år.

Besøg hjemmesiden og hjælp os med dine idéer og forslag:

http://www.abczoo.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-02-08 17:01

101odense wrote

> Vi mangler idéer og inputs til udvikling af et nyt børnespil,
> der skal henvende sig til børn i alderen 3-7 år.

Du kan starte med at kikke dig omkring her
http://www.halfwit-2.com/kids/

Btw hvorfor _skal_ spil til børn tage udgangspunkt i der _skal_ være
indlæring af tal/bogstaver?
Det virker lidt fantasiforladt ...

> Besøg hjemmesiden og hjælp os med dine idéer og forslag:

Njahh hvorfor ikke diskutere aspektet "spil til børn" i fx dk.spil.computer?

I flere af de andre grupper vil dit indlæg blive betragtet som rent spam og
irrelevant for gruppen
Det er også dårlig netikette at undlade at gøre opmærksom at indlægget er
sendt til flere grupper

NB Evt svar vil kun kunne ses i dk.spil.computer medmindre man retter dette

- Peter

Fra : PDA

Dato : 29-02-08 08:36

<101odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
Vi mangler idéer og inputs til udvikling af et nyt børnespil, der skal
henvende sig til børn i alderen 3-7 år.

Besøg hjemmesiden og hjælp os med dine idéer og forslag:

http://www.abczoo.dk

- hvordan afregner I honorar, hvis man kommer med en rigtig god ide? Det er
et spil i vil sælge, ikke?

PDA

Fra : bossen

Dato : 29-02-08 10:41

[...]

Et godt spil vil være med reklamer for kinderæg , så vil I tjene penge på
spillet og på reklamen.

Skal I også bruge nogle der programmerer gratis ?

Fra : Kim2000

Dato : 29-02-08 14:06

[...]

-----------svar:

En af de ting som små børn tit har svært ved er at finde ind til selve
spillet, så menuer skal være med grafik, fx spil og et billede af tasterne.

Prøv at købe Mikroværkstedet og se om det ikke kan give inspiration (gammelt
Windows95 pakke fra ca. 97-98).

mvh
Kim

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-02-08 14:37

Vi mangler idéer og inputs til udvikling af et nyt børnespil, der skal
henvende sig til børn i alderen 3-7 år.

Besøg hjemmesiden og hjælp os med dine idéer og forslag:

http://www.abczoo.dk

Det kunne være en god ide at tage fat i nogle som ved noget om sådanne spil
og bruger/tester dem stort set dagligt. Dem her kunne tænkes at vide noget,
www.ikt-gruppen.dk

Stefan Jacobsen

Fra : 101odense@gmail.com

Dato : 02-03-08 01:43

On 29 Feb., 14:36, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> http://www.abczoo.dk
>
> Det kunne være en god ide at tage fat i nogle som ved noget om sådanne spil

Hej Stefan

Tak for link. Vi prøver at skrive til dem.

Fra : 101odense@gmail.com

Dato : 29-02-08 03:20

On 28 Feb., 17:00, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> [...]
> sendt til flere grupper
>
> NB Evt svar vil kun kunne ses i dk.spil.computer medmindre man retter dette

Hej Peter

Tak for feedback. Der er ingen der siger det SKAL tage udgangspunkt i
indlæring af tal/bogstaver, men vi synes bare at det skal have noget
indhold så børnene får noget ud af at bruge det fremfor "bare"
underholdning.

Med hensyn til indlæg, så er det første gang jeg prøver at oprette et
indlæg, så jeg beklager meget den dårlige etikette. Det burde jeg
naturligvis have undersøgt. Er der et sted hvor jeg kan rette det, så
evt. svar kun generelt bliver posted 1 sted?

Fra : 101odense@gmail.com

Dato : 29-02-08 03:43

On 29 Feb., 08:36, "PDA" <xpda...@xhotmailx.com> wrote:
> [...]
>
> http://www.abczoo.dk
>
> - hvordan afregner I honorar, hvis man kommer med en rigtig god ide? Det er

Hej PDA

Så langt er vi slet ikke endnu. Men det er da klart at folk skal
honoreres gode idéer som vi ender med at bruge. Vi er desværre blevet
misforstået i forbindelse med idéen. Folk har fået den opfattelse at
vi vil have idéer til et komplet spil og så vil score det hele selv.
Det er slet ikke tanken. Vi efterlyser bare små inputs fra brugere som
måske har en lille idé eller nogle erfaringer som vi kan drage nytte
af i udviklingen af spillet.

Fra : 101odense@gmail.com

Dato : 29-02-08 03:45

On 29 Feb., 10:40, "bossen" <jeg...@ingenmailher.dk> wrote:
> [...]
> spillet og på reklamen.
>
> Skal I også bruge nogle der programmerer gratis ?

Nej, vi er dækket ind på det programmeringsmæssige... det er mere på
det pædagoiske plan vi mangler inputs

Fra : Max

Dato : 29-02-08 13:08

Hej

> Nej, vi er dækket ind på det programmeringsmæssige... det er mere på
> det pædagoiske plan vi mangler inputs

Så køb nogle pædagoger.

--
Mvh Max