/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Kan man "restore" Mac OS til udgangspunkte~
Fra : Sørensen


Dato : 27-02-08 10:50

Hej!
Jeg har stadig returret på min nykøbte MacBook. Derfor får Apple den
selvfølgelig tilbage lige i smasken, nu da de har opdateret deres modeller
uden at forvarsle os forbrugere. Så køber jeg da bare en af de nye bagefter.


MEN jeg har således brug for at tilbageføre styresystemet (OS X) til
"nulpunktet", som det var da jeg fik den.. Kan det lade sig gøre på nogen
måde..?? Allerhelst uden at skulle "installere det fra bunden". Altså en
form for "system restore"-funktion.


På forhånd tak!
MVH Sørensen



 
 
Thomas Schreiber (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-02-08 11:13

On 2008-02-27 10:50:11 +0100, "Sørensen"
<duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> said:

> Hej!
> Jeg har stadig returret på min nykøbte MacBook. Derfor får Apple den
> selvfølgelig tilbage lige i smasken, nu da de har opdateret deres modeller
> uden at forvarsle os forbrugere. Så køber jeg da bare en af de nye bagefter.
>
>
> MEN jeg har således brug for at tilbageføre styresystemet (OS X) til
> "nulpunktet", som det var da jeg fik den.. Kan det lade sig gøre på nogen
> måde..?? Allerhelst uden at skulle "installere det fra bunden". Altså en
> form for "system restore"-funktion.

Smid den medøflgende DVD i, genstart og hold "C" knappen nede. Køre
installeren igennem indtil du skal skrive dine data ind. Jeg mener ud
bare kan lukke den ned, og så starter den op igen samme sted.

Er du sikker på der er returret? Humac (og alle andre Apple forhandlere
svjv) har fx IKKE returret på deres maskiner uden forud indgået aftale!

--
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
http://thsch.com


Sørensen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 27-02-08 11:19


> Smid den medøflgende DVD i, genstart og hold "C" knappen nede. Køre
> installeren igennem indtil du skal skrive dine data ind. Jeg mener ud bare
> kan lukke den ned, og så starter den op igen samme sted.

Super, tak for tippet!
Det vil jeg prøve. Hvis der er andre, der kan "endelige bekræfte" (eller har
indsigelser) til metoden, hører jeg selvfølgelig gerne, nuda der skrives
"Jeg *mener*.. ".

> Er du sikker på der er returret? Humac (og alle andre Apple forhandlere
> svjv) har fx IKKE returret på deres maskiner uden forud indgået aftale!

Den er købt af Apple direkte på nettet. Jeg var i tvivl om, hvrovidt
returetten stadig galdte, men har lige snakket med deres en af deres
irsk-klingende supportere, og de går videre med at oprette retursagen m.v. -
så det tyder alt på at der er.

MVH Sørensen



jakob (27-02-2008)
Kommentar
Fra : jakob


Dato : 27-02-08 15:58

Sørensen <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> wrote:

> Den er købt af Apple direkte på nettet. Jeg var i tvivl om, hvrovidt
> returetten stadig galdte, men har lige snakket med deres en af deres
> irsk-klingende supportere, og de går videre med at oprette retursagen m.v. -
> så det tyder alt på at der er.

Det er så grotesk at man er MEGET bedre beskyttet ved nethandel. Der er
INTET at forhandle om de kan ikke komme uden om returretten. Det er en
generel EU ting.

Venlig hilsen

Jakob

Thomas Schreiber (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-02-08 16:17

On 2008-02-27 15:58:21 +0100, none@none.invalid (jakob) said:

> Det er så grotesk at man er MEGET bedre beskyttet ved nethandel. Der er
> INTET at forhandle om de kan ikke komme uden om returretten. Det er en
> generel EU ting.

Det er ikke korrekt. Varen skal være i væsentlig samme stand som da du
modtog den, og den skal kunne sælges igen uden tab for butikken.
"Væsentlig samme stand" er et subjektivt begreb som kan tolkes efter
behov. Jeg ville for eksempel mene, at brudt emb. på en Mac vil
nedsætte værdien, og jeg ville personlig selv ALDRIG godtage brudt emb.
med mindre der var et betydeligt afslag prisen, og garantien var den
samme.

--
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
http://thsch.com


Stig Leerbeck (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 28-02-08 09:23

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> On 2008-02-27 15:58:21 +0100, none@none.invalid (jakob) said:
>
> > Det er så grotesk at man er MEGET bedre beskyttet ved nethandel. Der er
> > INTET at forhandle om de kan ikke komme uden om returretten. Det er en
> > generel EU ting.
>
> Det er ikke korrekt. Varen skal være i væsentlig samme stand som da du
> modtog den, og den skal kunne sælges igen uden tab for butikken.
> "Væsentlig samme stand" er et subjektivt begreb som kan tolkes efter
> behov. Jeg ville for eksempel mene, at brudt emb. på en Mac vil
> nedsætte værdien, og jeg ville personlig selv ALDRIG godtage brudt emb.
> med mindre der var et betydeligt afslag prisen, og garantien var den
> samme.

Du skal jo kunne kigge ned i kassen og endda installere og afprøve den,
førend en fortydelsesret giver mening.

Brudt emballage ER ikke grund til at afvise returret. Derfor er det da
også nærmest umuligt for andre end Apple selv eller meget store
foretagender at handle med Apple-produkter over nettet.

Jeg vil tro at Apple selv om-formattere og om-emballerer produkter fra
fortrydelses-sager.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Thomas von Hassel (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-02-08 09:33

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:
>
> > On 2008-02-27 15:58:21 +0100, none@none.invalid (jakob) said:
> >
> > > Det er så grotesk at man er MEGET bedre beskyttet ved nethandel. Der er
> > > INTET at forhandle om de kan ikke komme uden om returretten. Det er en
> > > generel EU ting.
> >
> > Det er ikke korrekt. Varen skal være i væsentlig samme stand som da du
> > modtog den, og den skal kunne sælges igen uden tab for butikken.
> > "Væsentlig samme stand" er et subjektivt begreb som kan tolkes efter
> > behov. Jeg ville for eksempel mene, at brudt emb. på en Mac vil
> > nedsætte værdien, og jeg ville personlig selv ALDRIG godtage brudt emb.
> > med mindre der var et betydeligt afslag prisen, og garantien var den
> > samme.
>
> Du skal jo kunne kigge ned i kassen og endda installere og afprøve den,
> førend en fortydelsesret giver mening.
>
> Brudt emballage ER ikke grund til at afvise returret. Derfor er det da
> også nærmest umuligt for andre end Apple selv eller meget store
> foretagender at handle med Apple-produkter over nettet.
>
> Jeg vil tro at Apple selv om-formattere og om-emballerer produkter fra
> fortrydelses-sager.
>

nemlig ... de ryger som regel på hylderne igen, evt. som "refubished"

/thomas

jakob (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jakob


Dato : 01-03-08 11:30


> behov. Jeg ville for eksempel mene, at brudt emb. på en Mac vil
> nedsætte værdien, og jeg ville personlig selv ALDRIG godtage brudt emb.
> med mindre der var et betydeligt afslag prisen, og garantien var den
> samme.

Sorry men sådan er reglerne. Man kan så debatere om det er rimeligt
eller ej men der er udpræget forbrugerbeskyttelse og den kan de ikke
komme udenom, heldigvis.

Venlig hilsen

Jakob

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste