problemer med at update mit OS X
Fra : bastianjorgensen@gma~

Dato : 26-02-08 20:42

Hej,
Jeg nogle problemer med at opdatere mit OS X og håber at der måske
findes et enkelt eller to kloge hoveder 'derude' som kan hjælp.
Når jeg forsøger at gennemføre opdatering af OS så kommer der en
fejlmeddelse som gør at opdateringen ikke gennemføres....?
hjælp for søren
MVH
PS! der er forbindelse til nettet
PPS! detter er opdateringen som jeg døjer med:
10.5.2-opdateringen anbefales til alle brugere af Mac OS X Leopard og
indeholder generelle rettelser til operativsystemet, som forbedrer din
Macs stabilitet, kompatibilitet og sikkerhed.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-02-08 10:17

On 2008-02-27 04:42:20 +0100, bastianjorgensen@gmail.com said:

> [...]
> indeholder generelle rettelser til operativsystemet, som forbedrer din
> Macs stabilitet, kompatibilitet og sikkerhed.

Har du installeret noget antivirus/software firewall, eller sidder din
maskine bag en fysisk firewall?
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : bastianjorgensen@gma~

Dato : 27-02-08 05:46

On 27 Feb., 10:16, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:

> Har du installeret noget antivirus/software firewall, eller sidder din
> maskine bag en fysisk firewall?
> --
> Med venlig hilsen
> Thomas Schreiberhttp://thsch.com

Hej Thomas,
Jeg er en af de mennesker som i godtroende tiltro blot anvender min
Mac i en absolut standart udgave uden dikkedarer.
MVH Bastian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-02-08 16:19

On 2008-02-27 13:46:22 +0100, bastianjorgensen@gmail.com said:

> Hej Thomas,
> Jeg er en af de mennesker som i godtroende tiltro blot anvender min
> Mac i en absolut standart udgave uden dikkedarer.

Samme her, men måske var det en arbejds computer, som sad bag en fysisk
firewall som ikke tillod update eller anden trafik end på port 80 og 21.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-08 22:28

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Samme her, men måske var det en arbejds computer, som sad bag en fysisk
> firewall som ikke tillod update eller anden trafik end på port 80 og 21.

hvad skulle det gøre ? .. det er først hvis den går igennem en eller
anden proxy som på en eller anden måde ændrer i update filen

(den fejl han får er garanteret fordi den pakke han får hentet ikke
matcher checksum)

Det sker også engang imellem når man har dårlige ram i maskinen.

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 13:55

bastianjorgensen@gmail.com wrote:

> Når jeg forsøger at gennemføre opdatering af OS så kommer der en
> fejlmeddelse som gør at opdateringen ikke gennemføres....?

Du bruger Software Update?!

Hvad står der i fejlmeddelelsen?

Hva' det for en Mac?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : lkjbkjh

Dato : 27-02-08 17:14

bastianjorgensen <bastianjorgensen@gmail.com> wrote:
>Når jeg forsøger at gennemføre opdatering af OS så kommer der en
>fejlmeddelse som gør at opdateringen ikke gennemføres....?

Har du forsøgt manuelt at hente/downloade den store Combo-update,
og så starte opdateringen fra denne, uden at være forbundet til
internet eller andet?

http://www.apple.com/support/downloads

Fra : bastianjorgensen@gma~

Dato : 27-02-08 09:41

On 27 Feb., 17:13, lkjbkjh <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Har du forsøgt manuelt at hente/downloade den store Combo-update,
> og så starte opdateringen fra denne, uden at være forbundet til
> internet eller andet?
>
> http://www.apple.com/support/downloads

Først og fremmest TAK for alle henvendelserne!
Dette er min systemoplysninger:
Modelnavn:   MacBook
Model-id:   MacBook1,1
Processornavn:   Intel Core Duo
Processorhastighed:   1.83 GHz
Antal processorer:   1
Antal kerner i alt:   2
L2-buffer:   2 MB
Hukommelse:   2 GB

Jeg kan sige at jeg blot forsøger at gennemføre en 'alm' software
opdatering som desværre ikke lykkedes
MVH Bastian

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 17:50

bastianjorgensen@gmail.com wrote:

> Jeg kan sige at jeg blot forsøger at gennemføre en 'alm' software
> opdatering som desværre ikke lykkedes

Forklaringen findes sandsynligvis/måske i den fejlmeddelelse du får. Vil
du ikke poste den?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 17:50

Fra : claudio

Dato : 27-02-08 14:15

On 27 Feb., 17:50, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:
> [...]

1. Hvilken meddelse modtager du.
2. hent combo som forslået og prøv denne.
3. virker den ikke - så kør en "verify permissions" med disc-utility
og prøv derefter igen.
ellers skal du geninstallere tilbage til default af systemet med
original disken - husk evnt. en backup af indhold.

Fra : bastianjorgensen@gma~

Dato : 28-02-08 07:31

On 27 Feb., 22:27, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> matcher checksum)
>
> Det sker også engang imellem når man har dårlige ram i maskinen.

Igen mange mange tak for hjælpen herinde...!
Det lader til at forslaget med at opdatere med 'combo-pakken' ....det
virkede sgu
MVH