Opdaterede MB og MBP...
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-02-08 15:29

Hep,

Så kom opdateringerne til MB og MBP:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

Desværre ser det ik' ud til, at Apple har tænkt sig at opdatere Mini'en.
Det havde jeg ellers håbet på.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 26-02-08 17:25

On 2008-02-26 15:28:38 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> [...]
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/
>
> Desværre ser det ik' ud til, at Apple har tænkt sig at opdatere

Ja billigere og større diske....... Lækkert.....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-08 18:16

Peter Farsinsen skrev den 26-02-2008 15:28:
> Desværre ser det ik' ud til, at Apple har tænkt sig at opdatere Mini'en.
> Det havde jeg ellers håbet på.

Der kommer nok et nyt produkt der erstatter den helt til sommer. Ville
give mening. Sårn en ipod touch dock der giver en hel mac, eller nowet.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-02-08 23:40

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Der kommer nok et nyt produkt der erstatter den helt til sommer. Ville
> give mening. Sårn en ipod touch dock der giver en hel mac, eller nowet.

Det giver dog mening med en lille landingsbane. Og det bliver med et
ophejseligt cirkulært badeforhæng, så man kan lege telefonkiosk med sin
iPhone.

Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-08 01:10

Flemming Rubini skrev den 26-02-2008 23:40:

> Det giver dog mening med en lille landingsbane. Og det bliver med et
> ophejseligt cirkulært badeforhæng, så man kan lege telefonkiosk med sin
> iPhone.

iPhoneBoothCamp... Der er markedspotentiale i sagen!

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 11:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der kommer nok et nyt produkt der erstatter den helt til sommer. Ville
> give mening. Sårn en ipod touch dock der giver en hel mac, eller nowet.

Men sån' en dimmer kan JEG jo ikke bruge til noget. Næh, en Mini med et
nyt chipset er dét de unge (jeg) vil ha' ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-08 23:00

> Så kom opdateringerne til MB og MBP:
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

Det var jo lidt det, jeg sagde først på året, da folk talte om at vente
til efter MacWorld Expo med at købe ny computer: Det er jo slet ikke
sikkert, der kommer nye modeller til MacWorld Expo. De kan sagtens komme
nogle uger senere.
Faktisk synes jeg, det er ved at være mere reglen end
undtagelsen. Apple bruger mere Expo til at vise helt nye produkter
(f.eks. MacBook Air) og nye teknologier (f.eks. Time Capsule).
Opgraderinger af eksisterende computere dukker gerne lidt mere
tilfældigt op. Bevares, så kan der jo være meget, der spiller ind. Apple
kan jo have planlagt at lancere de nye modeller til Expo, men et eller
andet har drillet og forsinket dem. Der må jo være enormt meget at holde
styr på, når en ny computer skal konstrueres, sættes i produktion og
distribueres.
De nye bærbare ser rigtig lækre ud, men der er jo strengt taget
tale om en evolution mere end en revolution. Jeg vil i hvert fald ikke
græde mig i søvn over, at jeg har den gamle model. Den er fortsat rigtig
dejlig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-02-08 23:31

> Så kom opdateringerne til MB og MBP:
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

Håndtering af 8 Mpixel NEF (Nikon RAW) billeder kræver det Geforce
grafik (MBP) eller er Intels indbygget (MB) så godt at man ikke mærker
nogen forskel? Planen er at anvender Capture One og Photoshop elements.

--
Mvh Martin

Fra : Bruno

Dato : 27-02-08 23:34

Martin Bredthauer wrote:

> Håndtering af 8 Mpixel NEF (Nikon RAW) billeder kræver det Geforce
> grafik (MBP) eller er Intels indbygget (MB) så godt at man ikke mærker
> nogen forskel? Planen er at anvender Capture One og Photoshop elements.

Billedbehandling kræver smting af grafikkortet, så medmindre Intel har
virkeligt sjusket med eksempelvis deres drivere så er der ingen grund
til at gå efter særligt grafikkort.

Gå efter hurtig CPU, hurtig ram og hurtig disk alt andet er kun til 3D
(og til en vis grad til video).

Mvh
Bruno

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-02-08 18:13

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Gå efter hurtig CPU, hurtig ram og hurtig disk alt andet er kun til 3D
> (og til en vis grad til video).

Okay, men er det ikke rigtig forstået, at core graphics bruger
grafikkortet hvis det kan, og at core graphics også tager sig af 2D.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quartz_(graphics_layer)

--
Mvh Martin

Fra : jakob

Dato : 27-02-08 16:00

> [...]
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/
>
> Desværre ser det ik' ud til, at Apple har tænkt sig at opdatere Mini'en.

Ville dæleme gerne have haft firewire800 på macbooken :0(

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-02-08 17:01

jakob skrev:

> Ville dæleme gerne have haft firewire800 på macbooken :0(

Det kan du nok godt skyde en hvid pil efter. Det er jo en af de
(efterhånden få) ting der adskiller Pro og [ikke-pro].

Mvh. Jonas

Fra : jakob

Dato : 27-02-08 17:09

> Det kan du nok godt skyde en hvid pil efter. Det er jo en af de
> (efterhånden få) ting der adskiller Pro og [ikke-pro].

Det har du desværre nok ret i :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 19:02

jakob <none@none.invalid> wrote:

> Det har du desværre nok ret i :0)

Jeg vil nu gerne skrive under på, at der er ret stor forskel på
totaloplevelsen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-02-08 21:51

> Jeg vil nu gerne skrive under på, at der er ret stor forskel på
> totaloplevelsen.

Ska' du ikke snart have skiftet Peugeotlogoet ud med et Apple-logo
)))

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 22:20

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Ska' du ikke snart have skiftet Peugeotlogoet ud med et Apple-logo
> )))

Jeg er glad for min peberkværn! Desuden har alle andre jo Apple-logoer,
så jeg synes, det er lidt fortærsket. Jeg har vist også haft det selv i
årevis engang. Endelig tror jeg ikke, der er ret mange news-readere, der
kan se de små logoer i headerne. De fleste aner nok ikke, hvad du taler
om.
Men bortset fra det, så har jeg da nogle yndlingsmærker, hvor
jeg er lidt entusiastisk uden at kamme over - OK, lidt måske
Foruden Apple er det Campagnolo, Peugeot, Omega og måske Nintendo og
B&O. Sidstnævnte ikke så meget pga. dyre prestigeprodukter, men mere
pga. den gennemførte betjeningsvenlighed og en følelse af soliditet. Det
inkluderer, at man kan bruge samme fjernbetjening gennem årtier og
skifte den ud, hvis den bliver slidt. Vi har bl.a. de trådløse telefoner
Beocom 6000, som er enkle og behagelige at bruge. Måske er de dyrere end
andre trådløse telefoner, men i absolutte tal er det såmænd ikke værre,
end at de fleste kan få råd til dem. Vi har til gengæld ikke et fjernsyn
til kr. 70.000,- eller et dyrt stereoanlæg.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-02-08 22:25

> [...]
> end at de fleste kan få råd til dem. Vi har til gengæld ikke et fjernsyn
> til kr. 70.000,- eller et dyrt stereoanlæg.

Gisp, man bliver suget ind i en malmstrøm af køb køb køb køb, feed me!

AB CNOP

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 23:17

> Gisp, man bliver suget ind i en malmstrøm af køb køb køb køb, feed me!

Det forstår jeg ikke en dyt af. Er du klar over, hvor længe et
kvalitetsur holder? Som et kendt urfirma siger i sit slogan: "Man ejer
ikke et Patek Philippe. Man passer blot på det til næste generation".
Siden gymnasiet har jeg gået med min fars Omega Constellation, som han
købte, da han blev læge i 1958. Min kone har godt nok givet mig et nyt
ur sidste år, fordi hun syntes, jeg skulle have mit eget, men ellers
kunne det da holde længe endnu.
Campagnolos cykeldele er da også nogle af de meste gedigne.
Bevares, så skal der jo helst være lidt li'r på ens racercykel, men min
bliver trods alt fem år her til foråret. Når man pensionerer sådan en,
kan man bruge delene på hverdagscyklen. Min har Campagnolo-bremsegreb
fra firserne og campagnolo-krank fra 1990 for at nævne de største dele.
Stellet er fra 2005, fordi det gamle knækkede af metaltræthed efter 25
år. Flere af de øvrige dele er mindst 5-10 år gamle.
B&O roser jeg jo også for sin langlivethed. Vores fjernsyn er
vist fra 1999. Vi har for nylig købt en original fjernbetjening, som
stadig sælges til de nye fjernsyn. Kan man det hos konkurrenterne? De
trådløse telefoner kan også regulere lyden på fjernsynet. Vores B&O
transistor-radio kan også betjenes med fjernbetjeningen. Jeg synes da
netop, det gør, at man kan beholde tingene længe, fordi nye og gamle
produkter er kompatible med hinanden.

> AB CNOP

Er det et svensk aktieselskab?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 28-02-08 08:06

> Jeg er glad for min peberkværn!

Det er da også den eneste som duger!
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-08 22:36

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> wrote:

> Det kan du nok godt skyde en hvid pil efter. Det er jo en af de
> (efterhånden få) ting der adskiller Pro og [ikke-pro].

Ikke helt ... det er flere ting, vigtigst af alt nok måske grafikortet

/thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-02-08 23:48

Thomas von Hassel skrev:

> Ikke helt ... det er flere ting, vigtigst af alt nok måske grafikortet

Hvordan er det forskellig fra "en af de (efterhånden få) ting"?

Mvh. Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-08 08:58

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> wrote:

> Hvordan er det forskellig fra "en af de (efterhånden få) ting"?

fordi en FW800 port er lidt ligegyldig ... mens et grafikort er en ret
væsentlig ting ..

/thomas

Fra : Jakob

Dato : 28-02-08 18:20

In article <1id0j9j.1ao1bpxrj1ahuN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk says...
> fordi en FW800 port er lidt ligegyldig ... mens et grafikort er en ret
> væsentlig ting .

Det var da et pænt dumt statement. Det kommer da helt an på brugerens
behov. Hvordan er det lige du mener at et grafikkort hjælper hvis det er
firewire 800 man har brug for ?

Venlig hilsen

Jakob