Apple wireless tastatur står skævt...
Fra : Esben

Dato : 26-02-08 13:46

.... skal jeg klage med det samme?

Har lige købt et nyt (men "brugt" uden kvittering) Apple wireless
tastatur. Det står kun på 2 hjørner og man kan se det er skævvreddet.
Skal jeg bare skynde mig ned at klage - nogen der har erfaringer.

Kan ikke se et serienummer hvor man kan registrere det hos Apple?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-08 17:44

On 2008-02-26 13:46:02 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> [...]
> Skal jeg bare skynde mig ned at klage - nogen der har erfaringer.
>
> Kan ikke se et serienummer hvor man kan registrere det hos Apple?

Jeg har et trådløst BT, og det står bombefast.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 00:34

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> tastatur. Det står kun på 2 hjørner og man kan se det er skævvreddet.
> Skal jeg bare skynde mig ned at klage - nogen der har erfaringer.

Det "gamle" hvide med gennemsigtig plastbund og numerisk tastatur? Er de
fire gummifødder der? De står jo ikke helt ude i hjørnerne, men ved
kanten af batterikassen. Kan du vride tastaturet på plads? Er det selve
bunden, der er skæv? Om du skal klage afhænger vel lidt af, hvilke
betingelser, du købte det under, og hvor meget du gav. Du kan måske købe
nogle selvklæbende siliconefødder eller lignede at sætte under de
hjørne, der ikke når jorden. Så vipper det ikke.

> Kan ikke se et serienummer hvor man kan registrere det hos Apple?

Jeg kan heller ikke finde det på mit, men man har vel heller ikke det
store ud af det. Garantien er vel udløbet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 27-02-08 06:45

> [...]
>
> Jeg kan heller ikke finde det på mit, men man har vel heller ikke det
> store ud af det. Garantien er vel udløbet.

Det er den nyeste model og som sagt nyt - bare uden kvittering

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 27-02-08 14:38

"Esben" <esha@nospamget2net.dk> skrev i meddelelsen

> Det er den nyeste model og som sagt nyt - bare uden kvittering
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

Hmmm så må det da være meget skævt. Jeg ville brokke mig. Serienummeret kan
jeg kun se på kassen ikke på selve tastaturet.
I øvrigt savner jeg en "delete" knap på det ny tastatur da jeg også bruger
min mac til windows (ja blasfemi
Noge der ved om det er muligt at "omprogramere" nogle af tasterne ?

/Lars

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 14:40

Lars Jacobsen wrote:

> I øvrigt savner jeg en "delete" knap på det ny tastatur da jeg også bruger
> min mac til windows (ja blasfemi

Du kan bruge fn+backspace.

> Noge der ved om det er muligt at "omprogramere" nogle af tasterne ?

Pas.
--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 27-02-08 22:02

"Peter Farsinsen" <fornavn@efternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan bruge fn+backspace.

Nææ, virker ikke som tiltænkt hos mig i windows.
Hvis jeg står med kurseren blinkende mellem 3 og 4 i talrækken 12345 og
trykker fn+backspace sletter den bare 3, ligesom hvis jeg blot trykker
backspace.

> Pas.

Det jeg fisker efter er om ikke det var muligt at få windows til at
understytte "skub-ud" tasten, da det er lidt bøvlet at skulle ind i 3-4
menuer for at få en skive ud igen på mini´n.

mvh
Lars

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 22:09

Lars Jacobsen wrote:

> [...]
> Hvis jeg står med kurseren blinkende mellem 3 og 4 i talrækken 12345 og
> trykker fn+backspace sletter den bare 3, ligesom hvis jeg blot trykker

Hmm du bruger BootCamp? Det virker nemlig fint i Windows under Fusion
(og OS X generelt).

Pas ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 29-02-08 12:46

> Hmm du bruger BootCamp? Det virker nemlig fint i Windows under Fusion (og
> OS X generelt).

yeps, men det er en gammel 1.2
Måske jeg skulle prøve at upgradere til 1.4 som jeg har liggende men aldrig
har fået installeret da jeg ikke umiddelbart havde problemer.

/Lars

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 18:54

Lars Jacobsen <lars-jacobsen_nospam_@newmail.dk> wrote:

> Hmmm så må det da være meget skævt. Jeg ville brokke mig. Serienummeret kan
> jeg kun se på kassen ikke på selve tastaturet.

Jeg troede også, det var et af de gamle hvide. De nye i aluminium virker
meget solide, så det undrer mig, at det kan vrides.
Serienummeret er vel det der modelnummer. På min æske står der:
MB167DK/A. Jeg tror da også, man kan finde det på Apples hjemmesider
f.eks. under specifikationer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 28-02-08 13:48

> [...]
> Serienummeret er vel det der modelnummer. På min æske står der:
> MB167DK/A. Jeg tror da også, man kan finde det på Apples hjemmesider

Serienumre og modelnummre har som sådan ikke noget med hinanden at gøre
- man kan dog indtaste begge dele på APples registreringsside

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad