Hvilken ram til imac ??
Fra : jakob

Dato : 25-02-08 17:24

Hey

Er der nogen ram til en ny imac i er specielt glade for ? Jeg har brug
for 1 eller 2 klodser af 2 gb hver. Kører sådan en imac egentlig dual ??
for så er det måske en fordel med 2 gange 2 gb til at starte med ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 25-02-08 17:41

jakob wrote:
> [...]
> for 1 eller 2 klodser af 2 gb hver. Kører sådan en imac egentlig dual ??
> for så er det måske en fordel med 2 gange 2 gb til at starte med ?

Crucial har en wizard der kan finde det rigtige ram til dig + de
garanterer det virker og er ikke specilt dyre.

Mvh
Bruno

Fra : jakob

Dato : 25-02-08 23:56

> Crucial har en wizard der kan finde det rigtige ram til dig + de
> garanterer det virker og er ikke specilt dyre.

OK takker :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-08 18:53

jakob <none@none.invalid> wrote:
> [...]
> for 1 eller 2 klodser af 2 gb hver. Kører sådan en imac egentlig dual ??
> for så er det måske en fordel med 2 gange 2 gb til at starte med ?

Køb 2x2GB af Kingstons dertil beregnede (de samme som til en MBP).
Prisen er latterlig lav.

Fra : jakob

Dato : 25-02-08 23:56

> Køb 2x2GB af Kingstons dertil beregnede (de samme som til en MBP).
> Prisen er latterlig lav.

Perfekt, tak for tippet

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 00:34

> Perfekt, tak for tippet

Det rigtige, komplette sæt fra Kingston hedder KTA-MB667K2/4G. Man kan
selvfølgelig også købe to separate klodser på 2 GB. Forskellen er bare
indpakningen. Priserne er så lave, at jeg ikke gider købe ValueRAM, der
ikke er testet til den specifikke computermodel.

<http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2109053>
<http://www.jyskdatasalg.dk/product.asp?product=23288&sub=0&page=1>
<http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KTA%2DMB667
K2%2F4G&GroupGuid=4020&SelectedGroup=4020>

Du er selvfølgelig velkommen til selv at kontrollere det f.eks. på
Kingstons hjemmeside, så jeg ikke får skylden, hvis det ikke virker
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jakob

Dato : 27-02-08 09:05

> [...]
>
> Du er selvfølgelig velkommen til selv at kontrollere det f.eks. på
> Kingstons hjemmeside, så jeg ikke får skylden, hvis det ikke virker

Takker henrik, det vil jeg gøre. Det er lidt chokerende de
upgraderingspriser apple tager. Der må de da tjene LANGT mere end de gør
på maskinerne.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jakob

Dato : 26-02-08 00:30

> Køb 2x2GB af Kingstons dertil beregnede (de samme som til en MBP).
> Prisen er latterlig lav.

De her burde vel også kunne gøre det ser det ikke korrekt ud

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-02-08 20:12

On 2008-02-25 17:23:38 +0100, none@none.invalid (jakob) said:

> [...]
> for 1 eller 2 klodser af 2 gb hver. Kører sådan en imac egentlig dual ??
> for så er det måske en fordel med 2 gange 2 gb til at starte med ?

DDRII SO-DIMM 667hz 200 pins. Jeg købte 2x2GB DDRII 667MHZ dual
channel, de passer IKKE i en iMac kan jeg hilse og sige, så det er en
bytter imorgen

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-08 20:56

Thomas Schreiber <thschcom@gmail.com> wrote:

> DDRII SO-DIMM 667hz 200 pins. Jeg købte 2x2GB DDRII 667MHZ dual
> channel, de passer IKKE i en iMac kan jeg hilse og sige, så det er en
> bytter imorgen

Hvorledes mener du at SODIMM DDR2 ikke passer?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-02-08 22:04

On 2008-02-25 20:56:09 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> Hvorledes mener du at SODIMM DDR2 ikke passer?

? Jeg mener at hvis det IKKE er 200pins SODIMM har vi et fysisk problem.
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-08 23:17

Thomas Schreiber <thschcom@gmail.com> wrote:

> ? Jeg mener at hvis det IKKE er 200pins SODIMM har vi et fysisk problem.

læs lige hvad du skrev én gang til.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-08 08:27

On 2008-02-25 23:17:05 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> læs lige hvad du skrev én gang til.

Ja?

Læs lige hvad jeg skrev igen

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : jakob

Dato : 25-02-08 23:56

> DDRII SO-DIMM 667hz 200 pins. Jeg købte 2x2GB DDRII 667MHZ dual
> channel, de passer IKKE i en iMac kan jeg hilse og sige, så det er en
> bytter imorgen

Ups :0), men tak for tippet det er jo en jungle med det ram. Der er sgu
for mange typer.

har du et link til dem du købte ?

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-08 09:37

On 2008-02-25 23:56:12 +0100, none@none.invalid (jakob) said:

> Ups :0), men tak for tippet det er jo en jungle med det ram. Der er sgu
> for mange typer.
>
> har du et link til dem du købte ?
>
> Hygge
>
> Jakob

Forkert ram: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2111233

Korrekt ram: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2109053

Shit mand... da jeg i 1998 købte 2x32mb edo ram, gav jeg den nette sum
af 3500kr.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Esben

Dato : 26-02-08 13:26

> [...]

> Korrekt ram: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2109053
>
> Shit mand... da jeg i 1998 købte 2x32mb edo ram, gav jeg den nette sum

Da jeg i 1994 købte 4x4 MB 30-pin RAM gav jeg 2.800,- _BRUGT_!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : jakob

Dato : 26-02-08 16:40

> [...]
>
> Korrekt ram: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2109053
>
> Shit mand... da jeg i 1998 købte 2x32mb edo ram, gav jeg den nette sum

Takker :0)

Og ja det er VILDT bare for 2 år siden da jeg købte ram sidst var en 1
gb blok altså noget der lige skulle overvejes :0)

Hygge

Jakob