Office 2008
Fra : J.K.Arning

Dato : 25-02-08 02:25

Har jeg overset noget eller er det ikke muligt at installere f.eks.
kun word og entourage og fravælge de andre dele?

Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-08 11:24

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Har jeg overset noget eller er det ikke muligt at installere f.eks.
> kun word og entourage og fravælge de andre dele?

Det virker ikke sådan, nej. Men hvorfor ville du dog ikke installere det
hele?

Det har jeg da gjort ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-02-08 11:29

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det virker ikke sådan, nej. Men hvorfor ville du dog ikke installere det
> hele?

måske fordi det fylder ? ... alene Office 2008 mappen under programmer
fylder det dobbete af hvad 2004 fylder. Måske er du nødt til at holde
dig i Excel 2004 og har ikke brug for Excel 2008 ?

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-02-08 03:58

On 25 Feb., 11:28, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> fylder det dobbete af hvad 2004 fylder. Måske er du nødt til at holde
> dig i Excel 2004 og har ikke brug for Excel 2008 ?

Jeg har ikke brug for alt glimmer .. ikke lige nu og jeg kan ærligtalt
ikke lide at have programmer liggende jeg ikke har brug for.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-08 12:49

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Jeg har ikke brug for alt glimmer .. ikke lige nu og jeg kan ærligtalt
> ikke lide at have programmer liggende jeg ikke har brug for.

Harddiske også til laptops er i dag så store, at jeg ikke kan se hvorfor
man skal gå ind i sådanne overvejelser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-02-08 12:58

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Harddiske også til laptops er i dag så store, at jeg ikke kan se hvorfor
> man skal gå ind i sådanne overvejelser.

måske ikke med en enkelt programpakke som denne ... men det løber op alt
samme, og selvom jeg har en 80 GB disk i min bærbare så synes jeg altid
jeg løber tør for plads. (naturligvis afhængigt af hvad man render og
laver)

Jeg jeg samtidig anbefale WhatSize

<http://www.id-design.com/software/whatsize/>

hvis man vil se hvor ens harddisk plads er blevet af.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-08 14:42

> måske ikke med en enkelt programpakke som denne ... men det løber op alt
> samme, og selvom jeg har en 80 GB disk i min bærbare

80 G? Det er da også alt, alt for lidt. Skift den dog ud med en på 250
eller 320 G; så dyre er de trods alt heller ikke:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=16&Parent=2&Sort=&
Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction24=2&Sorted24=2684
35456000&Equal6914=&Direction27=2&Sorted27=&Direction28=2&Sorted28=&Dire
ction25=0&Sorted25=&Direction578=0&Sorted578=&Direction2353=2&Sorted2353
=&Equal193=&True25700=&Trueval25700=97214&True25701=1&Trueval25701=97215
&True25702=&Trueval25702=97216&True25704=&Trueval25704=97219&Submit.x=18
&Submit.y=8>

Så har du også plads til at køre Windows ...

> [...]
>
> Jeg jeg samtidig anbefale WhatSize
>
> <http://www.id-design.com/software/whatsize/>
>
> hvis man vil se hvor ens harddisk plads er blevet af.

Jeg kan ikke se nogen grund til at købe noget, der allerede er en del af
systemet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-02-08 16:15

> 80 G? Det er da også alt, alt for lidt. Skift den dog ud med en på 250
> eller 320 G; så dyre er de trods alt heller ikke:

joeh .. men nu er det ikke min egen maskine .. og garantien ryger hvis
man piller .. så jeg holder mig i skindet indtilvidere. Min pointe er
egentlig at uanset hvor står disk du har så er den altid for lille ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 25-02-08 17:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Harddiske også til laptops er i dag så store, at jeg ikke kan se hvorfor
> man skal gå ind i sådanne overvejelser.

Per, nu er menneskene jo heldigvis forskellige, og manden har jo
tydeliggjort sin holdning, ikke sandt?

M.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 25-02-08 23:13

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Har jeg overset noget eller er det ikke muligt at installere f.eks.
> kun word og entourage og fravælge de andre dele?

Ja du har overset noget, du kan blot vælge customize - så kan du også
fravælge messenger...

~ Jørgen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-11-08 08:13

On 2008-02-25 10:24:58 +0100, "J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> said:

> Har jeg overset noget eller er det ikke muligt at installere f.eks.
> kun word og entourage og fravælge de andre dele?
>
> Jesper

Hvis du editere distribution listen: ja.

Du kan finde info herom på
http://www.microsoft.com/mac/itpros/default.mspx, hvis ikke har
grundlæggende kendskab til udvikling af .pkg er det nok noget du bør
holde dig fra.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-11-08 14:31

> [...]
> http://www.microsoft.com/mac/itpros/default.mspx, hvis ikke har
> grundlæggende kendskab til udvikling af .pkg er det nok noget du bør

Bare installer det hele og så slet Excel, PP, Messenger... fra mappen
Microsoft Office 2008.

- Mikael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-11-08 20:02

On 2008-11-30 14:30:49 +0100, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> Bare installer det hele og så slet Excel, PP, Messenger... fra mappen
> Microsoft Office 2008.

= du får problmer med at applie patches. Næppe nogen god idé.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 30-11-08 21:19

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> = du får problmer med at applie patches. Næppe nogen god idé.

Min erfaring med Microsoft siger grundlæggende: Man skal ikke pille ved
NOGET som ikke er ligefrem PÅLAGT en af Microsoft - det VIL gå i stykker.

Det vænner man sig til, og diskplads er billig :)

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-04-09 11:55

> = du får problmer med at applie patches. Næppe nogen god idé.

Man kan faktisk vælge hvilke programmer, man vil installere - dvs. du slår
bare de overflødige fra under installeringen. Det er længe siden jeg har
installeret Office, og jeg har diskplads nok...

- Mikael