Mærklig dlink login, kun via wifi
Fra : Michael Horn

Dato : 24-02-08 18:56

Hej NG.

Jeg har lige opsat en dlink dgl-4300. Det er en router med 4 porte og
trådløs.

Nu dagen efter kan jeg ikke komme i kontakt med routeren via mac/safari
ethernet forbunden.
Hvis jeg via parallel firefox, ethernetforbundet kan jeg fint komme ind
på setup på dgl'en..

Hvis jeg skifter til trådløs kan jeg komme ind på setup også via
mac/safari.

Jeg har prøvet at skifte firmware vers, men det er den ligeglad med.

Hvis jeg prøver med PC/windozen med ethernetkabel virker det også fint.

mini med 10.5.2

Hvad kan være forklaringen på at den ikke vil logge ind?

Michael Horn

Fra : Sebastian

Dato : 24-02-08 23:22

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
>
> mini med 10.5.2
>
> Hvad kan være forklaringen på at den ikke vil logge ind?
Din dlink dims har en indbygget webserver, som ikke understøtter Safari
fuld ud. Brok dig hos dlink og brug Firefox imens.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Michael Horn

Dato : 25-02-08 07:17

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> Din dlink dims har en indbygget webserver, som ikke understøtter Safari
> fuld ud. Brok dig hos dlink og brug Firefox imens.
>
> hilsen

Det morsomme er at alt virker gennem wifi, men ikke ethernetkabel!

Michael Horn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-08 08:25

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Det morsomme er at alt virker gennem wifi, men ikke ethernetkabel!

Du har fået låst dig ude fra at administrere dimsen via de kablede
porte.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-02-08 17:29

Michael Horn skrev:

> Det morsomme er at alt virker gennem wifi, men ikke ethernetkabel!

Typisk vil du kunne lave et reset ved at holde den lille switch nede i
noget tid som findes bag på din D-Link dims !!

Og så om igen

Fra : Michael Horn

Dato : 25-02-08 18:32

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Typisk vil du kunne lave et reset ved at holde den lille switch nede i
> noget tid som findes bag på din D-Link dims !!
>
> Og så om igen

Jotak, det prøvede jeg! og endda nedgradere firmware fra vers. 17 til
16. men det er det samme. Mac kan kun komm via wifi og ikke ethernet.
mens win xp både via parallel og PC kan begge dele.

Manualen beskriver ellers udtrykkeligt at den skal konfig via kabel.

Da jeg satte den til 1. gang for nogle dage siden ville den den hele.

Tak for alle input :)

Michael Horn

Fra : Sebastian

Dato : 25-02-08 20:25

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Det morsomme er at alt virker gennem wifi, men ikke ethernetkabel!
Jo det er lidt morsomt. Normalt kan man lukke for konfig via wifi. Så
kan routeren i hvert fald ikke hackes gennem luften. Jeg kender ikke
nogen dimser, hvor man kan lukke for konfig gennem kablet.
Men hvad er dit problem?
Du kan konfigurere din dims via wifi og vha. windows maskinen. Er alt
andet ikke lidt akademisk. Hvor tit har du lige brug for at
omkonfigurere din router?

rgds

--
Sebastian Loeck