Ingen Firewall i Leopard?
Fra : Steen

Dato : 19-02-08 09:16

Kommer lige fra en Panther, hvor firewall kunne slås fra/til i
/Kontrolpanel/ under /Deling/
Nu er jeg så heldig at have en Leopard - men kan ikke se nogen Firewall
overhovedet.
Findes dette slet ikke i Leo?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-02-08 09:39

Steen skrev:

> Findes dette slet ikke i Leo?

Jo, skriv Firewall i søgefeltet oppe i højre hjørne af Systemindstillinger.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Terje Rydland

Dato : 19-02-08 10:22

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Jo, skriv Firewall i søgefeltet oppe i højre hjørne af Systemindstillinger.

Du finner den under "Sikkerhet" der den vel egentlig hører hjemme.

Terje

Fra : Steen

Dato : 19-02-08 17:13

On 2008-02-19 10:21:42 +0100, terjery@idi.ntnu.no (Terje Rydland) said

> Du finner den under "Sikkerhet" der den vel egentlig hører hjemme.
>
> Terje

Tak til alle - selvfølgeligt ligger den under "Sikkerhed", hvor logisk
nok hører til.

Fra : Karl Antz

Dato : 19-02-08 11:39

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> /Kontrolpanel/ under /Deling/
> Nu er jeg så heldig at have en Leopard - men kan ikke se nogen Firewall

Joda - under Kontrolpanel/Sikkerhed (hvilket egentlig er ret logisk
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-02-08 15:50

Karl Antz skrev:

> Joda - under Kontrolpanel/Sikkerhed (hvilket egentlig er ret logisk

Hmmmmmm
Hey Karl, er du skiftet til Windows ?

På min OS X 10.5 hedder det stadig "Systemindstillinger" eller "System
Preferences" hvilket er ret meget mere logisk på en Mac

Fra : Karl Antz

Dato : 20-02-08 09:24

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Hmmmmmm
> Hey Karl, er du skiftet til Windows ?
>
> På min OS X 10.5 hedder det stadig "Systemindstillinger" eller "System
> Preferences" hvilket er ret meget mere logisk på en Mac

nejda - jeg citerede bare fra Steen uden at tjekke
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Steen

Dato : 20-02-08 12:05

On 2008-02-20 09:23:47 +0100, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> nejda - jeg citerede bare fra Steen uden at tjekke

Uha, så er det mig der har gjort mig uheldig bemærket
Nå, vi ved hvad vi mener........ikk´

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-02-08 14:08

Steen wrote:
> [...]
> /Kontrolpanel/ under /Deling/
> Nu er jeg så heldig at have en Leopard - men kan ikke se nogen Firewall

Jo, det er flyttet til kontrolpanen 'Sikkerhed'.

mvh. Erik Richard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-02-08 15:51

Erik Richard Sørensen skrev:

> Jo, det er flyttet til kontrolpanen 'Sikkerhed'.

Altså over på Windows XP ?? eller måske "Systemindstillinger" eller
"System Preferences" på din Mac ??

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-02-08 16:03

Henry Lerche Madsen wrote:

> Altså over på Windows XP ?? eller måske "Systemindstillinger" eller
> "System Preferences" på din Mac ??

Det hedder både 'Systemindstillinger', 'System Preferences' - OG -
'control pane' / 'kontrol pane' - ikke 'controlpanel' / 'kontrolpanel'.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-08 16:25

> Det hedder både 'Systemindstillinger', 'System Preferences' - OG -
> 'control pane' / 'kontrol pane' - ikke 'controlpanel' / 'kontrolpanel'.

Nu vi er ude at fluekneppe, så hedder det "Preference Pane" .. ;)

/thomas