Anbefal en mus ?
Fra : Henrik

Dato : 18-02-08 07:54

Jeg er ikke helt tilfreds med den mighty mouse som fulgte med min
iMac.
Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign
som fylder op på skrivebordet.

Hvilken mus bruger i?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-02-08 16:11

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
> iMac.
> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign

Mighty trådløs mouse...

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-02-08 17:17

Henrik wrote:

> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign
> som fylder op på skrivebordet.
>
> Hvilken mus bruger i?

Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 -> http://tinyurl.com/yj5awd

Den kommer både med ladestation og dongle, men du behøver i princippet
ik' bruge nogen af dem. Jeg bruger 'almindelige' genopladelige Ni-MH
batterier til den og har donglen siddende i min USB HUB. Donglen behøver
du ikke bruge, da det er en BlueTooth mus, men min erfaring er, at den
kan tabe forbindelse, når jeg ikke bruger donglen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten

Dato : 18-02-08 19:37

Henrik wrote:
> [...]
> iMac.
> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign

Min hånd er ikke så stor, så jeg kan fint bruge en Logitech VX
Revolution. Den bruger ét enkelt AA batteri, der næsten holder en
evighed selvom man ikke "slukker" den.

Og det er netop også hovedårsagen til at jeg valgte den frem for MX Rev.
Lille modtager, ikke en kæmpe ladestation og når batteriet løber tør
tager man et nyt el. friskopladet og kommer i. Med MX var jeg enten
tvunger til at finde en anden mus når den løb tør eller gøre det til en
vane at ladestationen altid skulle stå tændt. Nu har jeg derimod for
vane at slukke alt computerudstyr på én kontakt når jeg ikke bruger det,
så det er ikke rigtig god option. Kort sagt, jeg er træt af alle de
proprietære batterier de bruger alle vejne, men heldigvis virker VX Rev
fint for mig. Om den også vil virke for dig afhænger meget af dine
hænder, for som mest tiltænkt bærbar er den en anelse lille i det. Men
den savner ingen funktioner i forhold til en "stationær" mus.

Mvh
Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-02-08 19:51

Henrik skrev den 18-02-2008 15:54:

> Hvilken mus bruger i?

Jeg har været glad for en Logitech Pilot mus, både uden, men især med hale.

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-08 20:48

Den 18.02.2008 kl. 15:54 skrev Henrik <hschytte@mail.dk>:

> [...]
> iMac.
> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign

Jeg bruger en Logitech Lasermus. Den bruger 2 AA-batterier som varer
meget, meget længe. Den er ergonomisk korrekt og der er ingen symptomer i
hånden efter "12 timers" daglig brug!
Bare sid så højt at din over -og underarm danner en ret vinkel til
bordoverfladen. Mighty Mouse gav mig smerter ovenpå hånden efter en halv
time.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Brian Christensen

Dato : 18-02-08 23:23

On Feb 18, 3:54 pm, Henrik <hschy...@mail.dk> wrote:
> [...]
> iMac.
> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign

Jeg har skiftet min Mac mus ud med en Logitech V470 (Bluetooth). Den
er jeg meget tilfreds med og kan vamt anbefale den.

Brian

Fra : KentBM

Dato : 19-02-08 17:58

Brian Christensen wrote:
> Jeg har skiftet min Mac mus ud med en Logitech V470 (Bluetooth). Den
> er jeg meget tilfreds med og kan vamt anbefale den.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388879
Jeg brugte i starten en Logitech V500, men da jeg har en MacBook blev
jeg træt af hele tiden at bruge den ene USB-port til musen.

I stedet for købte jeg V470 netop på grund af Bluetooth og selvfølgelig
i hvid.

Desværre er der hele tiden en forsinkelse på musen. Som om den
lynhurtigt går i en form for dvale, så jeg hele tiden lige skal flytte
den lidt eller trykke på en knap inden den reagere.

Tilgengæld mener jeg ikke, at det betyder noget, at musen bliver solgt
som til bærbare. Så er der heller ikke så meget at flytte rundt på.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-08 16:42

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Jeg brugte i starten en Logitech V500, men da jeg har en MacBook blev
> jeg træt af hele tiden at bruge den ene USB-port til musen.

Løsning:

<http://www.BookEndzDocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_13_Ma
cBook_White.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik

Dato : 19-02-08 02:34

On 18 Feb., 19:37, Morten <tilt_uz...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hænder, for som mest tiltænkt bærbar er den en anelse lille i det. Men
> den savner ingen funktioner i forhold til en "stationær" mus.

Har også kigge laaangt efter den VX, for den har det jeg gerne vil
have... Er dog i tvivl om størrelsen på den,
har ikke en specielt stor hånd, men har tidligere brugt en MX1000 som
jeg var rigtig glad for. GIDER
bare ikke have modtageren stående på bordet.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-02-08 12:13

Henrik skrev:

> [...]
> jeg var rigtig glad for. GIDER
> bare ikke have modtageren stående på bordet.
Hej

Jeg skulle lige til at lave en anbefaling af min Logitech mus. Men jeg
kan se det faktisk er den Morten beskriver, som jeg har. Den har
virkelig været meget brugbar for mig, eftersom den er et standalone
device uden lader og dockingstation mv. Endvidere har jeg kunnet bruge
den uden videre med andre maskiner, når jeg har været på kursus eller
andet. Bare i USB porten med receiveren og så har det kørt uden brug af
drivere eller andet.

Jeg bruger min mus hver dag i forbindelse med arbejde. Jeg har haft den
i 14 måneder nu og batteriet er skiftet 2 gange.

Hilsen Jesper

Fra : Henrik

Dato : 19-02-08 02:38

On 19 Feb., 07:22, Brian Christensen <br...@c-network.dk> wrote:

> Jeg har skiftet min Mac mus ud med en Logitech V470 (Bluetooth). Den
> er jeg meget tilfreds med og kan vamt anbefale den.http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388879
>
> mvh
> Brian

Den er beregnet til notebooks, hvordan er den i størrelsen til brug
med stationær ?

Fra : Brian Christensen

Dato : 19-02-08 03:56

On Feb 19, 10:37 am, Henrik <hschy...@mail.dk> wrote:

> Den er beregnet til notebooks, hvordan er den i størrelsen til brug
> med stationær ?

Den er vist godt nok beregnet til notebooks, men jeg synes nu den har
en fin størrelse til almindelig brug. Jeg bruger den kun til min iMac.
Du kan få et indtryk af størrelsen på det her billede:
http://flickr.com/photos/basajaun/2196008712/

Det, jeg godt kan li' ved den er at den er så dejlig simpel - kun tre
knapper. Der er det, der skal være.

mvh
Brian

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 19-02-08 20:48

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Hvilken mus bruger i?

Se evt. pro click mobile fra Razor:
<http://www.youtube.com/watch?v=7tCPOifATBU&eurl=http://www.razerbluepri
nts.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&limit=9&limitstart=90>

Razors egen side:
<http://www.razerzone.com/index.php?main_page=product_info&products_id=7
5>

~ Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-08 16:42

> [...]

> iMac.
> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign

Du ville have trådløs? Jeg bruger denne:

<http://www.amazon.com/Kensington-Wireless-Comfort-Trackball-64245/dp/B0
0006B8NW>

- min er dog med ledning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 21-02-08 12:13

Fra : Henrik

Dato : 21-02-08 05:13

Jeg endte med at købe en VX Revolution, og er på ingen måde blevet
skuffet. Musen er lidt mindre end jeg er vant til, men ligger fint i
hånden, knapperne ligger perfekt og den fungerer bare godt.

Eneste indvinding er at USB modtageren gerne måtte 1cm kortere, idet
jeg har sat den i USB porten på keyboardet, og her stikker den 1/2 cm
ud.

Fra : PeterBP

Dato : 21-02-08 14:04

> [...]

> iMac.
> Jeg vil gerne have en trådløs mus, helst uden ladestation eller lign

Jeg bruger selv Logitech MX Revolution, som dog har en ladestation, men
den kan du jo bare flytte...

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!