OT: Mere netcensur i DK - handling påkræve~
Fra : PeterBP

Dato : 14-02-08 16:03

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34762

uddrag:

"IFPI kan lukke for al dansk adgang til Pirate Bay
Mens en retssag er under opsejling, gør IFPI sig klar til at gennemføre
fogedforbud, som skal tvinge alle danske internetudbydere til gøre som
Tele2 og lukke for adgangen til Pirate Bay."

Jeg har også skrevet mere udførligt om denne nylige netcensur på

http://macplanet.dk

Beklager at måtte poste dette her i gruppen, men jeg mener at dette er
en del af en tendens der er så alvorlig, at der skal informeres om og
handles IMOD dette - NU!

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 14-02-08 18:24

In article <1icb5ts.13g6087zxyegwN%ask@me.com>, ask@me.com (PeterBP)
wrote:

> [...]
> fogedforbud, som skal tvinge alle danske internetudbydere til gøre som
> Tele2 og lukke for adgangen til Pirate Bay."

.... klip ...

> Beklager at måtte poste dette her i gruppen, men jeg mener at dette er
> en del af en tendens der er så alvorlig, at der skal informeres om og
> handles IMOD dette - NU!

Ja, det er ret alvorligt, men jeg tror alligevel ikke den virkelige
verden sådan lige lader sig bremse af de danske myndigheder. Et ganske
interessant indlæg (og handling) i den debat findes her:

http://comon.dk/index.php/news/show/id=34808

Nogen får travlt med at udstede fogedforbud fremover ...

Mvh
Jens

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-08 19:06

On 2008-02-14 16:03:13 +0100, ask@me.com (PeterBP) said:

> [...]
>

> Beklager at måtte poste dette her i gruppen, men jeg mener at dette er
> en del af en tendens der er så alvorlig, at der skal informeres om og

Tror du virkelig de lukker tpb? Hvad med google? Bliver det så det
næste? Der er da MEGET MERE info og henvisninger til ulovlig software
på google end på tpb.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : PeterBP

Dato : 14-02-08 19:59

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Tror du virkelig de lukker tpb? Hvad med google? Bliver det så det
> næste? Der er da MEGET MERE info og henvisninger til ulovlig software
> på google end på tpb.

Danmark kan ikek lukek for en svensk server, men DNS adgangen kan lukkes
(og dog omgås, med nemhed).

Det er den precedens der sættes her der er alvorlig...

Men ja, din analogi er korrekt og illustrere absurditeten i det her.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-02-08 22:18

PeterBP wrote:

> Danmark kan ikek lukek for en svensk server, men DNS adgangen kan lukkes
> (og dog omgås, med nemhed).

Jeg har ikke fulgt med/sat mig ind i det. Piller de danske udbydere bare
TPB ud af deres dns-servere? Det er da LIDT dumt, hvis dét er teknikken.

> Det er den precedens der sættes her der er alvorlig...

Enig.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : PeterBP

Dato : 15-02-08 00:22

> Jeg har ikke fulgt med/sat mig ind i det. Piller de danske udbydere bare
> TPB ud af deres dns-servere? Det er da LIDT dumt, hvis dét er teknikken.

Ja, men vi må da være glade for at de er dumme på den måde.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-02-08 01:23

PeterBP wrote:

> Ja, men vi må da være glade for at de er dumme på den måde.

Hah! Jeg synes bestemt, at det er 'forkert', hvis internettet på den
måde skal censureres, men det er da HELT til grin, at de vælger at gøre
det på den måde.

Hr. og fru Danmark lurer nok ikke at skife dns server lige i første
omgang, men de folk der vil og kan hente torrents, må nok forventes, at
have lidt flere tricks i bogen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-02-08 01:14

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
>
> Hr. og fru Danmark lurer nok ikke at skife dns server lige i første
> omgang, men de folk der vil og kan hente torrents, må nok forventes, at

En ret stor del af dem har samme bevisthedsniveau som snot.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-08 07:56

> Jeg har ikke fulgt med/sat mig ind i det. Piller de danske udbydere bare
> TPB ud af deres dns-servere?

ja, åbenbart. Hvis man kører en caching dns server opdager man det
aldrig

> Det er da LIDT dumt, hvis dét er teknikken.

Jeps, bør blokere for IP adressen.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-08 23:13

PeterBP wrote:

> [...]
> fogedforbud, som skal tvinge alle danske internetudbydere til gøre som
> Tele2 og lukke for adgangen til Pirate Bay."

Hej Peter, jeg synes du skal spare på krudtet, næst efter børneporno, så
er Pirate Bay nok den dårligst tænklige sag, hvis man vil kæmpe for et
åbent og frit Internet.

> Jeg har også skrevet mere udførligt om denne nylige netcensur på
>
> http://macplanet.dk

Det gør ondt i øjnene at læse teksten på den orange baggrundsfarve.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : PeterBP

Dato : 15-02-08 00:22

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hej Peter, jeg synes du skal spare på krudtet, næst efter børneporno, så
> er Pirate Bay nok den dårligst tænklige sag, hvis man vil kæmpe for et
> åbent og frit Internet.

Hvorfor dog?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-02-08 18:00

> [...]

> Hej Peter, jeg synes du skal spare på krudtet, næst efter børneporno, så
> er Pirate Bay nok den dårligst tænklige sag, hvis man vil kæmpe for et

Retssikkerhed gælder for alle.

Jo dårligere tænkelig en sag er, des mere relevant er retsskikkerheden.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-08 20:54

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Retssikkerhed gælder for alle.
>
> Jo dårligere tænkelig en sag er, des mere relevant er retsskikkerheden.
>
> Stig Leerbeck

Ih, du milde - jeg troede, jeg var helt alene i verden

M.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 17-02-08 22:34

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Ih, du milde - jeg troede, jeg var helt alene i verden
>
> M.

Næh nej - vi er flere som er betænkelige 8¬)

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-02-08 22:54

Mogens Thyregod wrote:

> Næh nej - vi er flere som er betænkelige 8¬)

Jeg er skam også meget betænkelig, men jeg er også så klog, at jeg godt
kan se, at det store flertal af alm. mennesker slet ikke fatter, at det
er regulært censur, når domstolene pålægger en ISP at lukke for adgangen
til Pirate Bay...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen