Vinduets størrelse gemmes ikke ?
Fra : Henrik

Dato : 13-02-08 06:35

Kan man få mac'en til at gemme størrelse/placering af et vindue ?

F.eks. åbner jeg tit 'min harddisk' og trækker vinduet større for at
se flere ikoner/filer - men så snart jeg lukker og åbner 'min
harddisk' igen, har vinduet samme, lille størrelse - kan man ikke
'gemme' størrelsen ?

Fra : Morten Lind

Dato : 13-02-08 19:36

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
> se flere ikoner/filer - men så snart jeg lukker og åbner 'min
> harddisk' igen, har vinduet samme, lille størrelse - kan man ikke

Måske - du skal befinde dig i Finder(skrivebordet) - så trykker du
æble>n (det giver et Findervindue) - dette vindue indstiller du efter
behag - derefter lukker du vinduet.

Så er det (så var det) meningen, at alle nye Findervinduer åbner i den
mode, du har kreeret.

M.

Fra : Esben

Dato : 13-02-08 21:43

> [...]

> se flere ikoner/filer - men så snart jeg lukker og åbner 'min
> harddisk' igen, har vinduet samme, lille størrelse - kan man ikke

Skjul toolbaren til venstre - så virker det som regel

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik

Dato : 16-02-08 08:07

On 13 Feb., 19:35, i...@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) wrote:

> [...]
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Dette virker okay, men kun når trykker jeg æble-n - hvis jeg åbner et
vindue ved at dobbelklikke på en mappe eller lign, så er vinduet
størrelse den samme (for lille for min smag) igen ?

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-02-08 00:33

> [...]

> vindue ved at dobbelklikke på en mappe eller lign, så er vinduet
> størrelse den samme (for lille for min smag) igen ?

Det lyder som om, du har sat den til at åbne et nyt vindue, når du åbner
en mappe. Hvis du ikke sætter den til, åbner mappen i samme vindue, som
derved bevarer størrelsen. Er det ikke det, du efterlyser? Det er vel en
smagssag, men jeg bruger ikke selv den indstilling. Jeg synes, man ender
med at have en masse vinduer, som man derefter skal lukke. Egentlig kan
jeg også bedst lide kolonne-visning. Så får man et fint overblik over
mappernes træ-struktur på harddisken.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 17-02-08 19:06

> [...]
> smagssag, men jeg bruger ikke selv den indstilling. Jeg synes, man ender
> med at have en masse vinduer, som man derefter skal lukke. [snip]

Æble-alt-W (lukker deværre også dem i docken...)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik

Dato : 16-02-08 08:09

On 13 Feb., 21:43, e...@nospamget2net.dk (Esben) wrote:

> Skjul toolbaren til venstre - så virker det som regel
>
> vh esben
>
> dbareudelad...@get2net.dk
> udelad udelad

Er også prøvet, åbne en folder, gemme toolbaren og justere vinduet -
lukket vinduet. Når jeg åbner det igen, er toolbaren der igen, og
vinduet har samme (for lille for min smag) størrelse ?

Er der flere bud ?

Fra : Esben

Dato : 16-02-08 20:12

> [...]

> lukket vinduet. Når jeg åbner det igen, er toolbaren der igen, og
> vinduet har samme (for lille for min smag) størrelse ?

Min husker det (10.4.11) så der er vel noget galt?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-02-08 18:30

> [...]

> se flere ikoner/filer - men så snart jeg lukker og åbner 'min
> harddisk' igen, har vinduet samme, lille størrelse - kan man ikke

Det bliver da ellers gemt fint her (10.4.11).

Fra : Henrik

Dato : 18-02-08 05:47

On 17 Feb., 19:06, e...@nospamget2net.dk (Esben) wrote:

> Æble-alt-W (lukker deværre også dem i docken...)
>
> vh esben
>
> dbareudelad...@get2net.dk
> udelad udelad

Har fundet en løsning på problemet... Jeg skal holde ALT knappen nede
(eller også var det OPTION) knappen, når jeg trækker vinduet større. -
Så bliver størrelsen 'gemt' til næste gang.

- Tak for jeres forslagt. Som jeg har læst rundt omkring ang dette,
så er der 'sket noget' i 10.5 i forhold til tidligere versioner, lige
præcis hvad dette emne angår.. men mon ikke det bliver løst i en
opdatering..

Fra : Esben

Dato : 18-02-08 17:03

> [...]

> så er der 'sket noget' i 10.5 i forhold til tidligere versioner, lige
> præcis hvad dette emne angår.. men mon ikke det bliver løst i en

du kan læse mere om det på arstechica

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad