SÃ¥ slettede jeg brugeren med "tef
Fra : Lyrik

Dato : 13-02-08 01:26

Jeg lavede en ny bruger med samme navn og bare et andet kortnavn og
adgangskode. Inde fra den bruger slettede jeg den bruger med det defekte
skrivebord hvorpå man ikke kunne lægge filer.
Så valgte jeg at den gemte den gamle brugers hjemmemappe som en mappe på
disken.

Så langt så godt.
Mail og news måtte genkonfigureres hvilket tog et øjeblik.

Men så er der et problem. I den gamle brugers mappe er der mapper med et
rødt minus på som jeg ikke kan gå ind i fordi jeg ikke har nok
"rettigheder"-UPS!
Hvordan får jeg adgang til mapperne med det lille røde minus i? Nærmere
bestemt skal minusset fjernes.
--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 13-02-08 01:38

Lyrik wrote:

> [...]
> "rettigheder"-UPS!
> Hvordan får jeg adgang til mapperne med det lille røde minus i? Nærmere

Mere enkelt... Find de samme mapper i din nye brugerprofil og åbn i nye
Finder vinduer.

Åbn så mapperne med det røde minusog vælg hele indholdet. Træk så
indholdet over i den tilsv. mappe på den nye bruger, mens du holder ALT
tasten nede.

Alternativt, hvis du ikke kan få lov at se indhold, så marker hver
enkelt 'rød' mappe og træk dem ud på skrivebordet, mens du holder ALT
tasten nede, du kan nu åbne mapperne og flytte indholdet

Alternativt2. marker hver enkelt mappe og brug 'Vis info' og under 'Ejer
og tilladelser' ændrer du til 'Læse og Skrive' adgang. - Det er dog ikke
sikkert, du får læse/skriveadgang før du har logget ud og ind igen.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 13-02-08 01:47

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> "rettigheder"-UPS!
> Hvordan får jeg adgang til mapperne med det lille røde minus i? Nærmere

Tag info på mapperne, klik i hængelåsen i infovinduerne, ændr ejer til
dig og vælg anvend på underliggende mapper. (Tandhjulssymbolet i 10.5).
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.