xls filer
Fra : boronnow@ofir.dk

Dato : 12-02-08 16:21

hej .
jeg kan ikke åbne vedhæftede filer , på min g4 mac, med navnet xls.
jeg har osx 10,4,10
hvad gør jeg .
venlig hilsen Bo Rønnow

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-08 00:49

boronnow@ofir.dk wrote:
> jeg kan ikke åbne vedhæftede filer , på min g4 mac, med navnet xls.
> jeg har osx 10,4,10
> hvad gør jeg .

.xls/Excel bør kunne åbnes af fx. Filemaker 7.x og nyere, NeoOffice
2.2.2, OpenOffice 2.3.0. NO og OO skal sættes til at tolke som MSOffic i
indstillingerne. Og selvfølgelig kan MsOffice x, 2004 og den nye 2008
ogsååbne dem.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-02-08 09:34

> [...]
> 2.2.2, OpenOffice 2.3.0. NO og OO skal sættes til at tolke som MSOffic i
> indstillingerne. Og selvfølgelig kan MsOffice x, 2004 og den nye 2008

Og Apples nye regnearksprogram "Numbers" kan vist også!?

--
Mvh Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 13-02-08 19:27

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Og Apples nye regnearksprogram "Numbers" kan vist også!?

AppleWorks kan. Numbers forlanger en bestemt version af Excel, som jeg
ikke har gidet finde ud af, hvilken.

M.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-02-08 09:34

<boronnow@ofir.dk> wrote:

> jeg kan ikke åbne vedhæftede filer , på min g4 mac, med navnet xls.
> jeg har osx 10,4,10
> hvad gør jeg

Hvis det blot er noget du skal læse og ikke redigere i kan du jo bede
afsender om at sende regnearket som en pdf "udskrift".

--
Mvh Martin

Fra : boronnow@ofir.dk

Dato : 13-02-08 03:54

tak skal I have. Jeg kigger på openOffice, lyder godt til prisen:)
Der sker ikke noget når jeg forsøger at downloade ... men det er måske
midlertidigt knas. Jeg prøver igen senere.

tak for hjælpen

Fra : N/A

Dato : 14-02-08 23:21

Fra : N/A

Dato : 14-02-08 23:21

Fra : boronnow@ofir.dk

Dato : 13-02-08 05:16

-nu fik vi downloadet den gamle version 1.1.5.
Jeg er vant til at klikke på en installationsfil .. sådan er det ikke
her.

er det så noget med at jeg skal åbne et vindue med cursor og så selv
skrive nogen kommandoer ... for at installere OpenOffice ... ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-08 14:27

boronnow@ofir.dk wrote:
> [...]
>
> er det så noget med at jeg skal åbne et vindue med cursor og så selv
> skrive nogen kommandoer ... for at installere OpenOffice ... ?

Hm, man trækker blot selve OpenOffice ikonet fra den åbnede .dmg fil
over til mappen programmer, så installerer den sig selv.

Men hvorfor har du så ikke hentet vr. 2.3.0 og ikke 1.1.5? - 1.1.5 kører
ikke på Leopard og slet ikke godt på en Intel-baseret Mac med 10.4.x.

Det er den her, du skal bruge:
http://porting.openoffice.org/mac/download/x11-104.html
og så vælger du, om du skal bruge til en IntelMac eller PPC Mac

Husk, når du bruger OpenOffice, _skal_ X11 være installeret på din Mac.
Er den ikke det, skal du installere den fra din system CD/DVD.

Alternativt kan du hente NeoOffice. Det er en ren OS X version af
OpenOffice, der ikke kræver X11. Den er lidt hurtigere på visse maskiner.

NeoOffice 2.2.2 kan hentes her:
http://www.neooffice.org/neojava/en/maindownload.php
scroll ned og vælg om du skal bruge PPC eller Inel ver.. NeoOffice er en
alm. installer, som du guides igennem på normal vis.
Hent også seneste 2.2.2Patch11

http://www.neooffice.org/neojava/en/patch.php - og husk at vælge den
rigtige Intel eller PPC version.

NeoOffice er nemmere at håndtere, da den er uafhængig af X11 og har fuld
skriftsupport af alle skrifter, du har på comuteren og ikke afhængig af,
at de som i OpenOffice først skal importeres/konverteres til OOo format.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-02-08 17:11

<boronnow@ofir.dk> wrote:

> er det så noget med at jeg skal åbne et vindue med cursor og så selv
> skrive nogen kommandoer ... for at installere OpenOffice ... ?

Snup NeoOffice i stedet for, det er meget lettere at gå til. (Se link i
Eriks indlæg).

--
Mvh Martin

Fra : N/A

Dato : 13-02-08 14:27

Fra : boronnow@ofir.dk

Dato : 14-02-08 11:29

det ser fint ud med NeoOffice..

Jeg må være totalt idiot... men jeg kan ikke downloade... NÅr jeg
klikker Downloading NeoOffice 2.2.2
, kommer jeg bare til en beskrivelse af, hvordan jeg downloader,...
men jeg kan sgutte finde præcis #hvor# jeg skal klikke for faktisk at
starte download... Syns jeg har været overalt... Jeg kan godt komme
til at downloade pathes,,, det er selve NeoOffice 2.2.2 jeg ikke kan
finde et klikbart download-link til ...?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-02-08 21:56

<boronnow@ofir.dk> wrote:

> det er selve NeoOffice 2.2.2 jeg ikke kan
> finde et klikbart download-link til ...?

Se nederst på denne side:

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-08 23:21

boronnow@ofir.dk wrote:
> [...]
> til at downloade pathes,,, det er selve NeoOffice 2.2.2 jeg ikke kan
> finde et klikbart download-link til ...?

Den er blevet lidt mere tricky... du skal først klikke på 'Skip
donation...' kanppen, så kommer du videre.

Her er de direkte download links
PPC/PowerPC
http://www.neooffice.org/neojava/en/mirrors.php?file=NeoOffice-2.2.2-PowerPC.dmg
IntelMacs
http://www.neooffice.org/neojava/en/mirrors.php?file=NeoOffice-2.2.2-Intel.dmg

mvh. Erik Richard

Fra : boronnow@ofir.dk

Dato : 15-02-08 13:15

tusind tak for hjælpen , jeg har nu downloaded og har ikke flere
problemer med at åbne xls filer.
vh.Bo Rønnow

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-08 22:13

<boronnow@ofir.dk> wrote:

> tusind tak for hjælpen , jeg har nu downloaded og har ikke flere
> problemer med at åbne xls filer.

Overvej evt. et bidrag til udviklerne af NeoOffice. De har gjort et godt
stykke arbejde.

--
Mvh Martin