WMA-filer kan ikke afspilles i Itunes på M~
Fra : SrS

Dato : 12-02-08 21:37

Hej

Jeg kan ikke afspille WMA-filer i Itunes på Mac (Leopard), men kan godt på
Itunes under Windows XP. Ved nogen hvorfor?

SrS

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 21:42

SrS <SrS@fjernes_os.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg kan ikke afspille WMA-filer i Itunes på Mac (Leopard), men kan godt på
> Itunes under Windows XP. Ved nogen hvorfor?

Fordi Apple har valgt ikke at indbygge WMA support i Itunes for mac ?

/thomas

Fra : SrS

Dato : 12-02-08 21:59

Mærkeligt, især da flere af Musik Online forretningerne leverer bla. i
WMA,.... men selvfølgelig ikke Itunes Store

SrS

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 22:10

SrS <SrS@fjernes_os.dk> wrote:

> Mærkeligt, især da flere af Musik Online forretningerne leverer bla. i
> WMA,.... men selvfølgelig ikke Itunes Store

DRM beskyttet musik kan du heller ikke afspille i iTunes under windows,
kun ubeskytte ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 22:24

Den 12.02.2008 kl. 21:59 skrev SrS <SrS@fjernes_os.dk>:

> Mærkeligt, især da flere af Musik Online forretningerne leverer bla. i
> WMA,.... men selvfølgelig ikke Itunes Store
Windows Media Audio er MS ejermandsformat.
De har også WMV Windows Media Video et ejermandsformat for video.

Bilka sælger WMV som jeg har indkøbt en film af for at afprøve. Alt for
dårlig kvalitet! Selv om den var 1500 i bitrate så indkoder de WMV med
encoderen trukket helt over i "supersoft-mode". Det vil sige det bliver
film med kanter som et opblødt wienerbrød!

Jeg har købt en enkelt WMA også i Bilka. Den er så krypteret at jeg i lang
tid slet ikke kunne spille CD-en! Vær du glad for at slippe for de
formater. De duer slet ikke til Mac-systemet. Jeg måtte som sagt investere
codec for 1300 kroner for at kunne encode WMV9 video i High Def i Mac.
WMV/WMA hører ikke til på en Macmaskine! Slet ikke! Får man en ind så skal
den konverteres med det vuns efter min mening. Men der er også andre
meninger!

Det er noget fra din fortid-WMA/WMV. Ligesom virus-spyware-nagscreens
o.s.v. Nu er du fri!
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : SrS

Dato : 12-02-08 22:58

Nu var det ikke religion jeg eftersøgte. Jeg er da ked af, at jeg ikke kan
afspille mine ny-indkøbte albums på min ny-indkøbte Imac,... uanset at
formatet 'skulle' være fra fortiden.

SrS

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-08 23:40

SrS skrev den 12-02-2008 22:58:
> Nu var det ikke religion jeg eftersøgte. Jeg er da ked af, at jeg ikke kan
> afspille mine ny-indkøbte albums på min ny-indkøbte Imac,... uanset at
> formatet 'skulle' være fra fortiden.

Så må du installere Windows. Musikbeskyttelse hænger på software, og
WMA-beskyttelsen er Microsoft - dvs Windows - og iTunes beskyttelsen er
Apple - dvs iTunes + iPod.

Du har vist ikke læst det med småt :)

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 23:58

Den 12.02.2008 kl. 22:58 skrev SrS <SrS@fjernes_os.dk>:

> [...]
> kan
> afspille mine ny-indkøbte albums på min ny-indkøbte Imac,... uanset at

"Sometimes You get more than You bargain for!"

Så må du jo konvertere dem til noget andet. Lave dem til CD i Windows og
køre CD-erne ind i iTunes for eksempel. Eller denne:
http://www.instantdrmremoval.com/

Det er et faktum at Microsoft ikke tillader andre platforme at spille
deres DRM beskyttede WMA eller WMV files. Det kan de andre jo ikke gøre
for. Du må klage til MS eller der hvor du købte dem.
Måske kan du låne CD-erne og køre dem ind i iTunes? Der kommer både tags
og billeder på.
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-08 23:36

SrS <SrS@fjernes_os.dk> wrote:
> Nu var det ikke religion jeg eftersøgte. Jeg er da ked af, at jeg ikke kan
> afspille mine ny-indkøbte albums på min ny-indkøbte Imac,... uanset at
> formatet 'skulle' være fra fortiden.

Din musik er garanteret DRM beskyttet. Sælg din mac og køb en windows
PC igen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-08 23:34

du mangler et vmw codec til quicktime - <http://flip4mac.com>