Exhaustive Apple support!;-)))
Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 18:21

Ihukommende mine 90 dages supporttid med "Leopard", så ringede jeg til
Apple og forelagde dem mit stadig uløste problem med at intet kan lægges
på skrivebordet. Det svupper tilbage i mappen det kom fra. Drevene
figurerer heller ikke på skrivebordet. Det er som belagt med teflon-intet
kan hænge fast på det!

Jeg fik en gang support som er uden sidestykke. Først brugte den ene
medarbejder sin viden op. Så blev stafetten givet til en anden, som
overøste mig med forsøg som jeg selv delotog i. Efter timer! løb mit
"hånd-telefon-sæt" tør for strøm!

Jeg ringede høflighedsvis op igen og foreslog at de kunne skrive en mail
når de havde en løsningsmodel. Men så! blev jeg ringet op igen af den
venlige supporter (de var svenskere og nordmænd),. Tilsidst måtte jeg
insistere på at få en mail med instruktioner!))

Forbløffende! Men foreløbig eneste fremkommelige løsningsmodel er at lave
en ny bruger og emigrere fra den gamle til den nye bruger, hvorefter den
gamle kan slettes. At finde fejlen lykkedes ikke trods Terminalkommandoer
og .plist-kassationer!))

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 18:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> gamle kan slettes. At finde fejlen lykkedes ikke trods Terminalkommandoer

Det har nok været rettigheder på din desktop mappe som var smadret. 10.5
bruger ACL til at styre standard mapperne (så du ikke f.eks. setter din
"Desktop" mappe ved en fejl) så der har nok været en bug der ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 18:53

Den 12.02.2008 kl. 18:45 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> [...]
> bruger ACL til at styre standard mapperne (så du ikke f.eks. setter din
> "Desktop" mappe ved en fejl) så der har nok været en bug der ...

Tak for kommentaren.

Hvad betyder:'så du ikke f.eks. setter din
"Desktop" mappe ved en fejl'?
Og hvad er ACL?

Desktop mappen blev udskiftet uden held. Der blev forsøgt noget som jeg
opfattede som kommandolinieforsøg på at skifte brugerrettigheder fra "mig"
til "ny mig" men kommandoerne meldte fejl så det løb ud i sandet.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-08 19:24

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> opfattede som kommandolinieforsøg på at skifte brugerrettigheder fra "mig"
> til "ny mig" men kommandoerne meldte fejl så det løb ud i sandet.

Jeg havde formateret og geninstalleret for hundrede år siden.

M.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-08 19:26

On 2008-02-12 19:24:13 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Jeg havde formateret og geninstalleret for hundrede år siden.

Samme her. Mit liv er for kort til den slags.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-08 19:38

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Samme her. Mit liv er for kort til den slags.

Yep

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 19:37

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Samme her. Mit liv er for kort til den slags.

ja, eller bare lavet en ny bruger ... og i det her tilfælde vil ny
installation (hvor du beholder dine brugere) ikke hjælpe ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-08 20:07

> ja, eller bare lavet en ny bruger ... og i det her tilfælde vil ny
> installation

(efter formatering)

> (hvor du beholder dine brugere) ikke hjælpe ...

Det gør man jo heller ikke, når man formaterer.

> /thomas

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 19:36

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> opfattede som kommandolinieforsøg på at skifte brugerrettigheder fra "mig"
> til "ny mig" men kommandoerne meldte fejl så det løb ud i sandet.

ACL er en mere anaceret måde at styre rettigheder på en mappe i
modsætning til de gamle bruger, gruppe og alle rettigheder. Google på
ACL Mac OS X så skal du nok finde en masse god info.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-08 21:39

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> gamle kan slettes. At finde fejlen lykkedes ikke trods Terminalkommandoer

du have problemet før du opgraderede.

nuke dog ~/Library/Caches - jeg er rimelig sikker på at det virker.

Fra : Lyrik

Dato : 13-02-08 00:08

Den 12.02.2008 kl. 21:38 skrev Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk>:

> du have problemet før du opgraderede.
Ja og det fortalte jeg-rene linier!

> nuke dog ~/Library/Caches - jeg er rimelig sikker på at det virker.
Ok! Du skal være mere snedig! Det blev prøvet og virkede ikke.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-08 23:46

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Ja og det fortalte jeg-rene linier!

> Ok! Du skal være mere snedig! Det blev prøvet og virkede ikke.

Nukede du den mens du var logget ind som dig selv?

omdøb din home mappe og login igen - efterfølgende kan du trække de
emner i du måtte ønske. Jeg tror du har dimset med ACL.